W pierwszych poradach jest o zestawie niemagicznej broni. Następnie o zapisie stanu gry (odpowiednio nazywanym) na wypadek, gdyby coś poszło nie tak. Przywołaj 5 ulubionych milusińskich. Autor poleca szkieleta wojownika - długo przeżyje, zapewne dzięki sporej odporności na magię. Ponieważ to Irek przyjdzie do ciebie, ustaw przywołanych sojuszników w pierwszej linii, by go zajmowały.
Potem zrób save i do boju.
Kolejne porady są bardziej szczegółowe. Wrogowie są zaskryptowani, by ruszyć na ciebie w każdej okoliczności. Uwaga na bardzo moblinego smoka. Orb of fear (beholder) będzie się trzymał raczej południowej części lokacji. The Sword of Greed and the Wraith of Wrath pojawią się po kilku chwilach od rozpoczęcia walki. Irek nie wtrąci się, póki nie zdejmiesz 2-3 członków jego obstawy.
Smok idzie pod nóż w pierwszej kolejności. Koniecznie, jeśli się nie pośpieszysz polecam wczytywanie, bo jego oddech bywa mocno destrukcyjny. Autor daje jedynie porady w stylu rzucenia na siebie buff'ów, czyli jak największej ochrony przed magicznymi efektami. Przydatne także zatrzymanie czasu.
Teraz pora na przywołane potworki, które powinny zająć wymienioną już dwójkę (Sword of Greed i WoW). Twoja kolej. Sword odporny jest na wszelkie ataki fizyczne, więc zajmą się nimi magowie. Autor użył Imoen oraz Kelseya (ten drugi to mod), którzy użyli Simulcarum , co dało im 4 magiczne pociski. The Wraith dla odmiany jest odporny na wszelką magię, ale zająć go powinny przywołane "zwierzaczki", rzuć też na niego wojowników, kierując potworki wkoło górnej części lokacji (uważając, by nie załapać się w pole rażenia beholdera i Joneletha). Mile widziane użycie magicznej broni, krytyki etc. Pilnuj, by Wraith nie zajął się tylko 1 członkiem drużyny.
Teraz beholder. Autor atakował go stojąc w północnej części mapy. Uwaga na Irenicusa, który się uaktywni. Stać i odświeżać co trochę szkielety, które zajmą tyrana oczu, podczas gdy magowie będą zajmować Irka. Po zabiciu beholdera pora na główne danie.
Irenicus zacznie rzucać paskudne (dla ciebie) czary jak tylko go zranisz, lub wystąpi groźba, że tak się stanie. Spróbuj swojej magicznej obrony (którą uprzednio rzuciłeś), co w dużej mierze na niewiele się zda, ale nie rezygnuj. Uciekaj w razie potrzeby i poczekać, aż Irkowi opadną rzucone magiczne osłony i inne efekty. Teraz szybko zmiana zestawu broni na niemagiczny i ruszaj na Irenicusa. Kiedy go atakować? W oknie dialogowym powinien pojawić się napis o tym, że jego dany efekt magiczny przestał działać.
Jak nieco oberwie, zacznie się teleportować. Pilnuj magów, niech robią swoje, podczas gdy naślij na niego wojowników. Niech biegają za nim - nie zajmuj się tym za mocno.
Drugi etap. Jak w poprzednim, pośpiech jest tu na wagę złota. Unikaj spotkania sam na sam ze slayerem (zabójcą). Odświeżaj czary, używaj mikstur etc. Ogólnie autor nie podał jakiejś strategii, mówiąc, iż zależy od klasy, ale na pewno opłaca się odświeżać czary przywołujące sprzymierzeńców.
Teraz Irek rzuci się na ciebie. Miej w pogotowiu mikstury leczące, śpiesz się. Pamiętaj, by biegać po lokacji i w razie problemów uciekać i naganiać go na magów.
Trzeci etap, najtrudniejszy. Znów rzuci się na ciebie, do tego magowie mogą być już wyczerpani. Ma sporą obronę, nie licząc ochrony przed efektami magicznymi. Czekaj, aż jego osłony magiczne będą padać, wtedy atakuj i odskakuj, gdy ponownie rzuci czary. Uwaga na owe czary, łącznie z zatrzymaniem czasu. Stoi głównie w środku, więc uciekaj na boki
Autor miał do pomocy 5 szkieletów, które zajmowały Irka. Będzie ci przeszkadzał w rzucaniu czarów typu Wyłom, nie posyłaj też wojowników, jeśli nie chcesz ich stracić szybko. Czekaj, aż utraci ochronę przed magią, niebieską i czerwoną tarczę.
Teraz posyłamy piechotę, czyli wojowników + przywołanych pomocników. Irek będzie się teleportował, niech wojownicy go gonią. Magowie wciąż mają rzucać czary chroniące przed magią. Atakujemy Irka zestawem niemagicznej broni.
Dalej już tylko pisze, że Irek w końcu zacznie obrywać, aż padnie. To wolne tłumaczenie, nie było sensu tłumaczyć dosłownie, bo to jedynie porady a nie pełny spis co i w której sekundzie. Ogólne rady - 2 zestawy broni, magowie z dużą ilością ochrony przed magią, mikstury, szkielety jako przywołani pomocnicy i pilnować, by drużyna cały czas była na przyśpieszeniu ruchów.