Zapraszamy do zapoznania się z artykułem "Rasy", znajdującym się w dziale "Dungeons&Dragons". Komentuj, dyskutuj, dziel się z innymi swoim zdaniem!
[Dungeons&Dragons] Rasy
No cóż... Podoba mi się rasa drakonów, cieszę się również, że teraz diabelstwa mają premię, a nie karę do charyzmy, ponieważ jak dla mnie zawsze były charyzmatyczne- ich rogi i ogony budzą respekt, wręcz strach więc kara do charyzmy wydawała się nieuzasadniona. Natomiast brak pół-orków mi się zdecydowanie mi się nie podoba. Dziwne, moim zdaniem jest też to, że półelfy mają premię do kondycji. Zgadzam się także z Maxoshem na temat elfów...w 3 ed. Elfy "wolno zawierają przyjaźnie i nieprzyjaźnie, a jeszcze wolniej o nich zapominają", a to raczej nie świadczyło o impulsywności. Owszem, zawsze były "lekkoduchami" i skłaniały się ku chaotycznym charakterom, ale to nie musi oznaczać, że są impulsywne!
Użytkownik Niblla dnia czwartek, 5 listopada 2015, 20:55 napisał
Cieszy mnie bardzo, że pojawia się coś z nowej edycji D&D.
Czy krasnoludy nie powinny mieć rozmiar mały a nie średni?
Czy krasnoludy nie powinny mieć rozmiar mały a nie średni?
Cóż, wzrostem ludziom nie dorównują, ale są zdecydowanie masywniejsze niż gnomy i niziołki. Jeśli widziałeś ilustrację przedstawiającą rasy w trzeciej edycjo, to zauważ, że krasnolud ma łapę niemalże tak grubą jak gnom! W czwórce (o której tu piszę, a nie o obecnie królującej literacji marki D&D) jest podobnie.
[Dodano po 15 minutach]
Użytkownik Maxosh dnia piątek, 6 listopada 2015, 17:05 napisał
Hmm... Yo elfy są impulsywne!! Poważnie... pierwsze słyszę Do tej pory każde odgrywanie tej rasy, na jakie się natknąłem to był... super stoik z opcją cierpliwość niezdecydowanie ++++
Elfy w D&D wzorowane były raczej na leśnej odmianie tej rasy z Hobbita niż na wizerunku znanym z kart "Władcy". W tę stronę skręciły przy okazji AD&D II e. (na pewno najczęściej adaptowanej na PC edycji tej marki). Myślę, że ich impulsywność wynika z chaosu, ku któremu w pewnym stopniu dążą. Przytoczę cytat z Podręcznika Graza do edycji 3.0 str. 16.
Cytat
Charakter: Elfy kochają wolność różnorodność i autoekspresję
Pewna emocjonalność wynika z ich natury. Ze względu na swoją długowieczność nie przejmują się błahymi sprawami, stąd też często są brane za lekkoduchów. Myślę, że warto też zauważyć, że elfy w tej edycji zostały podzielone na trzy odłamy z których dwa dostępne są w pierwszym podręczniku jako grywalne rasy. Mogło to spowodować pewne uwypuklenie tych cech.
[Dodano po 4 minutach]
Użytkownik Mihau dnia sobota, 7 listopada 2015, 13:13 napisał
(...)Zgadzam się także z Maxoshem na temat elfów...w 3 ed. Elfy "wolno zawierają przyjaźnie i nieprzyjaźnie, a jeszcze wolniej o nich zapominają", a to raczej nie świadczyło o impulsywności. Owszem, zawsze były "lekkoduchami" i skłaniały się ku chaotycznym charakterom, ale to nie musi oznaczać, że są impulsywne!
Przytoczę fragment tekstu z oryginalnego wydania PG do 4e. (str. 41)
Cytat
Elves are a people of deeply felt but short-lived passions.
They are easily moved to delighted laughter,
blinding wrath, or mournful tears. They are inclined
to impulsive behavior, and members of other races
sometimes see elves as flighty or impetuous, but elves
do not shirk responsibility or forget commitments.
Thanks in part to their long life span, elves sometimes
have difficulty taking certain matters as seriously as
other races do, but when genuine threats arise, elves
are fierce and reliable allies.
They are easily moved to delighted laughter,
blinding wrath, or mournful tears. They are inclined
to impulsive behavior, and members of other races
sometimes see elves as flighty or impetuous, but elves
do not shirk responsibility or forget commitments.
Thanks in part to their long life span, elves sometimes
have difficulty taking certain matters as seriously as
other races do, but when genuine threats arise, elves
are fierce and reliable allies.