dziki_zachód

[NWN1] Klasy i rasy

Ja w Nevera grałem druidem (gnomem) oraz czarownikiem (pół elfem). Ale ostatnio marzy mi się niziołek z dwoma sztyletami, toteż chyba czas najwyższy, żebym zagrał ponownie.
Odpowiedz
A ja uwielbiam mojego człowieka - łowce z dwoma krótkimi mieczami - naprawdę nieźle wymiata. Polecam także kapłana ale tylko na późniejszych poziomach bo wtedy dopiero starcza ptk na siłę żeby jakąś kateną machać.

[font="Georgia"]Każdy z nas jest śniącym, lecz tylko niektórzy są lunatykami.[/font]
Głaszcze muchy, jem pająki w sygnaturze mam danonki.
Jeśli ciągle masz zły dzień to przypakuj z dyńki w cień.
Czy to Tesco czy Biedronka - mamo, mamo kup danonka.
[color="#A0522D"]Mam 0 ShoutBoxów i jestem z tego dumny!
ZORG daje, ZORG odbiera.[/color]
Oddaj cześć wodzowi i złóż pokłon ZORG'owi!
Nie cuda tworzą wiarę lecz wiara cuda.
Buffalo Soldier Dreadlock Rasta
My name is...
Vrishnak Merkulash

\"Strach przed głupotą stanowi początek mądrości.\" - Morrowind!
\"Nikt inny ale tylko my sami możemy być wolni od naszych myśli.\" - Bob Marley
\"Mam małe królestwo
gdzie myśli i uczucia są moim ludem
I ledwie potrafię
władać nim z trudem ..\" - Louisa May Alcott
Odpowiedz
Uważam, że klasy, które pozwalają na najprzyjemniejsze przejście gry (niekoniecznie najłatwiejsze) to czarownik, mnich, kapłan i paladyn. Moim ulubionym jest czarownik, profil ogólny. Obiektywnie rzecz biorąc, kiedy czarownik na 16 lub 18 poziomie poza 14 działającymi na niego czarami, dodatkowymi efektami mikstur i premiami wynikającymi z posiadanego wyposażenia wrzuci na koniec na siebie "Przemianę Tensera" jest postacią z którą nie może równać się nic i nikt. Nie tylko w NwN, ale w szeroko pojętym świecie fantasy i RPG wszelkiej maści i odsłon jest tak, że nawet najlepszy, najbardziej zabójczy i wyszkolony wojownik nie może równać się z przeciętnym, lecz dobrze wyszkolonym magiem. Jeśli nawet podczas walki "Przemiana Tensera" się skończy (gdyż jest to czar trwający bardzo krótko), to do naszej dyspozycji jest kilka wysokopoziomowych "niszczycieli światów", czyli wszelkich zaklęć niszczących, palących, rozrywających, unicestwiających i jakie tylko możemy w tej grze spotkać. Zatem czarownik na tym 16 - 18 poziomie powinien posiadać takie rzeczy jak "Przemiana Tensera", JEDNO (nie więcej) przywołanie (najlepiej starożytnego żywiołaka, bo "Miecz Mordekainena" trwa krótko i jest gorszy, zaś wszelkiego rodzaju "Wiązanie Sfer" jest nieopłacalne przy wyborze wobec innych dostępnych po awansie czarów), bezwzględnie "Oblicze Ducha" lub jakąś jego ulepszoną formę (choć mnie było szkoda miejsca i z formą podstawową jestem bardzo szczęśliwy :-)), do tego jakąś formę ochrony przed żywiołami, "Tarczę Żywiołów" lub coś podobnego. Można długo wymieniać, bo czarów jest, jak wiadomo, sporo, lecz koniec końców każdy wybiera to, co jest dla niego i jego stylu grania najpraktyczniejsze. Ważne by nie tracić miejsca na "powtórki czarów", czyli zaklęcia będące swoimi kolejnymi ulepszeniami lub zaklęcia bardzo do siebie zbliżone w działaniu. Do tego zawsze fajnie mieć w ekwipunku parę zwojów z czymś fajnym, czego akurat nie mamy, czyli np. "Zatrzymanie czasu", albo "Słowo mocy: Giń". Nie trzeba nadmieniać, że nigdy nie jest za dużo "Koncentracji" i "Czaroznawstwa", dzięki którym mamy masę uciechy kontrując np. zaklęcia Moragi dla samej zabawy i sportu. Z atutów oczywiście "Magiczna penetracja", "Magia w walce", "Przedłużenie zaklęcia" (żeby z bardzo krótko trwających czarów robić czary krótko trwające), jakiś "Talent magiczny" w zależności od szkoły, którą najbardziej lubimy, do tego może się przydać zwykły "Talent", np. "Czaroznawstwo". Z chowańców polecam panterę, z najemników łotrzyka. To chyba ogólnie tyle. Ci z Was, którzy również grają profesjami magicznymi albo mnie wyśmieją, albo to, co napisałem nie będzie dla nich żadnym odkryciem. Mogę zatem jedynie zwrócić się do tych, którzy dopiero zamierzają pobawić się magią żeby olali cały mój powyższy elaborat i zrobili sobie postać po swojemu. Jeśli jest to pierwsza taka postać to wielce prawdopodobne jest, iż będzie ona beznadziejna, ale uważam, że lepiej zrobić błąd po swojemu i potem wyciągnąć z niego wnioski pozwalające na stworzenie czegoś na prawdę dobrego, niż wypełnianie czyjegoś schematu na zasadzie "diety cud" :-)
Odpowiedz
Takim magiem wcale nie jest trudno, ja sobie przysyłam chowańca plus potwora czarem, na większość początkowych potworów to wystarczające blokery, potem już jakoś to jest

Odpowiedz
Co do czarownika to zgadzam się z Wiktulem. Sama osobiście gram czarownikiem (człowiekiem). I nie narzekam. Dla mnie jest to komfortowa klasa.
Odpowiedz
Osobiście i czarownik i czarodziej są jednakowo dobrzy. Przy czarowniku czasem nie mam miejsca na potrzebny czar przy poziomie, a czarodziejem nie wiem jakie czary wybrać do zapamiętania. I wtedy gram trochę tym, trochę tym. I jest fajnie. Chodzę z łukiem, długim mieczem i jest fajnie.
Chętnie zagram w BGII przez śśeć.

...\"Narkotykom mówimy stanowcze \"raczej nie\"!!\"...
Odpowiedz
Zacząłem krasnoludzkim wojownikiem (oczywiście), teraz zmieniłem postać na człowieka paladyna. U krasnala cholernie mi brakowało dobrze rozwiniętej nawijki (wyłudzanie dodatkowej kasy było przez to trudne, a miejscami wręcz niemożliwe), paladyn to co innego (choć to przecież nie wypada ;p).
Tak się zastanawiam, czy nie pobawić się teraz jakimś magiem lub innym czarownikiem. Po tym, co tu wyczytałem widzę, że to naprawdę niezła klasa. Problem w tym, że za magami nigdy nie przepadałem i nie mam wprawy w ich prowadzeniu (tym bardziej bez obstawy wojów). Żeby było śmieszniej, gry ciągle nie przeszedłem. Wystarczy mi zabawa do 6-7 poziomu jedną klasą, zmiana na inną i od początku. Może kiedyś się zmuszę, żeby zostać przy jednej i skończyć całość.
Odpowiedz
Elfia kapłanka z dobra nawijką. Kasy mi nigdy nie brakowało bądź człowiek czarownik.
Odpowiedz
A czy w NVN można grać Drowem? A jak nie to czy tak jak va BG że elfem z czarną skórą i bialymi wlosami?
Odpowiedz
Ogólnie dla mnie to najfajniej się grało niziołkiem mnichem/TC/wojem zrobionym na dwie kamy
Odpowiedz
Krzyszman- Drowa, jako rasy nie da się wybrać, ale możesz dać sobie elfa, potem podrasę i tam wpisać Drow. Potem tylko zmodyfikować wygląd i dać w miarę odpowiedni obrazek.


A co do gry postaciami... U mnie bywało różnie, ale człowiek mężczyzna wojownik/kapłan był wymiatający i jakoś nie miałem potem chęci na grę innymi postaciami, choć z dodatkami SoU i HoU gram teraz człowiek mężczyzna wojownik/czarny strażnik oraz kobieta elf(Drow) czarodziej/blady mistrz. To byłyby moje typy


Mina mu zrzedła, bo nie jadł budyniu! Ciebie też to czeka!

Odpowiedz
Pierwszą postacią jaką grałam w Neverwinter Nights był palladyn. Nie czułam się za specjalnie szczęśliwa grając nim, nie lubię aż tak nastawionych bohaterów czy postaci na obronę. Za drugim razem spróbowałam swoich sił jako czarownik. I szczerze nie potrafię, a nawet nie chce już grać innymi klasami. Czarownik jest niesamowity, a jego czary nieziemskie! I najczęściej jako rasę wybieram elfy. Z mało racjonalnych pobudek, po prostu mam słabość do elfów
"Ci, którzy nie pamiętają przeszłości, skazani są na jej powtarzanie."
Odpowiedz
Druid, elfka. No nie ma bata, musi być i tyle. Ludzie wydają mi się zawsze zbyt toporni, gnomy czy niziołki za niskie, zawsze bałabym się, że mi zginie z zasięgu oczu podczas walki, a jeśli chodzi o pół elfy, wydają mi się takie sztuczne.
Musi być elfka, zawsze o tym samym wyglądzie.

Druid jest na tyle oryginalną klasą, że wszystko się da postacią potem zrobić. Nie będzie się naparzać może dwuręcznym mieczem, ale jednoręcznym tak, takim standardowego rozmiaru, bynajmniej nie trzeba również się ograniczać do rapierów. Można ładnie kondycję trochę podbudować, zręczność, etc. Szczególnie zaklęcia, które w miarę czasu się pojawiają zawsze uważałam za bombowe, jakoś lepsze, niż u czarowników czy czarodziei.

Próbowałam grać innymi postaciami, pod względem ras i klas. Czarodziej się przewinął, obserwowałam uważnie grę paladynem, wojownikiem, czarownikiem... Zawsze kończy się zabawa po pięciu minutach, za bardzo się wkręcam, a bez mojej druidki to nie to samo. Powracam więc do głównego menu, klikam na główną kampanię i wybieram moją dobrą, starą towarzyszkę. Co więcej, zawsze mamy tego samego chowańca - gigantycznego pająka, ewentualnie na monstrualnego wilka często się zgadzam, też pomocny.
Odpowiedz
Zwykle grałem standardowymi postaciami czyli człowiek wojownik z bronią dwuręczna lub paladyn z mieczem i tarczą. Raz grałem łowcą lecz nie przypadł mi do gustu.
Odpowiedz
Nie ma jak czarodziej. Idzie się nim jak burza, do tego półork za towarzysza i chowaniec, i nie ma mocnych ;].
Odpowiedz
Dobry jest też krasnal woj/MB/krasnoludzki obrońca. Bierzesz jeszcze jakiś młotek i pawęż i wymiatasz.
Odpowiedz
Widzę, że zdania są tu podzielone.

Ja jednak chyba nie wybiję się ponad przeciętność. Grałem człowiekiem paladyn/czempion Torma, człowiekiem kapłanem i niziołkiem złodziej/zabójca. Potem jakoś tak odeszła mi chęć gry bo zająłem się innymi, nieco podobnymi grami.
Odpowiedz
Teraz jednak zacząłem żałować, że zabójca (cios w plecy, skradanie) są tak niedorobione i całkowicie mi się nie podobają. Nieciekawie zrobione, głupio się chodzi w ukryciu, słaby i niezrozumiały dostęp. Nie tak jak w Baldur's Gate ;P
Chętnie zagram w BGII przez śśeć.

...\"Narkotykom mówimy stanowcze \"raczej nie\"!!\"...
Odpowiedz
← Neverwinter Nights

Klasy i rasy - Odpowiedź

Wczytywanie...