Sprawy organizjacyjne
Raz dziennie... hmm... niby oki, ale nie wiem, czy ja bym za każdym razem mógł
I wyobrażam sobie to jak - ni mniej , ni więcej - podobnie jak karczmę. Gracze wchodzą, MG opisuje co, kto, jak, gdzie, Gracze piszą co robią/mówią, MG opisuje reakcję otoczenia. Chyba jednak będę prowadził bardziej opisowo, ale te karty nadal mi się przydadzą
[Edit:]
Morth, obaczym co myślą na ten temat inni gracze, potem się zadecyduje
I wyobrażam sobie to jak - ni mniej , ni więcej - podobnie jak karczmę. Gracze wchodzą, MG opisuje co, kto, jak, gdzie, Gracze piszą co robią/mówią, MG opisuje reakcję otoczenia. Chyba jednak będę prowadził bardziej opisowo, ale te karty nadal mi się przydadzą
[Edit:]
Morth, obaczym co myślą na ten temat inni gracze, potem się zadecyduje
Dobra czyli moja sugestia: zalecane raz dziennie, ale jak można to (zwłaszcza w czasie dialogów pomiędzy postaciami) pisać częściej. W czasie walk rzecz jasna nie pisać częściej niż raz na odpisanie Massinka. Kolejność dowolna. I tak będzie póki massin nie napisze inaczej, na przykład uznając że w danym momencie musi napisac konkretna osoba czy coś takiego Massin swoją drogą możesz tez używać tagów
Aby pisać na przykład tylko do jednego gracza bo tylko on coś dostrzegł albo coś dotyczny isę tylko niego. Tylko przed tagiem umieść imię postaci jakiej ów spoiler dotyczy;)[color=red]
---[/color]
Pasuje taki układ?
EDIT: Ja tam lubię kiedy karty maja JAKIEŚ znaczenie, ale nie lubię kiedy sesje opierają się tylko na nich i na kościach. Takie coś na forum raczej nie wypali. Owszem, można rzucać kością na, powiedzmy, proces odpalania kradzionego samochodu albo snajperski strzał. Ale rzeczy takie jak zakładanie bandarzu czy większe walki lepiej robić bardziej opisowo (pierwsze z racji tego że rzut zbyteczny a drugie z racji tego że walki zajmowałyby lata świetlne).
SPOILER
Uwaga spoiler!:
Aby pisać na przykład tylko do jednego gracza bo tylko on coś dostrzegł albo coś dotyczny isę tylko niego. Tylko przed tagiem umieść imię postaci jakiej ów spoiler dotyczy;)[color=red]
---[/color]
Pasuje taki układ?
EDIT: Ja tam lubię kiedy karty maja JAKIEŚ znaczenie, ale nie lubię kiedy sesje opierają się tylko na nich i na kościach. Takie coś na forum raczej nie wypali. Owszem, można rzucać kością na, powiedzmy, proces odpalania kradzionego samochodu albo snajperski strzał. Ale rzeczy takie jak zakładanie bandarzu czy większe walki lepiej robić bardziej opisowo (pierwsze z racji tego że rzut zbyteczny a drugie z racji tego że walki zajmowałyby lata świetlne).
Czyli podsumowując (czy dobrze zrozumiałem)
1. Podczas rozmowy Gracz - Gracz można sobie pisać ile wlezie, zanim ja tego nie ukrócę np.: wjazdem Juggernaut'a na środek miasta
2. Podczas reszty kolejność taka
Gracz 1
MG
Gracz 2
MG
Gracz 3
MG
itd.
3. Jak piszemy coś, co dotyczy tylko i wyłącznie określonej grupy graczy, używamy tagu Spoiler .
Proste
1. Podczas rozmowy Gracz - Gracz można sobie pisać ile wlezie, zanim ja tego nie ukrócę np.: wjazdem Juggernaut'a na środek miasta
2. Podczas reszty kolejność taka
Gracz 1
MG
Gracz 2
MG
Gracz 3
MG
itd.
3. Jak piszemy coś, co dotyczy tylko i wyłącznie określonej grupy graczy, używamy tagu Spoiler .
Proste
Gracz 1
MG
Gracz 2
MG
Gracz 3
MG
Można to też dla twojej wygody zrobić tak (ten system wolę bo szybszy):
Gracz 1
Gracz 2
Gracz 3
Gracz 5 (gracz 4 nie napisał od dwóch dni, trudno, turka go omija )
Mg Podsumowanie wszystkich turek.
No i to w zasadzie tyle. Poza tym... ja tylko sugeruję ;D Nie wiem co na to reszta
MG
Gracz 2
MG
Gracz 3
MG
Można to też dla twojej wygody zrobić tak (ten system wolę bo szybszy):
Gracz 1
Gracz 2
Gracz 3
Gracz 5 (gracz 4 nie napisał od dwóch dni, trudno, turka go omija )
Mg Podsumowanie wszystkich turek.
No i to w zasadzie tyle. Poza tym... ja tylko sugeruję ;D Nie wiem co na to reszta
Dobra, bo już nie chce mi się rozdawać linków
Podręcznik Neuro:
http://www.sendspace.pl/file/HOiyrPnC/ o ile dobrze pamiętam legalnie możecie go mieć przez 24h na kompie, później na własne ryzyko Na końcu jest karta postaci.
Podręcznik Neuro:
http://www.sendspace.pl/file/HOiyrPnC/ o ile dobrze pamiętam legalnie możecie go mieć przez 24h na kompie, później na własne ryzyko Na końcu jest karta postaci.
Kilka ogłoszeń parafialnych (dotyczące mechaniki):
Po pierwsze - jako, że gramy mniej-więcej w kolorach rdzawo-rtęciowych postanowiłem zastosować pewne zmiany w mechanice. Wygląda to tak - jeśli któryś z graczy otrzyma ranę Krytyczną, a mimo wszystko przeżyje - musi obniżyć jeden ze swoich współczynników (wybrany przez gracza) o 1. Tak samo będzie działo się w przypadku ran Ciężkich, ale tylko w przypadku oblania Przeciętnego Testu Budowy.
Po drugie - wprowadzam też zapożyczoną z innych RPGów zasadę. Chodzi mianowicie o coś zwanego "Blizny". O co chodzi? Ano, że pewne wydarzenia w naszym życiu mogą pozostawić ślad w naszym umyśle i dać nam nauczkę na przyszłość.
Najprostszy przykład:
Terry, żołnierz z NJ, dobija targu z kupcem z Salt Lake City. Powiedzmy, że kupuje jakiś sprzęt elektroniczny (typu detektora ruchu). Na początku koleś jest sceptyczny, ale handlarzowi udaje się go przekonać. Żołnierz kupuje sprzęt, ale przy pierwszym użyciu okazuje się, że kupiec go wydymał. Wkurzony wojak wywala sprzęt w krzaki. Następnym razem będzie bardziej ostrożny
Ale nie samą fabułą człowiek żyję, więc Terry otrzymuję bliznę "Nieufność wobec kupców z SLC". Dzięki temu otrzymuję +1 do testów Niezłomności wobec kupców z SCL, co odzwierciedla to, że teraz będzie bardziej uważny przy każdej transakcji i nie da się już tak łatwo oszukać.
Po trzecie - mam zamiar opracować i zastosować wobec Was coś na kształt Punktów Obłędu (z WFRP). Dla tych co nie wiedzą - poległoby to na tym, że po uzbieraniu pewnej ilości punktów robiło by się rzut. Oblanie owocowało by jakąś przypadłością psychiczną. Oczywiście, nie byłoby to coś typu paranoi, czy zwapnienia płuc. Wprowadzało by to tylko smaczek do odgrywania postaci.
W przypadku punktu 2 i 3 - jesteście za, czy przeciw? Nie chce Wam czegoś na siłę wpychać
Co do punktu 1 - to już raczej ustalone, no chyba że będziecie mocno protestować
Po pierwsze - jako, że gramy mniej-więcej w kolorach rdzawo-rtęciowych postanowiłem zastosować pewne zmiany w mechanice. Wygląda to tak - jeśli któryś z graczy otrzyma ranę Krytyczną, a mimo wszystko przeżyje - musi obniżyć jeden ze swoich współczynników (wybrany przez gracza) o 1. Tak samo będzie działo się w przypadku ran Ciężkich, ale tylko w przypadku oblania Przeciętnego Testu Budowy.
Po drugie - wprowadzam też zapożyczoną z innych RPGów zasadę. Chodzi mianowicie o coś zwanego "Blizny". O co chodzi? Ano, że pewne wydarzenia w naszym życiu mogą pozostawić ślad w naszym umyśle i dać nam nauczkę na przyszłość.
Najprostszy przykład:
Terry, żołnierz z NJ, dobija targu z kupcem z Salt Lake City. Powiedzmy, że kupuje jakiś sprzęt elektroniczny (typu detektora ruchu). Na początku koleś jest sceptyczny, ale handlarzowi udaje się go przekonać. Żołnierz kupuje sprzęt, ale przy pierwszym użyciu okazuje się, że kupiec go wydymał. Wkurzony wojak wywala sprzęt w krzaki. Następnym razem będzie bardziej ostrożny
Ale nie samą fabułą człowiek żyję, więc Terry otrzymuję bliznę "Nieufność wobec kupców z SLC". Dzięki temu otrzymuję +1 do testów Niezłomności wobec kupców z SCL, co odzwierciedla to, że teraz będzie bardziej uważny przy każdej transakcji i nie da się już tak łatwo oszukać.
Po trzecie - mam zamiar opracować i zastosować wobec Was coś na kształt Punktów Obłędu (z WFRP). Dla tych co nie wiedzą - poległoby to na tym, że po uzbieraniu pewnej ilości punktów robiło by się rzut. Oblanie owocowało by jakąś przypadłością psychiczną. Oczywiście, nie byłoby to coś typu paranoi, czy zwapnienia płuc. Wprowadzało by to tylko smaczek do odgrywania postaci.
W przypadku punktu 2 i 3 - jesteście za, czy przeciw? Nie chce Wam czegoś na siłę wpychać
Co do punktu 1 - to już raczej ustalone, no chyba że będziecie mocno protestować