Antypaladyn
Ilość postów: 372
Klasa: Mroczny Rycerz
Cóż, pograłem już kilka godzin w "demo" i mogę już bez żadnych wątpliwości stwierdzić, że ta gra nie jest w żadnym stopniu kontynuacją BG2. Ale czy ktokolwiek łudził się, że będzie inaczej? Klimat, eksploracja, grafika to wszystko wygląda tak jak w Divinity 2. Spotkałem się, ze stwierdzeniem, że Larian przy tworzeniu BG3 poszedł na łatwiznę i trudno się z tym nie zgodzić. Na każdym kroku widać rozwiązania znane z wcześniejszych gier Belgów. Jedynie nałożono na nie otoczkę D&D.
I to w sumie największy i jedyny minus jaki jak na razie widzę w tej produkcji. To po prostu zupełnie nowa gra z systemem D&D i nazywanie jej Baldur's Gate to czysty marketing.
Oczywiście gra ma dużo innych problemów. Między innymi kulejące animacje, czy nieprzetłumaczone teksty, ale to na razie tylko alfa, więc jestem w stanie przymknąć na to oko.
Z ciekawostek:
- dialogi wyglądają tak jakby twórcy nie mogli się zdecydować czy chcą mieć rozmowy tak jak w DOS, czy tak jak w BG, czasem są pisane w pierwszej osobie, a czasem w trzeciej.
- magowie, kapłani itp. nie zapisują już czarów w komórkach aby ich użyć, teraz wystarczy wybrać te zaklęcia które chcemy mieć przygotowane, a same komórki służą jedynie jako zasób umożliwiający rzucanie zaklęć. Przykładowo jeśli mamy trzy komórki i przygotowane zaklęcia magiczny pocisk, oraz śliskość to możemy rzucić trzy razy magiczny pocisk, albo dwa razy magiczny pocisk i raz śliskość itd.
- magowie i kapłani potrzebują długiego odpoczynku, aby odnowić sobie zapas komórek na zaklęcia,
- czarownikom wystarczy krótki odpoczynek aby zregenerować komórki, ale ich repertuar jest bardziej ograniczony i nie mają dostępu do niektórych zaklęć.
EDIT:
- zaklęcia nie rosną w siłę razem z poziomem postaci, zamiast tego na nowych poziomach zaklęć automatycznie pojawiają się mocniejsze wersje czarów znanych naszym postaciom np. Magiczne pociski II. Traktowane są one jako czary wyższego poziomu i zużywają zasoby wyższego poziomu. W tym przypadku byłyby to komórki drugiego poziomu zaklęć.
- pomimo iż znajduje się jeszcze daleko od Wrót w dialogach pojawiają się znajone nazwy jak np. Wieża Ramazitha, czy Elfia Pieśń.