
Jest to jedno z kilku niedociągnięć w grze. Cytując "Handlarz był może planowany jako przeciwwaga dla sklepu u Złodziei Cienia, ale ostatecznie z tego zrezygnowano i wzmianka pozostała tylko w tej ugłosowionej wypowiedzi Bodhi (z tego prawdopodobnie względu nie zmieniono tego tekstu, by zachować spójność z udźwiękowieniem). Chyba też nie ma po tym śladu w innych plikach gry, skoro żaden z modów przywracających zawartość (UB, ARP) niczego takiego nie odtwarza."
I tu zaczyna się moja delikatna inwencja.


Przedmioty są takie:
SPOILER
Dłoń żywego wampira
Dłoń ta, mimo iż odcięta od ciała, porusza się spazmatycznie. Każdy, kto „założy” tę dłoń na własną – uzyska siły witalne, będzie mieć też możliwość wysysania ich z żywych istot. Przedmiot ten, a raczej – ta część ciała, należała onegdaj do wampira, który jakimś cudem pozostał żywy, mimo bycia nieumarłym. W końcu czy tak trudno oszukać śmierć, skoro nawet ona może… Umrzeć?
PARAMETRY:
Specjalne:
– Kondycja: +2
- Charyzma: -5
– Rzuty obronne: -4 przeciw śmierci
- Wampiryczne dotknięcie 3x/dzień
Waga: 1
Kaptur wampirzego łotrzyka
Starcie gildii Złodziei Cienia i Bodhi zaowocowało nie tylko krwawym konfliktem, lecz także niewielką… Synergią. Ten kaptur należał do członka gildii złodziei, lecz został mu odebrany i magicznie ulepszony. Niestety, ucierpiała na tym jego „reputacja” i każdy, kto nosi ów kaptur, jest gorzej odbierany.
Specjalne:
- Infrawizja na odległość 40 metrów
- Wykrywanie pułapek: +40%
- Wykrycie iluzji: +40%
- Charyzma: -3
Waga: 1
Topór +4 „Posępny rzeźnik”
Ta broń została zaklęta w ten sposób, by nie tylko skutecznie ciąć, ale i powodować krwotok, który karmi wampiry.
Obrażenia: 1k8 + 4, +3 obrażenia od krwotoku co rundę, przez dwie rundy
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna
Wymagania:
– Siła: 10
Waga: 7
Ankh złej równowagi
Ten amulet przechowuje w sobie pradawną wiedzę tajemną. Każdy, kto go założy – zyskuje mądrość wieków.
Specjalne:
- Mądrość: +2
- Zmienia charakter noszącego na Neutralny zły
Waga: 1
Wampir z Ravenloft
Do kupienia:
- zwój z czarem Ulepszony zamrażający dotyk (x6)
- zwój z czarem Ulepszone wampiryczne dotknięcie (x6)
Dłoń ta, mimo iż odcięta od ciała, porusza się spazmatycznie. Każdy, kto „założy” tę dłoń na własną – uzyska siły witalne, będzie mieć też możliwość wysysania ich z żywych istot. Przedmiot ten, a raczej – ta część ciała, należała onegdaj do wampira, który jakimś cudem pozostał żywy, mimo bycia nieumarłym. W końcu czy tak trudno oszukać śmierć, skoro nawet ona może… Umrzeć?
PARAMETRY:
Specjalne:
– Kondycja: +2
- Charyzma: -5
– Rzuty obronne: -4 przeciw śmierci
- Wampiryczne dotknięcie 3x/dzień
Waga: 1
Kaptur wampirzego łotrzyka
Starcie gildii Złodziei Cienia i Bodhi zaowocowało nie tylko krwawym konfliktem, lecz także niewielką… Synergią. Ten kaptur należał do członka gildii złodziei, lecz został mu odebrany i magicznie ulepszony. Niestety, ucierpiała na tym jego „reputacja” i każdy, kto nosi ów kaptur, jest gorzej odbierany.
Specjalne:
- Infrawizja na odległość 40 metrów
- Wykrywanie pułapek: +40%
- Wykrycie iluzji: +40%
- Charyzma: -3
Waga: 1
Topór +4 „Posępny rzeźnik”
Ta broń została zaklęta w ten sposób, by nie tylko skutecznie ciąć, ale i powodować krwotok, który karmi wampiry.
Obrażenia: 1k8 + 4, +3 obrażenia od krwotoku co rundę, przez dwie rundy
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna
Wymagania:
– Siła: 10
Waga: 7
Ankh złej równowagi
Ten amulet przechowuje w sobie pradawną wiedzę tajemną. Każdy, kto go założy – zyskuje mądrość wieków.
Specjalne:
- Mądrość: +2
- Zmienia charakter noszącego na Neutralny zły
Waga: 1
Wampir z Ravenloft
Do kupienia:
- zwój z czarem Ulepszony zamrażający dotyk (x6)
- zwój z czarem Ulepszone wampiryczne dotknięcie (x6)
Sprzedawcy śmierci - klip na Youtube
Dostajemy kilka "fantów" i dwa zaklęcia (hurtowo!) z settingu Ravenloft:
https://adnd2e.fandom...._Setting_(WSC)
Zaklęcia są nieco inne. Ulepszony zamrażający dotyk jest jak dotyk ghula plus podstawowa wersja i level 3, nie 2. Poza tym ten czar został mocno osłabiony, gdyż paraliż trwający godzinę/punkt obrażeń, to przegięcie.
Ulepszone wampiryczne dotknięcie wysysa 2 pkt. kondycji i... mądrości i przekazuje rzucającemu. 5 lvl.
Dłoń żywego wampira tylko pierwszego dnia ma 10 użyć. Po odpoczynku ma już 3 użycia/dzień (czyli zgodnie z opisem).
Trochę męczący był Topór +4 'Posępny rzeźnik', ale jest to silna broń teraz - krwotok przez dwie rundy jak przy katanie Valygara.
I działa na ogół ok.
Ankh złej równowagi dałem... Jaheirze. Ma teraz większą mądrość, choć Viconia miałaby 20 punktów! I charakter byłby niezmienny.
Na sam koniec link do ściągnięcia. Sprzedawcy pojawiają się wtedy, gdy przyłączymy się do Bodhi. Innymi słowy: gdy nie pracujemy dla Arana (!Global("WorkingForAran","GLOBAL",1))
https://athkatla.cob-b...ad.php?id=4698