[BGII] Sprzedawcy śmierci



Jest to jedno z kilku niedociągnięć w grze. Cytując "Handlarz był może planowany jako przeciwwaga dla sklepu u Złodziei Cienia, ale ostatecznie z tego zrezygnowano i wzmianka pozostała tylko w tej ugłosowionej wypowiedzi Bodhi (z tego prawdopodobnie względu nie zmieniono tego tekstu, by zachować spójność z udźwiękowieniem). Chyba też nie ma po tym śladu w innych plikach gry, skoro żaden z modów przywracających zawartość (UB, ARP) niczego takiego nie odtwarza."

I tu zaczyna się moja delikatna inwencja.




Przedmioty są takie:

SPOILER
Dłoń żywego wampira

Dłoń ta, mimo iż odcięta od ciała, porusza się spazmatycznie. Każdy, kto „założy” tę dłoń na własną – uzyska siły witalne, będzie mieć też możliwość wysysania ich z żywych istot. Przedmiot ten, a raczej – ta część ciała, należała onegdaj do wampira, który jakimś cudem pozostał żywy, mimo bycia nieumarłym. W końcu czy tak trudno oszukać śmierć, skoro nawet ona może… Umrzeć?

PARAMETRY:

Specjalne:
– Kondycja: +2
- Charyzma: -5
– Rzuty obronne: -4 przeciw śmierci
- Wampiryczne dotknięcie 3x/dzień
Waga: 1

Kaptur wampirzego łotrzyka

Starcie gildii Złodziei Cienia i Bodhi zaowocowało nie tylko krwawym konfliktem, lecz także niewielką… Synergią. Ten kaptur należał do członka gildii złodziei, lecz został mu odebrany i magicznie ulepszony. Niestety, ucierpiała na tym jego „reputacja” i każdy, kto nosi ów kaptur, jest gorzej odbierany.

Specjalne:
- Infrawizja na odległość 40 metrów
- Wykrywanie pułapek: +40%
- Wykrycie iluzji: +40%
- Charyzma: -3
Waga: 1

Topór +4 „Posępny rzeźnik”

Ta broń została zaklęta w ten sposób, by nie tylko skutecznie ciąć, ale i powodować krwotok, który karmi wampiry.

Obrażenia: 1k8 + 4, +3 obrażenia od krwotoku co rundę, przez dwie rundy
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 7

Ankh złej równowagi

Ten amulet przechowuje w sobie pradawną wiedzę tajemną. Każdy, kto go założy – zyskuje mądrość wieków.

Specjalne:
- Mądrość: +2
- Zmienia charakter noszącego na Neutralny zły
Waga: 1

Wampir z Ravenloft

Do kupienia:

- zwój z czarem Ulepszony zamrażający dotyk (x6)
- zwój z czarem Ulepszone wampiryczne dotknięcie (x6)


Sprzedawcy śmierci - klip na Youtube

Dostajemy kilka "fantów" i dwa zaklęcia (hurtowo!) z settingu Ravenloft:

https://adnd2e.fandom...._Setting_(WSC)

Zaklęcia są nieco inne. Ulepszony zamrażający dotyk jest jak dotyk ghula plus podstawowa wersja i level 3, nie 2. Poza tym ten czar został mocno osłabiony, gdyż paraliż trwający godzinę/punkt obrażeń, to przegięcie.
Ulepszone wampiryczne dotknięcie wysysa 2 pkt. kondycji i... mądrości i przekazuje rzucającemu. 5 lvl.

Dłoń żywego wampira tylko pierwszego dnia ma 10 użyć. Po odpoczynku ma już 3 użycia/dzień (czyli zgodnie z opisem).

Trochę męczący był Topór +4 'Posępny rzeźnik', ale jest to silna broń teraz - krwotok przez dwie rundy jak przy katanie Valygara.
I działa na ogół ok.

Ankh złej równowagi dałem... Jaheirze. Ma teraz większą mądrość, choć Viconia miałaby 20 punktów! I charakter byłby niezmienny.

Na sam koniec link do ściągnięcia. Sprzedawcy pojawiają się wtedy, gdy przyłączymy się do Bodhi. Innymi słowy: gdy nie pracujemy dla Arana (!Global("WorkingForAran","GLOBAL",1))

https://athkatla.cob-b...ad.php?id=4698
Odpowiedz
Działa z wersją EE steamwoą czy muszę wirtualnie 2 zainstalować z płyty starej
Odpowiedz
Działa. Sam mam EE na Steam.
Odpowiedz
A działa wstecz czy musze zacząć od nowa jeszcze co prawda nie wybrałem komu pomóc jako paladyn... no ale
Odpowiedz
Działa nawet, jeśli mamy zapis tuż sprzed wejścia do krypty!
Odpowiedz
Działa nawet jak już wcześniej odwiedziłem grobowiec.
Wcześniej cała kryptę zwiedziłem w ramach questa dla Korgana.
Odpowiedz
Ja tylko raz, dawno temu, byłem po stronie Bodhi. Teraz chyba częściej mi się to zdarzy ]:->
Odpowiedz
Ja w sumie już tyle razy przechodziłem grę, że obie strony wybierałem. Ogółem polecam też przejść grę z reputacją 1/2 cały czas
Odpowiedz
https://athkatla.cob-b...ad.php?id=4705

Lista zmian:

- topór "posępny rzeźnik" jest +2, poprawiony opis (waga, używalność, wymagana siła)

- kaptur wampirzego łotrzyka tylko dla czystych/dwu i wieloklasowych złodziei (chciałem dać tylko dla złych, ale dyskryminuje to Nalię i Imoen)

- dłoń żywego wampira nie jest już przeklęta, obniża charyzmę o 3, a nie 5 (charyzma mało daje też w BG2 w porównaniu z BG1, ale nie ogarnę wszystkich modów)

- czary i zwoje mają poprawione działanie i opisy, a także inne nazwy (a jeśli nadal problem występuje, postaram się to znów naprawić)

- sklep Ponurego Lichwiarza ma nazwę: Kruczy strych, nie liczy się reputacja (no rep.)

- sklep Wampira z Ravenloft ma nazwę: Papirusy, zwoje są sprzedawane detalicznie (no rep.)

Edit: No i można po prostu nałożyć reinstall. W sumie, to jedynie zaklęcia są może jeszcze niedokończone, ale u mnie opisy były ok, tylko zwój z Dotykiem wampira nie działał dobrze.

Odpowiedz
Działa nawet pierścień zmienił się choć w ekwipunku był.
Odpowiedz
← Baldur's Gate

Sprzedawcy śmierci - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...