Nie ma nic wspanialszego dla fana danej gry, niż możliwość modelowania wirtualnego świata wedle własnej fantazji. Dzięki tej radosnej twórczości widzieliśmy już "Diablo" na silniku "Neverwinter Nights", Minas Tirith w "Enemy Teritory", a dziś możemy zobaczyć pierwsze efekty prac nad "Baldur's Gate II" w wersji 3D.
Na pomysł użycia silnika graficznego "Dragon Age: Początek" w celu przerobienia jednej z najlepszych gier RPG w historii w 3D wpadła grupa moderrów – amatorów "Redux Mod Team". Swój projekt nazwali "Baldur's Gate II Redux".
Jak dotąd panowie zdążyli zaprojektować początkowy etap gry – lochy Irenicusa. Więcej screenów przedstawiających ich pracę możecie zobaczyć w tym miejscu.
Możecie także obejrzeć krótki film wersji testowej projektu, przedstawiający wspomnianą lokację, choć w większości przedstawia on jeszcze gołe tekstury.