[TW] [Two Worlds] Recenzja

Zapraszamy do zapoznania się z recenzją gry "Two Worlds"!

Two Worlds – gra cRPG stworzona przez polską firmę... Czy można ją nazwać przełomową, stawiającą rodzimą produkcję gier komputerowych w innym, lepszym świetle? To właściwie każdy z nas z osobna powinien ocenić we własnym zakresie. Lecz można w tej ocenie pomóc, nieprawdaż?... Czytaj dalej!

Komentuj, dyskutuj, dziel się z innymi swoim zdaniem!

Odpowiedz
Szczerze mówiąc, nie wiedziałem, że będzie taka gra i to w dodatku zrobiona przez polaków. W końcu ją sobie załatwiłem. Odpaliłem i muszę powiedzieć, że się wciągnąłem. Gra ma naprawdę lepszą grafikę od Obliviona i nie chodzi mi o bajery optyczne tylko o naturalność, lasy, wygląd postaci. Oblivion według mnie za bardzo się świecił. Fabuła może nie jest aż taka świetna, ale gra wciąga. Idę drogą przed siebie idąc w stronę miejsca questa i nie mogę się powstrzymać, by nie skręcić w mijana drużkę i nie brać questów pobocznych w miastach Naprawdę fajne, nawet jazda konna po przyzwyczajeniu ma swój urok (szczególnie gdy jedziesz na koniu orkowym ). Duża liczba zbroi, ekwipunku, które nieźle wyglądają. Gra naprawdę dobra. Jest kilka minusów, ale może się nie będę rozpisywał, bo tu reckę napiszę, a to ma być gdzie indziej
Ash nazg durbatulűk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulűk agh burzum-ishi krimpatul.

Odpowiedz
Ja też się w końcu skusiłem i usiadłem na dluższą chwilę. Wiele rzeczy jeszcze nawet nie nadgryzłem ale wypowiem się na te tematy które już trochę pooglądałem .

Grafika:

Bardzo dobra. Czy można mówić, że gromi Obliviona? Nie do końca, a dlaczego? Dlatego, ze jest trochę elementów które lepiej wyglądały W TESie m.in. cienie (w TW są o klasę niższe niż całe otoczenie), lepszy bumpmaping (np. realizm tekstur kamiennych). Za to TW wygląda znacznie naturalniej, trawa i całe poszycie łąkowe powala (toż to niedługo powstanie symulator zbierania grzybów albo wypasania krów), zbroje i stroje postacie są po prostu wypasione, a do tego WSZYSTKO CHODZI PŁYNNIE. Gierkę odpaliłem w 1280xcośtam na 2x AA i to jest płynne! Żadnego doczytywania, żadnego chrupania. A Oblivion na mniejszej rozdziałce często doczytuje i zdarza mu się chrupnąć jak się za dużo dzieje na ekranie. I do tego jest jeszcze parę fajnych efektów np. podczas cutscenek - rozmycie tła, albo jak jestesmy w kręgu komunikacyjnym. Postacie mi się nie podobają, a to co z tej panienki zrobili to woła o pomstę do nieba.

Ekwipunek

Pomysł wzięty z DS'a, szkoda tylko, że mniej wyraźny i czytelny. Ikonki mogłyby być trochę większę bo przynajmniej na początku ciężko jest się połapać co jest co.

Alchemia

Podoba mi się bardziej niż ta w Obku. Czemu? Pewnie przez szpanerski kociołek i przez jakiś bardziej przejrzysty system stopnia 'truwalności' mikstury.

Smaczki

Wiadomo: wyzej wymieniona alchemia, ulepszanie przedmiotów, jazda konna (jeszcze nie przerabiałem), zapiaszczenie przeciwnika - to dowodzi, ze twórcy chcieli zrobić coś więcej niż kolejnego sztampowego RPG'a.

Magia

Na chwilę obecną jeszcze nie przerabialem więc nie będe się wypowiadał. Ale pięć szkół i chyba 20 albo 25 zaklęć dobrze rokuje.

Walka

I tu mnie boli najbardziej. Może coś się zmieni w tym kierunku wraz z rozwojem fabuły ale raczej w to wątpie. Niestety, jeden cios i jedna pseudosekwencja to za mało by walczyć. Wszystko sprowadza sie do LPMowania jak głupi i tyle. Tarcza jest używana automatycznie, ech... A wystarczyło dodać parę ciosów na zasadzie LPM+lewo, LPM+góra i po 3-4 sekwencje na typ broni i byłoby super.

Fabuła

Zacznę grać jeszcze raz to się rozeznam lepiej. Jak każdy RPG ma dla mnie jakąś durną i patetyczną fabułę, ostatnimi czasy przypadł mi do gustu tylko Bard's Tale .

Głosy, audio i muzyka

Też raczej srednio, a bym powiedział nawet budżetowo. Już wychwyciłem, ze przy niektórych dialogach jeden aktor gada sam ze sobą . Dzwięki otoczenia też mogłby być ciekawsze, a na pewno lepiej dopasowane. W jakimś małym lasku uslyszałem ptasi jazgot rodem ze sklepu zoologicznego. Muzyka? Nawet, nawet ale za wiele jej jeszcze bnie słyszałem.
Odpowiedz
A no tak walka. Nie trzeba LPMować ciągle Wystarczy np. 3 razy kliknąć i hero robi taką kombinację, że można sobie wstać i zrobić kilka przysiadów . Pod prawym za to możesz ustawić sobie kombosa typu piruet (fajny, fajny), albo wspomniany piasek w oczy. Magia według mnie dobrze zrobiona nie można używać więcej niż 3 czarów na raz.
Co do ekwipunku to świetny pomysł z "dynamicznym porównywaniem przedmiotów" Poza tym mamy ciężar i ograniczone miejsce czyli 0 wspólnego z Gothickiem.

Cytat

Fabuła

Zacznę grać jeszcze raz to się rozeznam lepiej. Jak każdy RPG ma dla mnie jakąś durną i patetyczną fabułę.


Ostatnio tak : P teraz już nie robią takich fabuł jak kilka lat temu. W Clicku bodajże (którego zresztą czytałem w Empiku ) było napisane, że w Polsce fabuła powinna być świetna bo nic nie kosztuje (co ważne w Polsce), a świadczy o grze. A tu proszę .

Przy okazji dość ciekawa seria questów z Nekromantą mi się trafiła i miło mnie zaskoczyła Lalki voodo i liny wisielców to jest to co lubię
www.maxpayne.boo.pl
Odpowiedz
Cholera, niedawno linę sprzedałem, bo mi ekwipunek zapychała Muszę ją znowu znaleźć
Ash nazg durbatulűk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulűk agh burzum-ishi krimpatul.

Odpowiedz

Cytat

Pod prawym za to możesz ustawić sobie kombosa typu piruet (fajny, fajny),


Jak się go wyprowadza swoją drogą? czy to po prostu umiejętność z paska?

Cytat

Co do ekwipunku to świetny pomysł z "dynamicznym porównywaniem przedmiotów" 


Który był w DSII dwa lata temu...

Cytat

było napisane, że w Polsce fabuła powinna być świetna bo nic nie kosztuje (co ważne w Polsce), a świadczy o grze.


Nie rozumiem. Co ma do tego Polska. I u nas i na zachodzie trzeba zapłacić ludziom by fabułę ułożyli.
Odpowiedz

Cytat

I u nas i na zachodzie trzeba zapłacić ludziom by fabułę ułożyli.

Daj mi kartkę i długopis

Piruet to umiejętność z paska.

W DS nie grałem niestety
www.maxpayne.boo.pl
Odpowiedz
Ja też grałem w Dwa Światy i muszę powiedzieć:
-pogromca Obliviona *
-niszczyciel Gothic III *
-zastępca Neverwinter Nights *

Moja ocena:
6- lub 5+
☻/
/▌
/ \
BOB!
Odpowiedz

Użytkownik Kafi dnia wto, 26 cze 2007 - 18:15 napisał

-pogromca Obliviona *
-niszczyciel Gothic III *
-zastępca Neverwinter Nights *

[post="71534"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]



Jak najbardziej, ale nie w tych dziedzinach, które wtedy wymieniłem. Grywalne to to jest, graficzne cudo, ale fabułą nie powala. Może "Ekwipunkowo - rozwojowo postaciowo - systemowo walkowy pogromca Gothica? "
www.maxpayne.boo.pl
Odpowiedz
Co racja to racja.
☻/
/▌
/ \
BOB!
Odpowiedz
No nie zaprzeczę środowisko, które występuje w Two Words powala. Ehhh... jaby się chiało narąbać drewna i wybudować chatkę w tak dziczy. Fabuła ujdzie w tłoku, walka też.
I na co się gapisz ??
Odpowiedz
mi też się trafił ciekawy quest z nekromantom ( choć ich nie lubię ) ale przynajmniej jest fajna misja gra jest nie najgorsza i jest trochę lepsza po patchu 1.5 gra jest ciekawa na pewno ma lepszą grafikę niż w Oblivionie gra jest świetna ale nie doskonała zgodzę się z Kafim 6- lub 5+
Odpowiedz
Pierwsze wrażenia? Kupiłem grę jako odpoczynek od wyśmienitych RPG. W Gothica 3 nie grałem więc nie porównuję. Na pierwszy rzut oka wysuwa się beznadziejna fabuła, ale rekompensuje to światna grywalność. Ogólnie gra ma u mnie 60%
AKTUALNIE : Neverwinter Nights

UKOŃCZONO:
Piraci z Karaibów




Sprzęt:
MotherBoard: Gigabyte Technology Co., Ltd. S-Series Blue
Processor: Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz (2 CPUs)@ 3Ghz
Memory: Kingston 2x 1GB 800Mhz 4-4-4-12
Hard Drive: 2x Seagate Barracuda 160GB 8MB Cache
Video Card: NVIDIA GeForce 7300 LE
Monitor: Philips 107E (107E2) 17' CTR
Sound Card: Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones: Creative
Keyboard: Standardowa klawiatura 101/102 klawisze lub Microsoft Natural Keyboard PS/2
Mouse: A4Tech X7
Mouse Surface: USB HiSpeed 100-3200cpi
Operating System: Windows XP Professional Dodatek Service Pack 2
Odpowiedz
Tak, fabuła -- to jest ta porażka...
ale w porównaniu z Gothic 3, to fabuła wypadła tak samo...

A propos grafiki, to nie powiem czy pogromca Obliviona,
w TwoWorlds jest taka toporna i realistyczna, natomiast w Oblivionie cukierkowa jak na mój gust...
Ale wygrała z Gothic'iem 3 w którym też mieliśmy wypasioną cukierkową grafę...
Każda gra ma swój styl graficzny i tyle... Jak w TW zmnieszyłem HDR do ok. 25% to wyglądało to porządnie...

Muzyka, wyłączyć i grać z samymi dźwiękami otoczenia, bo jak dla mnie to porażka...

Grywalność:
- walka -> LMPmowanie to fakt, zero interakcji od gracza (click, click, click)
- jazda konna -> troszkę debilna, ale jest i działa
- alchemia, magia -> ujdzie

Co można powiedzieć - z Gothiciem nie może się równać żadna gra (oprócz Wiedźmina) tylko w jednym:
Dialogi i ich animacja, kurde jak TW, jak TES:O mają tak debilne zrobione te dialogi, że szok... W TES:O to tylko widzę te piękne mordy rozmówców...

Ale jak na ActionRPG to wypadło to dojść dobrze, moja Ocena: 60% satysfakcji


...
Odpowiedz
Jeszcze wymienię krótko plusy i minusy

PLUSY:
+Alchemia ( można robić jakie sięchce mikstury)
+Sporo questów...
+Możliwość łączenia przedmiotów i ich Upgrade
+Ogrom świata
+Liczba NPC
+Grafika

MINUSY:
-Fabuła
-Wygląd niektórych postaci
-Literówki ( sporo ich...)
-Mimika postaci ( raczej jej brak)
AKTUALNIE : Neverwinter Nights

UKOŃCZONO:
Piraci z Karaibów




Sprzęt:
MotherBoard: Gigabyte Technology Co., Ltd. S-Series Blue
Processor: Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz (2 CPUs)@ 3Ghz
Memory: Kingston 2x 1GB 800Mhz 4-4-4-12
Hard Drive: 2x Seagate Barracuda 160GB 8MB Cache
Video Card: NVIDIA GeForce 7300 LE
Monitor: Philips 107E (107E2) 17' CTR
Sound Card: Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones: Creative
Keyboard: Standardowa klawiatura 101/102 klawisze lub Microsoft Natural Keyboard PS/2
Mouse: A4Tech X7
Mouse Surface: USB HiSpeed 100-3200cpi
Operating System: Windows XP Professional Dodatek Service Pack 2
Odpowiedz
Grałem w Two Worlds, i przeszedłem cala Moje 1 wrażenie:
-Świetna Grafika, fabuła(choć tutaj mogli sie bardziej postarać)
-Lepsza gra od Gothica? Chyba tak.
Ostatnio czytałem w CD-Action, ze wyjdzie nowa część, wiec już nie mogę sie doczekać ;]
Odpowiedz
Ostatnio skończyłem TW i muszę przyznać, że pomimo wielu wad grało mi się bardzo przyjemnie. Bolączką gry jest beznadziejna fabuła, kiepskie cutscenki, męczący system walki(ale to już mieliśmy w gothicu 3) i jak dla mnie słabe dialogi oraz mimika twarzy. Za to mamy bardzo dopracowaną szatę graficzną(pod względem animacji przyrody jest lepiej niż w Oblivionie), funkcjonalny interfejs i sporą grywalność. Jak na polską produkcje jest naprawdę dobrze, jestem pozytywnie zaskoczony
Odnośnie fabuły to rozbawił mnie iście "epicki" tekst na zakończenie Gandohara tuż przed ostatnią walką "mam ciebie dosyć"
Odpowiedz
Ja dopiero zacząłem grać w 2worlds i wrażenia mam pozytywne (nie licząc tego że jak nie masz szczęścia i nie natrafisz na dobrą zbroje to nie masz czego szukać..)Grafika z patchem dobra, system walki też godny pochwały, a z oceną fabuły się wstrzymam bo całej nie przeszłem.
Odpowiedz
Szczerze? Gra mnie rozczarowała. Widząc ją pierwszy raz pomyślałem sobie, że to biędzie takie super jak Oblivion lub Gothic. Po odpaleniu było fajnie i się wciągnąłem na kilkanaście dni, ale zrozumiałem, że jest to gra przeciętna. Mimo ładnej grafiki, rozczarował nie system walki, fabuła, bugi... i brak tego czegoś.... Szkoda mogłoby być znacznie lepiej, ale za jedną rzecz MUSZĘ TWÓRCÓW POCHWALIĆ, a jest nią WALKA Z KONIA i to nawet niezła, choć nie tak dobra jak ta z Mount & Blade. Ale grunt, że w ogóle jest, bo w Gothicu koni w ogóle nie było, a w Oblivionie choć konie były to jak tylko pojawiła się jakaś maszkara to trza było zsiadać. Ale sama walka z konia i grafika to zamało, stąd taka a nie inna moja ocena 6.5/10:(.
Odpowiedz
Dziwię się, że 'Two Worlds' nie było jakoś bardziej promowane. Osobiście przeczytałem o niej dopiero na GE. Co prawda, podobno początkowe wersje miały dużą liczbę błędów, to już wersja 1.7 była całkiem grywalna. Oczywiście znalazły się pomniejsze błędy, ale nie takie, by zepsuć całą rozgrywkę.
Grafika jest bardzo szczegółowa i miła dla oka - szczególnie woda i rośliny.
Wielki plus za jadę konną. To chyba pierwsze cRPG, w jakie grałem, w którym swobodnie można jeździć konno i nie jest to uciążliwe. Specyficzne umiejętności bohatera również mnie mile zaskoczyły, dzięki nim walka może wyglądać zgoła inaczej niż w większości gier. Obsypywanie oczu piaskiem, ogłuszanie, wytrącanie broni i tarcz, całkiem miło mi się walczyło. Niestety, SI przeciwników jest dość niskie. Walki ze zwierzętami i potworami wyglądają podobnie, jedynie bandyci i orkowie mieli jakieś oddzielne style.
Największą wadą gry jest niestety brak interesującego wątku głównego, a może sposobu jego zaprezentowania, bo fabuła oparta na porwaniu siostry sama w sobie jest dość interesująca, ale reszta wydarzeń emanuje niesmacznym patosem, chociaż cenię, że twórcom chciało się robić dwa zakończenia, tylko szkoda, że tylko dwa.
Mnoga ilość zadań pobocznych trochę rekompensuje wątek główny, ale po pewnym czasie stały się one dość męczące i nie stanowiły wystarczającego wyzwania dla postaci.
Mam też pewne zastrzeżenia do tłumaczenia. Istniały pewne rozbieżności w nazewnictwie, a i opisy niektórych zdolności oraz czarów były dość lakoniczne i... żałosne.
Mimo to, grę można zaliczyć do grywalnych i wartych kupienia, szczególnie w obecnej niskiej cenie i dodanej kiedyś do jakiegoś pisma.
Odpowiedz
← Inne cRPGi

[Two Worlds] Recenzja - Odpowiedź

Wczytywanie...