Programowanie - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Marta9112,
boże tylko nie programowanie
Bonifacy,
Ogarniam podstawy C++ i LUA. Niby mi szło, jednak stwierdziłem, że średnio mi się to podoba. Może kiedyś zrobię drugie podejście i nieco więcej nauczę się, jednak chwilowo lepsze rzeczy są do roboty.
mnichu,
Ja ucze się programować w C++
Eerie,
Temat o programowaniu? Ja się niedawno zacząłem uczyć programowania. Było to moje postanowienie noworoczne, że się zacznę uczyć. Więc się uczę od początku roku, z niezbyt idealną systematycznością. Ale postępy są. Język, który wybrałem to C++. Muszę przyznać, że programowanie mi się podoba. Kto wie, może po szkole średniej pójdę na studia związane z informatyką?

Oto rzeczy, które do tej pory zrobiłem. Nie spodziewajcie się niczego powalającego, bo jak na razie to jestem jedynie w aplikacjach konsolowych, więc nic specjalnego.

Kalkulator

Losowanie n liczb od a do b

Taka pewna zabawa, której nie opiszę jakoś szczegółowiej

Moja pierwsza zrobienia czegoś większego, czyli tekstowej gry polegającej na walczeniu - oto Arena walk. Tylko ostrzegam, jest do dupy, a szał barbarzyńcy w ogóle nie działa i paru innych rzeczy które chciałem zrobić, nie dodałem bo nie wiedziałem jak. Ale kiedyś powstanie z moich rąk druga wersja, tym razem zrobiona porządnie. No mam nadzieję...

Symulator rzutów kośćmi RPG - jako pierwszy z moich programów używa tablic. Prosi o podanie ilości ścian, liczby kości oraz modyfikatora, a potem wypisuje wynik losowania każdej kości i sumuje wszystkie kości. Jestem z tego bardzo dumny. Aha, wreszcie nauczyłem się stosowania polskich znaków
Hassan',
tomasz95,
Już napisałem.
Hassan',
Sosna, patrz mój post - wymieniłem kilka zalet netbeansa. Wbudowana dokumentacja, podgląd cssa, wbudowana obsługa kwerend do MySQLa...

@tomasz95 - sam se napisz.
Sosna,
Dobra przestań się nabijać bo przestaje to być śmieszne.

I takie pytanko do Was, jaka jest przewaga netBeans nad notepad++, jeśli chodzi o HTML/PHP/JS, sam używam tego drugiego jest bardzo poręczny, lekki i intuicyjny.
tomasz95,
Co jest nie piszecie programów ani kodów źródłowych, no napiszcie mi tu program który ma min. 4 linijki kodu.(Opcjonalnie)

No to żegnam na jakieś 2 dni.(W tym temacie)
Gość_Forgotten*,
Cóż. Programuję od święta ale tak:

C/C++ - vim + stosowne cuda w .vimrc
Python - vim + cuda w .vimrc i Komodo Edit
Perl - vim + vim-support plugin i Komodo Edit
Java - Tylko na zajęciach, NetBeans.
Wszystko inne - vim, ew. Komodo Edit


A co do estetyki -> szary tekst na czarnym tle ftw
Hassan',
Nie chce mi się zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj, bo to w sumie część tematu; jakiego używacie IDE?

Ja do PHP i js/jq używam NetBeans, do lua i reszty nie będący chyba zaskoczeniem dla nikogo genialny notepad++ (przynajmniej w edycji powierzchownej, albo przeglądania kodu) i czasem Visual Studio 2010, do C, VB i moich powolnych prób ogarniania .NETa. Przepustka MSDN się przydaje

Mam też na maszynie kilka różnych wersji Eclipse'a i nawet Zend Studio, ale nigdy nie mogłem się do nich przekonać - przede wszystkim przeszkodą jest też fakt, że do noweszej wersji Eclipse'a PDT (PHP Dev Tools) nie ma obsługi syntaxa dla smarty, a pisać mi się jej nie chce.
Używałem też dreamweavera, ale NetBeans ma znacznie bogatszą bazę odwołań, łatwy w użyciu debugger, jeszcze łatwiejsze do skonfigurowania SVN i tą niesamowitą opcję podręcznej dokumentacji, która wiele ułatwia i ratuje życie. Problemem jest tylko, gdy piszę skrypt w skrypcie (np. jquery w pliku .php), robi się za dużo odwołań i całe IDE ma problem z wyszukiwaniem powiązań i muli całą maszynę do stopnia, gdzie wpisywanie tekstu ma laga. A to boli.

No, więc czego używacie do pracy nad kodem, czy i jeśli tak, to czemu, proponowalibyście mi zmianę i wreszcie, jeśli idzie o samą estetykę, czarny tekst, jasne tło, czy biały tekst i ciemne tło?
tomasz95,
Ja ostatnio uczę się programowania, ale niestety na razie wiem nie wiele, ale radzę używać przestrzeni nazw, wtedy pisze się o wiele mniej.

Oto Kurs C++
Nazin,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik enether dnia niedziela, 6 listopada 2011, 23:09 napisał

Jako świetne ćwiczenie polecam Ci drogi i miłościwie nam panujący Nazinie Lisp'a i Scheme [pochodna tego pierwszego]. Są... ciekawe xD


Lisp jest śmieszny, tak mniej więcej patrzyłem co i jak... Tak czy inaczej języki funkcyjne mają to do siebie że są dość dziwne (ew. ciekawe)
Gość_Forgotten*,
Jako świetne ćwiczenie polecam Ci drogi i miłościwie nam panujący Nazinie Lisp'a i Scheme [pochodna tego pierwszego]. Są... ciekawe xD

Ja z kolei z chęcią w wolnej chwili zapoznałbym się z czystej ciekawości z FORTRANem, COBOLem i ADĄ.
Nazin,
Jeśli chodzi o PHP jest on niesamowicie popularny, i wątpię żeby szybko został wyparty przez Django lub Ruby on Rails...

Co zaś tyczy się tematu, programowałem w ASM, C, C++, C#, Java, OCaml, Pascal, Python, PHP, Bash, Visual Basic, Action Script, Verilog, VHDL... (może coś tam jeszcze ale nie pamiętam ) i mogę powiedzieć, że każdy język ma swoje plusy, minusy i znajdą się takie zastosowania (w zależności od wymaganego czasu na projekt) do których tylko (zazwyczaj) dany język się nadaje.

Przykładowo w Javie się pisze prosto i szybko, dlatego dla prostych aplikacji okienkowych jest najlepszym wyborem - szybko, łatwo i przyjemnie (co kto lubi ). Dla dość niskopoziomowych aplikacji to w grę wchodzi tylko tak naprawdę C z ew. wstawkami ASMa, etc etc.

W tym semestrze poznam jeszcze Erlanga i prawdopodobnie Perla, w dalszej przyszłości mam w planach Ruby'iego. Tak czy inaczej kwestia nauczenia się jakiegoś języka, jak się zna przynajmniej jeden, to jest chwila

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Sosna dnia niedziela, 6 listopada 2011, 01:06 napisał

Ale zmieńmy może nieco temat. Ciekawi mnie czy ktoś z Was próbował stworzyć własną grę komputerową/internetową, bądź bawił się w modding. Jak dla mnie to bardzo fajna sprawa, ale niestety bardzo czasochłonna, sam stworzyłem swego czasu prostą grę internetową w stylu Vallheru jako projekt semestralny z informatyki, ale mało czasu (ledwie 5 tygodni) i wtedy jeszcze nikłe pojęcie o obiektówce, sprawia, że nie jest to dzieło, którym mógłbym się chwalić


Grę to jedynie Faerun, ale mam to zamiar zmienić w przyszłości...
Gość_Forgotten*,
Ach no tak, przecież pehapiec od piątki jest taki "zorientowany obiektowo". Yh.
Sosna,
Prawda, zabezpieczenie strony przed celowymi atakami, ale i przed bezmyślnością userów nie jest proste, ale sprawnie napisany system (zorientowany obiektowo) pozwala na stworzenie kilku funkcji dokonujących weryfikacji podawanych danych, później to kwestia wywołania.

Ale zmieńmy może nieco temat. Ciekawi mnie czy ktoś z Was próbował stworzyć własną grę komputerową/internetową, bądź bawił się w modding. Jak dla mnie to bardzo fajna sprawa, ale niestety bardzo czasochłonna, sam stworzyłem swego czasu prostą grę internetową w stylu Vallheru jako projekt semestralny z informatyki, ale mało czasu (ledwie 5 tygodni) i wtedy jeszcze nikłe pojęcie o obiektówce, sprawia, że nie jest to dzieło, którym mógłbym się chwalić
Gość_Forgotten*,
Czy ja wiem czy taka przyszłość webmasteringu. Nie takie były założenia języka. Owszem we frameworku Django można ciekawe rzeczy stworzyć nie przemęczając się przy tym, ale żeby od razu przyszłość?

Python jest zorientowanym obiektowo interpretowanym językiem programowania, wymuszającym czytelność kodu poprzez swoją składnię. Kod dzięki temu czyta się bardzo fajnie. Dodatkowo ma biblioteki do niemal wszystkiego. Owszem, nie ma wydajności języków kompilowanych, ale nie to było jego celem. Choć zawsze można ShedSkina spróbować... Oj mniejsza. Ja się nie przejmuję ofertami związanymi z programowaniem. To nie dla mnie. Szlag by mnie trafił gdyby przyszło mi dzień w dzień siedzieć 8h w robocie i klepać kod. Zdecydowanie wolę administrację. A jedną z cech obowiązkowych u admina jest znajomość jakiegoś języka skryptowego ze Świętej Trójcy: Bash/Perl/Python. A najlepiej wszystkie.

Poza tym python ma miodną dokumentację.

Cytat

[enether@ragnarok ~]$ pydoc -p 8080
pydoc server ready at http://localhost:8080/

A potem tylko w przeglądarce:

Cytat


i czytamy


Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Sosna dnia sobota, 5 listopada 2011, 22:35 napisał

Ja obecnie stawiam na PHP, przy stosunkowo niewielkich umiejętnościach można stworzyć naprawdę porządne aplikacje.

Stworzyć webaplikację jeszcze jako tako. Stworzyć bezpieczną webaplikację to już inna bajka.
Sosna,
Słyszałem kiedyś zdanie Python to przyszłość webmasteringu

Sam tego języka się nie uczyłem, choć byłem na pewnym wykładzie na politechnice, na którym przedstawiano jego możliwości, prosty kod + spore możliwości to widać od razu, jednak jeżeli spojrzeć na szanse na zatrudnienie, to przy Pythonie jest ona sporo mniejsza niż przy PHP, C++, JAVA i chyba najpopularniejszym obecnie C#.

Ja obecnie stawiam na PHP, przy stosunkowo niewielkich umiejętnościach można stworzyć naprawdę porządne aplikacje.
Wczytywanie...