[Dungeons&Dragons] Rasy - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

axstvroo,
mam pytanie, czy jest dostepne wiecej ras? jestem nowy w dnd ale widzialem ze sporo osob robilo swoje postaci innych ras, np. satyrow.
Gość_ktoś*,
to nie są wszystkie rasy tylko podstawowe
Ranger Krzyś,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Niblla dnia czwartek, 5 listopada 2015, 20:55 napisał

Cieszy mnie bardzo, że pojawia się coś z nowej edycji D&D.

Czy krasnoludy nie powinny mieć rozmiar mały a nie średni?


Cóż, wzrostem ludziom nie dorównują, ale są zdecydowanie masywniejsze niż gnomy i niziołki. Jeśli widziałeś ilustrację przedstawiającą rasy w trzeciej edycjo, to zauważ, że krasnolud ma łapę niemalże tak grubą jak gnom! W czwórce (o której tu piszę, a nie o obecnie królującej literacji marki D&D) jest podobnie.

[Dodano po 15 minutach]

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Maxosh dnia piątek, 6 listopada 2015, 17:05 napisał

Hmm... Yo elfy są impulsywne!! Poważnie... pierwsze słyszę Do tej pory każde odgrywanie tej rasy, na jakie się natknąłem to był... super stoik z opcją cierpliwość niezdecydowanie ++++


Elfy w D&D wzorowane były raczej na leśnej odmianie tej rasy z Hobbita niż na wizerunku znanym z kart "Władcy". W tę stronę skręciły przy okazji AD&D II e. (na pewno najczęściej adaptowanej na PC edycji tej marki). Myślę, że ich impulsywność wynika z chaosu, ku któremu w pewnym stopniu dążą. Przytoczę cytat z Podręcznika Graza do edycji 3.0 str. 16.

Cytat

Charakter: Elfy kochają wolność różnorodność i autoekspresję


Pewna emocjonalność wynika z ich natury. Ze względu na swoją długowieczność nie przejmują się błahymi sprawami, stąd też często są brane za lekkoduchów. Myślę, że warto też zauważyć, że elfy w tej edycji zostały podzielone na trzy odłamy z których dwa dostępne są w pierwszym podręczniku jako grywalne rasy. Mogło to spowodować pewne uwypuklenie tych cech.

[Dodano po 4 minutach]