Ja też się w końcu skusiłem i usiadłem na dluższą chwilę. Wiele rzeczy jeszcze nawet nie nadgryzłem ale wypowiem się na te tematy które już trochę pooglądałem
.
Grafika:
Bardzo dobra. Czy można mówić, że gromi Obliviona? Nie do końca, a dlaczego? Dlatego, ze jest trochę elementów które lepiej wyglądały W TESie m.in. cienie (w TW są o klasę niższe niż całe otoczenie), lepszy bumpmaping (np. realizm tekstur kamiennych). Za to TW wygląda znacznie naturalniej, trawa i całe poszycie łąkowe powala (toż to niedługo powstanie symulator zbierania grzybów albo wypasania krów), zbroje i stroje postacie są po prostu wypasione, a do tego WSZYSTKO CHODZI PŁYNNIE. Gierkę odpaliłem w 1280xcośtam na 2x AA i to jest płynne! Żadnego doczytywania, żadnego chrupania. A Oblivion na mniejszej rozdziałce często doczytuje i zdarza mu się chrupnąć jak się za dużo dzieje na ekranie. I do tego jest jeszcze parę fajnych efektów np. podczas cutscenek - rozmycie tła, albo jak jestesmy w kręgu komunikacyjnym. Postacie mi się nie podobają, a to co z tej panienki zrobili to woła o pomstę do nieba.
Ekwipunek
Pomysł wzięty z DS'a, szkoda tylko, że mniej wyraźny i czytelny. Ikonki mogłyby być trochę większę bo przynajmniej na początku ciężko jest się połapać co jest co.
Alchemia
Podoba mi się bardziej niż ta w Obku. Czemu? Pewnie przez szpanerski kociołek
i przez jakiś bardziej przejrzysty system stopnia 'truwalności' mikstury.
Smaczki
Wiadomo: wyzej wymieniona alchemia, ulepszanie przedmiotów, jazda konna (jeszcze nie przerabiałem), zapiaszczenie przeciwnika
- to dowodzi, ze twórcy chcieli zrobić coś więcej niż kolejnego sztampowego RPG'a.
Magia
Na chwilę obecną jeszcze nie przerabialem więc nie będe się wypowiadał. Ale pięć szkół i chyba 20 albo 25 zaklęć dobrze rokuje.
Walka
I tu mnie boli najbardziej. Może coś się zmieni w tym kierunku wraz z rozwojem fabuły ale raczej w to wątpie. Niestety, jeden cios i jedna pseudosekwencja to za mało by walczyć. Wszystko sprowadza sie do LPMowania jak głupi i tyle. Tarcza jest używana automatycznie, ech... A wystarczyło dodać parę ciosów na zasadzie LPM+lewo, LPM+góra i po 3-4 sekwencje na typ broni i byłoby super.
Fabuła
Zacznę grać jeszcze raz to się rozeznam lepiej. Jak każdy RPG ma dla mnie jakąś durną i patetyczną fabułę, ostatnimi czasy przypadł mi do gustu tylko Bard's Tale
.
Głosy, audio i muzyka
Też raczej srednio, a bym powiedział nawet budżetowo. Już wychwyciłem, ze przy niektórych dialogach jeden aktor gada sam ze sobą
. Dzwięki otoczenia też mogłby być ciekawsze, a na pewno lepiej dopasowane. W jakimś małym lasku uslyszałem ptasi jazgot rodem ze sklepu zoologicznego. Muzyka? Nawet, nawet ale za wiele jej jeszcze bnie słyszałem.