Jeśli chodzi o PHP jest on niesamowicie popularny, i wątpię żeby szybko został wyparty przez Django lub Ruby on Rails...
Co zaś tyczy się tematu, programowałem w ASM, C, C++, C#, Java, OCaml, Pascal, Python, PHP, Bash, Visual Basic, Action Script, Verilog, VHDL... (może coś tam jeszcze ale nie pamiętam
) i mogę powiedzieć, że każdy język ma swoje plusy, minusy i znajdą się takie zastosowania (w zależności od wymaganego czasu na projekt) do których tylko (zazwyczaj) dany język się nadaje.
Przykładowo w Javie się pisze prosto i szybko, dlatego dla prostych aplikacji okienkowych jest najlepszym wyborem - szybko, łatwo i przyjemnie (co kto lubi
). Dla dość niskopoziomowych aplikacji to w grę wchodzi tylko tak naprawdę C z ew. wstawkami ASMa, etc etc.
W tym semestrze poznam jeszcze Erlanga i prawdopodobnie Perla, w dalszej przyszłości mam w planach Ruby'iego. Tak czy inaczej kwestia nauczenia się jakiegoś języka, jak się zna przynajmniej jeden, to jest chwila
Użytkownik Sosna dnia niedziela, 6 listopada 2011, 01:06 napisał
Ale zmieńmy może nieco temat. Ciekawi mnie czy ktoś z Was próbował stworzyć własną grę komputerową/internetową, bądź bawił się w modding. Jak dla mnie to bardzo fajna sprawa, ale niestety bardzo czasochłonna, sam stworzyłem swego czasu prostą grę internetową w stylu Vallheru jako projekt semestralny z informatyki, ale mało czasu (ledwie 5 tygodni) i wtedy jeszcze nikłe pojęcie o obiektówce, sprawia, że nie jest to dzieło, którym mógłbym się chwalić
Grę to jedynie Faerun, ale mam to zamiar zmienić w przyszłości...