Ramię Perseusza. Z głębokości

Odpowiedz
  • 1 strona

[Neverwinter Nights] Retrospektywa – „Neverwinter Nights” piętnaście lat później

Redakcja Game Exe

6016
Napisano: 19 czerwca 2017, 00:50 · #1
0

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem "Retrospektywa – „Neverwinter Nights” piętnaście lat później", znajdującym się w dziale "Neverwinter Nights". Komentuj, dyskutuj, dziel się z innymi swoim zdaniem!

Gość_Mysza*

Napisano: 19 czerwca 2017, 09:45 · #2
+1
Interesujący tekst! Jakoś nigdy nie pomyślałam, ze poza samą grą aż tak ciekawe może być tło jej powstawania i że aż w takim stopniu ma ono wpływ na samą grę. Mimo mankamentów Neverwinter nights, jakie wskazujesz, poczulam chec zagrania i wtopienia sie w ten swiat a i propsy za porównania z grą wszechczasow - Planescape Torment! Łatwiej sobie przełożyć dzięki temu i wyobrazić skalę tych wad i zalet NN.

Niblla

Opętany Marines Chaosu
1431 Kosmiczny Marines Chaosu
Napisano: 19 czerwca 2017, 10:58 · #3
+1
Kurde aż się przypomniały świetne sesje rpg na Studni Dusz.
Ciekawy też jest to, że NWN2 też ma mizerną podstawową kampanie a dodatki są wykonane świetnie, tak jakby przenieśli model wprost z pierwszej części.

dunio1

568
Napisano: 19 czerwca 2017, 12:44 · #4
+1
Ach, neverwinter nights 1. Gra ktora mogla okazać się hitem, a wyszła niedokończony bublem i zapchaj dziurą edytora gry Wielka szkoda, bo kampania miała potencjał.

Najgorzej wspominam, przede wszystkim zbyt dużo wrogów w grze. Najlepiej wspominam klimat zarazy w miescie który wyszedł im b. Dobrze

Szakal

Sługus
99 Mroczny Rycerz
Napisano: 19 czerwca 2017, 14:13 · #5
+2
NWN 1 co? Mój pierwszy prawdziwy cprg (nie licząc Gothica). Pamiętam jak wtedy byłem zachwycony tą grą i wszystkim co z nią związane. Dopiero później kiedy poznałem inne gry z gatunku zrozumiałem jak bardzo się myliłem.

dunio1

568
Napisano: 19 czerwca 2017, 16:12 · #6
+1

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Niblla dnia poniedziałek, 19 czerwca 2017, 10:58 napisał

Kurde aż się przypomniały świetne sesje rpg na Studni Dusz.
Ciekawy też jest to, że NWN2 też ma mizerną podstawową kampanie a dodatki są wykonane świetnie, tak jakby przenieśli model wprost z pierwszej części.

Niblla, mizerną podstawkę? My graliśmy w tą samą kampanię? Podstawka była dobra, i przebija dragon age 1

Lessingham

Właściciel warsztatu
106 Rzemieślnik
Napisano: 19 czerwca 2017, 16:21 · #7
0
Moim zdaniem kampania podstawowa w NWN była okropna i strasznie beznadziejna. Fabuła głupawa, struktura aktów nudna i powtarzalna. Postacie właściwie nieistniejące (Aribeth miała jakąś osobowość, może jeszcze lord Nasher, może Maugrim czy Desther, ale Morag była okropna, jeden z najgorszych antagonistów w historii BioWare). Setting bardzo sztampowo wykorzystany. Serio tragedia . W NWN2 nie było aż tak źle w porównaniu.

Szakal

Sługus
99 Mroczny Rycerz
Napisano: 19 czerwca 2017, 16:21 · #8
+1
Ano, podstawka dwójeczki była bardzo dobra, choć mocno niedopracowana.

Lessingham

Właściciel warsztatu
106 Rzemieślnik
Napisano: 19 czerwca 2017, 16:23 · #9
0
Podstawowa kampania NWN2 cierpi na dwóch rzeczach - po pierwsze na tym, że mimo wszystko to sztampa, po drugie jest Maska Zdrajcy, i w porównaniu z nią nie ma co zbierać .

Jezid

Prawy wojownik
4322 Rycerz
Napisano: 19 czerwca 2017, 17:04 · #10
+1
Maska zdrajcy rewelacyjna, jedno z moich wspomnień. Ale podstawka dwójki nie była wcale taka zła fabularnie.

Niblla

Opętany Marines Chaosu
1431 Kosmiczny Marines Chaosu
Napisano: 19 czerwca 2017, 20:05 · #11
+1
Dunio dla mnie była to męczarnia, jeszcze niemożliwość grania jako zła postać a raczej braki w tym temacie, które na nic nie wpływały i jak zauważył Lessingham przy Masce Zdrajcy ta podstawowa kampania wypadała blado.

dunio1

568
Napisano: 19 czerwca 2017, 21:06 · #12
+1
Można bylo grac po stronie złych, najpierw jako złodziej amn a nie strażnik miejski. A potem dołączyć do króla cieni. Maska zdrajcy byla b. dobra ale nie oszukujmy sie, ona bardzo wysoko podniosła poprzeczkę i jak dotąd żaden rpg wydany później nie przebił jej

Gość_beszcza*

Napisano: 20 czerwca 2017, 11:46 · #13
+1
Do dziś wracam do tej gry dość często. Muszę w końcu dokończyć ostatni dodatek

Niblla

Opętany Marines Chaosu
1431 Kosmiczny Marines Chaosu
Napisano: 20 czerwca 2017, 11:53 · #14
+1
Zapewne genialna Maska Zdrajcy wpłynęła na odbiór przeze mnie podstawki
Ogółem Beszcza, hańba ci, że jeszcze tego nie zrobiłeś. A tak poważnie to oba są genialnie wykonane. Ciekawe czy dałoby to radę przenieść do świata WH:40k... nigdy nie myślałem nad tym.

Jezid

Prawy wojownik
4322 Rycerz
Napisano: 20 czerwca 2017, 14:58 · #15
+2
Gniew Zehira? Mapka - sposób podróżowania zależny od umiejętności - jest bardzo dobrym pomysłem. Reszta mnie nie zachwyciła.

Parto

Adept Wiary
131 Kapłan
Napisano: 21 czerwca 2017, 14:55 · #16
0
No Neverwinter Nights świetna gierka: D&D 3.0, silnik (który został wykorzystany przy pierwszym wieśku, co świadczy o możliwościach), muzyka, mimo to kampanii podstawowej nie przeszedłem do tej pory. Pierwszy rozdział jeszcze trzymał poziom, ale już przy drugim i trzecim był widoczny leniwy design.

Zaczynasz w nowym mieście z 3 wyjściami i trzeba zebrać 3 magiczne artefakty - do każdej inna droga wspomnianymi wyjściami. Po drodze zadania i opcjonalne dungeony czy to jaskinia olbrzymów z 3 poziomami, czy uratowanie z kogoś tam z jaskinii z 3 poziomami - tu "innowacja"- bo każdy poziom zdominowany przez inną rasę: goblinów, orków i chyba hobgoblinów... No w każdym razie przez podstawkę znienawidziłem cyfrę 3

Dobrze, że dodatki odkupiły winy podstawki.

[Neverwinter Nights] Retrospektywa – „Neverwinter Nights” piętnaście lat później - Odpowiedź

 
 
Podaj numer strony
Wczytywanie...