[BGII] Tron Bhaala - zakończenie
Skończyłem przed chwilą Tron Bhaala! Po raz czwarty, ale tym razem po raz pierwszy z Viconią. Tekst zakończenia Viconii był przepiękny, ale tak smutny, że chyba będę jutro chodził cały dzień przybity...Nie będę zdradzać szczegółów, powiem tylko, że naprawdę warto znosic obelgi drowki, aby móc przeczytać później taki np. fragment: "...ale wszyscy są zgodni co do tego, że niegdysiejszy Syn Bhaala nigdy nie zapomniał o miłości swojej mrocznej ukochanej". :545:
Heh, gratulacje! Ja nawet w Tron Bhaala nie grałem, a co dopiero mówić o przejściu po raz czwarty... :wink: . Długi jest ten dodatek? I mniej więcej o czym jest fabuła. Że gra się tą drużyną, co się miało, to już wynika z pierwszego postu, ale jak to jest ze sobą powiązane?
Ostatnio odkryłem, że można grać w BG2 po raz trzeci i czwarty, za każdym razem ucząc się czegoś nowego. Wystarczy tylko, że zminiasz skład drużyny, profesję (co jest związane z questami twierdzy), a przede wszystkim obiekt westchnień (czyli romanse). Mały skrót Tronu Bhaala: dodatek nie jest długi, ale wynika to z charakteru fabuły - mnóstwo walki, a mało kombinowania. To nie są Cienie Amn. Jak wiadomo, Cienie kończą się śmiercią Irenicusa, a Dziecię Bhaala chwilowo mieszka w elfim mieście Suldanasselar. Tymczasem po Wybrzeżu Mieczy krąży pięcioro Dzieci Bhaala, których zadaniem jest wyeliminowanie rodzeństwa i przejęcie mocy Boga Mordu. Ten z Dzieci Bhaala, który zostanie sam - będzie miał możliwość uzyskania boskiej mocy. Nasz bohater musi się bronić i walczyć o przeżycie. Opuszcza miasto elfów i rusza na wyprawę. Wadą Tronu jest jego liniowość, ale można to jakoś przeżyć, mamy nowe, świetne dialogi, wątki romansowe (Aerie w ciąży, Viconia z miłości do Dziecka Bhaala wyrzeka się złej natury), nowe przedmioty kombinowane. Gorąco polecam wszystkim!
Twierdza czarodzieja jest w Kuli Sfer, tak? A gdzie jest twierdza czarownika? Kurde, a zresztą i tak zagram czarodziejem, bo będe importował z BG I, a tam niesteny czarowników nie było .
Ps. Ja zaliczyłem tylko Twierdzę d'Arnise. To był moj pierwszy raz :wink: w RPG, i dlatego grałem wojownikiem :? .
Ps. Ja zaliczyłem tylko Twierdzę d'Arnise. To był moj pierwszy raz :wink: w RPG, i dlatego grałem wojownikiem :? .
Cytat
A tak wogole to co mozna z taka twierdza robic? Cos w stylu twierdz w morku ze mozna rozbudowywac i questy miec?
Ufff..., musisz najpierw wykonać zadanie, które zleciła ci Nalia w Miedzianym Diademie, czyliu odbić warownię d'Arnise, potem przyjąć propozycję objęcia zwierzchnictwa nad nią (tzn. nad twierdzą, a nie Nalią :lol: ). Potem w trakcie gry będą się do ciebie zgłaszać twoi poddani z konkretnymi problemami. Co jakis czas musisz też odwiedzić swą posesję. I to tyle.
Gość_Anonymous*
#16
puki coi to w tej twierdzy wykonałem 5 zadań kżde po 15015 doświadczenia .Ale takie zadania ograniczaja sie do podjęcia jakiś decyzji albo dania kasy a;le opłaca ise bo po pewnem zadaniu bedzie mozna mieć niezłego kapłanaw twierdzy:)
ps gdzie jest twirdza palladyna?
ps gdzie jest twirdza palladyna?
Twierdza Paladyna - Służba dla Zakonu Promiennego Serca
Wyrusz na Wzgórza Wichrowych Włóczni i wykonaj quest z Firkraag'iem. Swoją drogą - rozmowa z Illthą - córką Garrena (zaraz na początku) jest dosyć ciekawa. Wróć do dzielnicy świątyń, pogadaj z Pralatem Wasellanem, a pozwoli Ci dołączyć do Zakonu. Pogadaj z Williamem Reirrakiem. Dostaniesz pierwsze zadanie:
Masz wyruszyć na Wzgórza Umar i uratować kogo się da. Po dotarciu na miejsce pojawi się sir Alynar i zaprowadzi Cię na miejsce bitki. Musisz pokonać 2 Ettiny, 5 Orków i 1 Ogrzego maga. Po chwili przybiegnie jeszcze 6 Cieni. Do pomocy masz 3 paladynów. Wróć do zakonu, pogadaj z Willym - dostaniesz "całe" 10.000 PD
Drugie zadanie: znów na Wzgórzach Umar, w tawernie masz spotkać się z Baronem. Pogadaj z Pardo, Brunsenem i Maronem - stoją przed tawerna. Znasz już prawdę - możesz iść "pogadać" z baronem. Stan po stronie uciemiężonych, doprowadzi to do walki z baronem i jego mała ekipa. Po wyjściu usłyszysz ciekawy tekst:
"Moreno: Brunson chce przez to powiedzieć, że dziękuje za zabicie tego bydlaka".
Wróć do zakonu. Pogadaj z Willym, dostaniesz 25.500 PD.
Trzecie zadanie: "rodzina Jutrzenków z Athkatli" została wymordowana. Przeżyła tylko Tyrianna, która ukryła się w piwnicy. Udaj się do doków, do budynku obok świątyni, masz tam chronić Tyrianny, aż przyjdzie jej wujek. Poczytajcie texty jakimi rzuca Tyrianna W każdym razie, gdy pojawia się agresorzy - idź po schodkach na gore i tam broń dziewczyny. Po chwili pojawi się stryj, zabij go. On nie jest naprawdę jej stryjem - rzuć czar "wykrycie zła" (naturalna zdolność paladyna ), a przekonasz się o tym. Wróć do zakonu, do Willyego , dostaniesz 25.000 PD, słabą Pawęż +2: Tarcza elitarnej kompanii najemników "Niepokonanych Dragonów Calimportu" i przeciętną Zbroje pełną płytowa: Duma Legionu +2 (i tak najlepsza jest Zbroja Jelenia +3, do zdobycia w Podmroku - ma ja 1 z demonicznych rycerzy, przy ołtarzu demigorgony).
Wyrusz na Wzgórza Wichrowych Włóczni i wykonaj quest z Firkraag'iem. Swoją drogą - rozmowa z Illthą - córką Garrena (zaraz na początku) jest dosyć ciekawa. Wróć do dzielnicy świątyń, pogadaj z Pralatem Wasellanem, a pozwoli Ci dołączyć do Zakonu. Pogadaj z Williamem Reirrakiem. Dostaniesz pierwsze zadanie:
Masz wyruszyć na Wzgórza Umar i uratować kogo się da. Po dotarciu na miejsce pojawi się sir Alynar i zaprowadzi Cię na miejsce bitki. Musisz pokonać 2 Ettiny, 5 Orków i 1 Ogrzego maga. Po chwili przybiegnie jeszcze 6 Cieni. Do pomocy masz 3 paladynów. Wróć do zakonu, pogadaj z Willym - dostaniesz "całe" 10.000 PD
Drugie zadanie: znów na Wzgórzach Umar, w tawernie masz spotkać się z Baronem. Pogadaj z Pardo, Brunsenem i Maronem - stoją przed tawerna. Znasz już prawdę - możesz iść "pogadać" z baronem. Stan po stronie uciemiężonych, doprowadzi to do walki z baronem i jego mała ekipa. Po wyjściu usłyszysz ciekawy tekst:
"Moreno: Brunson chce przez to powiedzieć, że dziękuje za zabicie tego bydlaka".
Wróć do zakonu. Pogadaj z Willym, dostaniesz 25.500 PD.
Trzecie zadanie: "rodzina Jutrzenków z Athkatli" została wymordowana. Przeżyła tylko Tyrianna, która ukryła się w piwnicy. Udaj się do doków, do budynku obok świątyni, masz tam chronić Tyrianny, aż przyjdzie jej wujek. Poczytajcie texty jakimi rzuca Tyrianna W każdym razie, gdy pojawia się agresorzy - idź po schodkach na gore i tam broń dziewczyny. Po chwili pojawi się stryj, zabij go. On nie jest naprawdę jej stryjem - rzuć czar "wykrycie zła" (naturalna zdolność paladyna ), a przekonasz się o tym. Wróć do zakonu, do Willyego , dostaniesz 25.000 PD, słabą Pawęż +2: Tarcza elitarnej kompanii najemników "Niepokonanych Dragonów Calimportu" i przeciętną Zbroje pełną płytowa: Duma Legionu +2 (i tak najlepsza jest Zbroja Jelenia +3, do zdobycia w Podmroku - ma ja 1 z demonicznych rycerzy, przy ołtarzu demigorgony).
Zabicie Firka i odzyskanie Karsomira to ostatnia misja z Zakonu jeśli zabiłeś go wcześniej nie dostaniesz PD za to zadanie (od Zakonu, tylko 64 tys. za smoczka).
To zależy kim gramy, jeśli "womenem", to będzie rozmowa i zadanie uwolnienia synka (Taara).
Najbardziej korzystna jest twierdza łowcy i Kula sfer, z tej pierwszej zdobywamy Figurkę Księżyowego Psa (bardzo przydatna), w drugiej m.in. Plugawca czy Kostur mocy (jeśli nie mamy Kostura magów to przydatna rzecz). Nagroda Druidów jest słaba, Yoolon jest bardzo słaby.
Nie jest najlepsza, może ma i KP: -2, ale żadnych przydatnych właściwości, najlepszą zbrojąw SoA jest Zbroja z łusek czerwonego smoka (50 % odporności na ogień, pięknie). Od Zbeoi Jelenia będzie nawet lepsza Ludzka skóra +3 (20 % odp. na magię i +4 do rzutów to potęga).
Cytat
Swoją drogą - rozmowa z Illthą - córką Garrena (zaraz na początku) jest dosyć ciekawa.
To zależy kim gramy, jeśli "womenem", to będzie rozmowa i zadanie uwolnienia synka (Taara).
Najbardziej korzystna jest twierdza łowcy i Kula sfer, z tej pierwszej zdobywamy Figurkę Księżyowego Psa (bardzo przydatna), w drugiej m.in. Plugawca czy Kostur mocy (jeśli nie mamy Kostura magów to przydatna rzecz). Nagroda Druidów jest słaba, Yoolon jest bardzo słaby.
Cytat
i tak najlepsza jest Zbroja Jelenia +3
Nie jest najlepsza, może ma i KP: -2, ale żadnych przydatnych właściwości, najlepszą zbrojąw SoA jest Zbroja z łusek czerwonego smoka (50 % odporności na ogień, pięknie). Od Zbeoi Jelenia będzie nawet lepsza Ludzka skóra +3 (20 % odp. na magię i +4 do rzutów to potęga).