W Morrowindzie niestety jest tak że wybór klasy/rasy ważny jest tylko na początku - potem już wszystko wygląda tak samo... znaczy się wymiata tak samo...
Najlepsze rasy więc to te które dają na poczatku wyraźne bonusy do pewnych klas
Bretonami i magicznymi elfami nie grałem to się nie wypowiem ;]
Kjahici sa świetni na złodziei - potem nadrobią braki w walce, natomiast super łatwo nabija się poziomy (czytaj walczyć wręcz z krabem przy wyborze walka wręcz do premiowanych umiejętności - innymi rasami się nie opłaca)
Mroczny elf - mimo słabych bonusów m. in. do magii zniszczenia chyba zupełnie nieużywanej - ale większość mieszkańców wyspy jest dunmerami co nam da dodatkowe punkty przy rozmowach
i Argonianie - boska wręcz rasa, czemu tak słabo w ankiecie - jak wspomniałem rasa liczy się głównie na pocza tek potem się wyrównuje, a Argonianie mają suuuper zdolność - oddychanie pod woda, dzięki czemu ZBJAMY MAJĄTEK poławiając perły - potem i kasa i ta umiejętność nie grają większej roli (bo później jak już pisałem większego znaczenia to nie ma). A że ograniczenia w hełmie i butach - w sumie racja, ale przy tym poziome umiejętności będzie to grało jakąś rolę? Jeśli tak to niezauważalną