No to lecimy po kolei:
1. Ekwipunek
Każda postać ma sloty na każdą ważniejszą część ciała (ręce, nogi, głowa, korpus, szyja, stopy, palce), w które umieszczamy przedmioty (Diablo, DS). Dobrym rozwiązaniem jest też Gothic, w którym zakładamy jedną zbroję, mamy jeden miecz wybrany, który sobie wisi przy pasie lub na plecach, 2 pierścienie itp. To jest na ciele. Oprócz tego było by miejsce na przedmioty różne. Do tego potrzebny plecak, torba, sakwa. Nie ma żadnych slotów w nich, jest tylko objętość i waga. Tyle ile uniesiemy i się zmieści, tyle mamy. Więc posiadanie trzech mieczy dwuręcznych, dwóch płytówek naraz jest nie możliwe. Ilość kasy przy sobie także ograniczona.
2. Przemioty
Typowe przedmioty jak zawsze (czyli bronie, zbroja), sprzęt (łopata, lina, lampa) jak i rzeczy codziennego użytku (m.in. zwykłe ubranie). Oczywiście jakieś runy magiczne, potiony, talizmany i inne duperele.
3. Poznawanie świata
Nie do końca rozumiem o co chodzi, ale napiszę co myślę.
Postać nie ma pojęcia gdzie jest, nie posiada żadnej mapy na HUDzie, radaru GPS. Może jedynie kupić mapę w sklepie (Gothic) lub sama sobie narysować. Nie ma żadnej Mgły Wojny, zasięg widzenia ogranicza się tylko do praw fizyki i logiki (oraz wydajności sprzętu
). Można chodzić samemu, poruszać się wszelkimi rodzajami lokomocji (konie, coś zmechanizowanego, stwory). A także statki, promy oraz teleportacja.
4. Fabuła
Nie musi byc od razu, że posatć jest herosem, który ma uratować świat. Może się o tym dowiadywać w trakcie przygody, nie wiedzieć nic lub wogóle nie być herosem. Dużo BN (bohater niezależny), stworów, świat tętniący życiem (trochę jak Gothic). Możliwości wyboru ścieżek rozwoju, questów i sposobów ich realizacji. O nieliniowość trudno.
5. Dialogi
Ponieważ pisanie własnych wypowiedzi dla NPC jest jeszcze niemożliwe (za dużo możliwości), dlatego wystarczą podczas rozmowy możliwości wyboru różnych tekstów, zawierających przy okazji różne sposoby rozwiązania problemu (i znowu Gothic
). BNi by nas zapamiętywali, nasze zachowanie względem nich, odpowiednio by reagowali na późniejsze czyny. I odpowiednia mimika twarzy do tego.
6. Walka
Dwie ewentualności:
a) wybieranie kierunku ataku bronią w pewną część ciała, blok krótkotrwały, nastawienie na wiele postaci, bez ukierunkowania na jedną.
B) Coś o czym zawsze mażyłem - całkowite sterowanie bronią. Nie naciskamy żadnych przycisków, tylko sami sterujemy mieczem itp. Sami blokujemy i wykonujemy cięcia. Trzeba by dużo umiejętności. Brak nastawienia na wiele posatci, walka dynamiczna.
Chodzenie z wyciągniętym mieczem przy ludziach dawałoby efekty w postaci niezadowolenia, agresji, odpowiedzi na wyciągniętą broń (Gothic). Zabicie kogoś niewinnego odpowiedź innych. Jednak najważniejsze jest wolne sterowanie bronią.
7. Magia
Oczywiście dużo czarów (wzór D&D), runy, magiczne przedmioty, psionika, zioła, eliksiry. Uczenie się czarów ze zwojów, od mistrza, patrząc na kogoś innego. Zapisywanie w księdze czarów. I największa zmiana. By rzucić czar, trzeba wypowiedzieć prawidłową formułe i zrobić gest. Jeżeli coś nie tak, czar nie wychodzi lub daje miły i ciekawy wizualnie efekt. Istnienie many jako energii na czary. Oraz komponenty do nich.
8. Umiejętności
Umiejętności można się nauczyć samemu, lecz kiepsko, od kogoś lub zdobyć magicznie. Nie można polepszać umiętności, której się nie używało. Główne statsy powiększają się samoczynnie, zależnie od dokonań (Dungeon Siege). Jest ich mnogość, ale nie wszystkie są dostępne dla wszystkich (rasy).
9. Rasy i klasy.
Rasy ocazywiście istnieją, każda z nich ma wrodzone umiejętności, wybór rasy ma wpływ na fabułę (kontakty, niechęć rasowa, umiejętności, predyspozycje). Klasy do wyboru nie istnieją. Każdy zajmuje się tym czym chce, a umiejętności zwiększają się w zależności od dokonań. Mozliwość rozpoczęcia jakieś profesji wiązać się będzie także z fabułą (zostanie dowódcą gwardii dopiero po przebyciu kariery wojskowej itp.).
10. Świat
Świat raczej fantasy lub nie do koćca określony. Obecność magii, potworów i bohaterów oczywiście
Jak coś sobie przypomnę, to dodam.
EDIT
- Oczywiście jedzenie i picie.
- Wielki świat.
- Koniec z bycia superherosem zabijającym tysiace wrogów z palcem w ... uchu.
- Czary oczywiście byłyby podzielone na kategorie.
- Jeden bohater, z ewentualnymi chwilowymi pomocnikami.
- Pory roku i choroby.