![](https://gfx.gexe.pl/avatars/av-4528.jpg)
Nie ma nic wspanialszego dla fana danej gry, niż możliwość modelowania wirtualnego świata wedle własnej fantazji. Dzięki tej radosnej twórczości widzieliśmy już "Diablo" na silniku "Neverwinter Nights", Minas Tirith w "Enemy Teritory", a dziś możemy zobaczyć pierwsze efekty prac nad "Baldur's Gate II" w wersji 3D.
![baldur\'s gate 2 w 3d](https://gfx.gexe.pl/2010/4/20/20081151m.jpg)
Na pomysł użycia silnika graficznego "Dragon Age: Początek" w celu przerobienia jednej z najlepszych gier RPG w historii w 3D wpadła grupa moderrów – amatorów "Redux Mod Team". Swój projekt nazwali "Baldur's Gate II Redux".
![baldur's gate 2 w 3d](https://gfx.gexe.pl/2010/4/20/20081704m.jpg)
Jak dotąd panowie zdążyli zaprojektować początkowy etap gry – lochy Irenicusa. Więcej screenów przedstawiających ich pracę możecie zobaczyć w tym miejscu.
![baldur's gate 2 w 3d](https://gfx.gexe.pl/2010/4/20/20082030m.jpg)
Możecie także obejrzeć krótki film wersji testowej projektu, przedstawiający wspomnianą lokację, choć w większości przedstawia on jeszcze gołe tekstury.