Zwiększających na stałe innych w tej chwili sobie nie przypominam, ale są miksturki geniuszu (takie pękate fioletowe), które czasowo zwiększają inteligencję o 4. Łykasz taką, wpisujesz zaklęcie do księgi i voila! Nawet jak potem inteligencja wróci do początkowej wartości, czar już masz. Te miksturki powinny być w stosunkowo wielu miejscach do kupienia (a i gdzieniegdzie do znalezienia).
Btw. przez "problemy" masz na myśli "nie udało się skopiować czaru do księgi" i zmarnowany zwój czy "nie masz wystarczającej inteligencji, by wpisać więcej czarów do księgi"? Zakładam, że to drugie (i wówczas te mikstury są chyba jedynym wyjściem), bo na pierwsze da się o wiele łatwiej zaradzić np. zmniejszając na chwilę poziom trudności.
A i na marginesie: Edwin nie jest mniej ciekawy, po prostu ma zupełnie inny, czasem nieco wnerwiający charakter i bardziej pasuje do złej drużyny. Zresztą na charakter Aerie też niektórzy narzekają - że płaczliwa beksa itp
Ja tam lubię obydwoje, ale zależy kiedy.
Natomiast co do przydatności bojowej, to co prawda Edwin ma więcej slotów na czary i szybciej awansuje jako jednoklasowiec, ale Aerie ma przewagę w postaci czarów kapłańskich - może robić niezłe kombosy łącząc czary maga i kapłana. Jak już ją masz jakiś czas, to nie warto jej wymieniać na kogoś innego.