Właśnie. To chyba niemożliwe. Musiała Ci sie jedynka przez przypadek wcisnąć .
Ja też mam pytanie odnośnie KP. Mianowicie, bardzo proszę, aby ktoś mi wytłumaczył jak się oblicza system trafień i uników (Trak0 chyba i KP) w systemach, gdzie KP im niższe tym lepsze, czyli np. właśnie BG.
zreczność miałem na początku 18 to klasa pancerza wynosi 6, zbroja pełna płytowa + miecz (dritha +5} (pierścień +2) tarcza (+4 albo +5) coś jeszcze miałem ale teraz sobie przypomnieć nie mogę :?:
minęty już 3 lata więc nie paamiętam :wink:
[ Dodano: 18-01-2005, 19:02 ]
Właśnie hełm baldurana, nie pamiętam jaki płaszcz miałem
Ja też mam pytanie odnośnie KP. Mianowicie, bardzo proszę, aby ktoś mi wytłumaczył jak się oblicza system trafień i uników (Trak0 chyba i KP) w systemach, gdzie KP im niższe tym lepsze, czyli np. właśnie BG.
Ten sposób liczenia testów dotyczy BG I o ile pamiętam to jest według zasad AD&D 2.
No więc Trak0 oznacza potrzebną wartość by trafić w przeciwnika o KP 0. Jeśli KP przeciwnika jest powyżej 0 to tą wartość odejmujesz od potrzebnej na trafienie w 0 (np. KP 5 a twoje Trak0 10 to żeby go trafić musić wyrzucić 5 i zwyż), a jeśli poniżej 0 to tą wartość dodajesz do potrzebnej na trafienie w 0 (np. KP -5 a twoje Trak0 10 to żeby go trafić musić wyrzucić 15 i zwyż). Jest jeszcze coś takiego w BG jak wyrzucisz 20 to zawsze trafisz, a jak 1 zawsze zpudłujesz.
Rany to ja na razie mam -1, ale magiczne przedmioty to rozdaje równomiernie na członków teamu. Najwięcej przedmiotów premiowanych do KP ma u mnie Xan , bo walczy w zwarciu, a jest magiem.
Tutaj wykorzystałem bug gry dotyczący czaru "Ochrona przed złem".
Można by jeszcze wziąć do drużyny Jaheirę, Branwen i samemu być kapłanem z 24 zręczności, to mając odpowiednie przedmioty można osiągnąć KP -12. A później rzucić czar "Jedność obronna": 2x2 + 2x2 + 3x2 (na przykład) = -26
A nie korzystając z czarów (lub bugów) lub nie oszukując, to się chyba nie da mieć klasy pancerza -24 (lub niższej).
P.S.: Jednak nie wiem, po co w BG I niższa klasa pancerza, niż -12 (bez czarów). Przy takiej KP wszyscy wrogowie ranią nas wyłącznie po trafieniu krytycznym.
No nie zupełnie po trafieni krytycznym, z tego co pamiętam to miałem KP -14 i wcale tak fajnie nie było. Co prawda rzadko mnie trafiali ale jednak i to nie tylko po trafieniu krytycznym
Używając Gate Keepera można ustawić ZR : 25. Wtedy masz początkową KP 3 (chyba). Pełna zbroje płytowa +1, 2 pierścienie ochrony +2 i Amulet ochrony +1 to już -13 (wszystko dzięki Keeperowi). Dalej Można wziąć Hełm Baldurana, Pawęż +2, więc już -18. Pałasz "Obrońca" daje +2 KP, czyli klasa pancerza dochodzi do -20. To chyba najwyższa naturalna klasa. Jeśli się gdzieś pomyliłem, przepraszam.
Ja miałem max -5 ale pewnie jest to możliwe, choć to dość trudne. Jeżeli ktoś zna tą grę dobrze myślę, że mógłby tego dokonać ale mi się to raczej nie uda