Na Reddicie pojawiło się więcej szczegółów dotyczących nadchodzących zmian w "Fallout 4" chodzi survival mode, który ma się niedługo pojawić w wersji beta. Użytkownik o nicku ShaneD35 podsumował swoją wiedzę. Według niej survival mode zapewni, że będziecie umierać częściej, szybciej, wcześniej i z wielu, całkiem nowych powodów.
class="lbox">Pytanie czy przez te zmiany "Fallout 4" nadal będzie można nazwać cRPGiem? Czy może stanie się kolejnym survivalowym tytułem, w którym bardziej musisz uważać na to, czy biegając w kółko nie połamiesz nóg, zamiast cieszyć się postapokaliptyczną przygodą?
Our fans are too smart. Early look at #Fallout4 target="_blank">#Fallout4 Survival Mode on @reddit target="_blank">@reddit. We’re still messing w/ it. More to come!
BethesdaGameStudios (@BethesdaStudios) 24 lutego 2016 target="_blank">24 lutego 2016
Najważniejsze zmiany:
Zapisywanie – nie będzie możliwe robienie quicksave'ów. Żeby móc zapisać grę będziemy musieli znaleźć łóżko i przespać się w nim przynajmniej przez godzinę.
Walka – zarówno my, jak i nasi wrogowie będą zadawać więcej obrażeń, ale jednocześnie zranienie (szczególnie śmiertelne) będzie dużo łatwiejsze.
Szybka podróż – będzie wyłączona, jeżeli zechcemy się gdzieś udać, będziemy musieli iść tam po prostu przez mapę.
Waga amunicji – od teraz każdy nabój będzie miał swoją wagę. Te cięższe jak rdzenie fuzyjne czy mininuki będą mogły nas naprawdę poważnie obciążyć.
Kompas – pora zacząć się rozglądać! Wrogowie nie będą się już pojawiać na naszym kompasie. Podobnie lokacje, do których zmierzamy. Te będą pojawiać się dopiero kiedy się do nich bardzo zbliżymy.
Adrenalina – survival mode automatycznie przyzna nam perka "Adrenalina", dodającego bonus do obrażeń. Im wyższy poziom adrenaliny tym więcej obrażeń zostanie dodanych. Jednak spanie przez co najmniej godzinę obniży jej poziom. Swój poziom adrenaliny będzie można sprawdzić w każdej chwili w zakładce statystyk Pip-boya.
Dobre samopoczucie – przeżycie na pustkowiach jest ciężkie bez odpowiedniego zadbania o siebie. Aby być w formie musimy zadbać o nasze odżywienie, nawodnieni i odpowiedni wypoczynek. Pozbawienie się któregokolwiek z nich przez dłuższy okres czasu wpłynie negatywnie nie tylko na nasz pasek zdrowia, ale także statystyki S.P.E.C.I.A.L. oraz doda Sfatygowanie.
Sfatygowanie – będzie działać podobnie jak radiacja, jednak wpłynie na AP (Action Point). Im wyższe sfatygowanie tym mniej AP pozostanie. Poziom sfatygowania będzie przedstawiany na czerwono na pasku AP.
Choroby – będą stanowiły nowe wyzwanie dla naszego systemu immunologicznego, a nawet doprowadzić do śmierci. Jedzenie nieugotowanego mięsa, wypicie nieoczyszczonej wody, używanie niebezpiecznych chemikaliów lub obrażenia od przeciwnika będącego nosicielem choroby mogą stać się przyczyną zarażenia. Informacja o zarażeniu pojawi się wtedy na ekranie. Szczegóły nt. choroby znajdziemy w Pip-boyu, razem z innymi aktywnymi efektami.
Antybiotyki – wyleczą choroby i inne przypadłości. Będziemy je mogli wytworzyć w stacjach chemicznych lub kupić u lekarzy.
Typy łóżek – różne łózka zapewnią różne rodzaje wypoczynku. Śpiwór pozwoli nam na dostateczny wypoczynek, aby zapisać grę, może też uratować nam życie, jednak nigdy nie pozwoli na całonocny, wygodny sen i idące za tym bonusy.
Uszkodzone kończyny – nie będą się już automatycznie leczyć po walce. Pozostaniemy okulawieni tak długo, jak długo nie otrzymamy leczenia bądź stimpaka.
Obciążenie – będzie wpływać na naszą zręczność i wytrzymałość. Na dłuższą metę będzie też oddziaływać na uszkodzenia naszych kończyn i ciała. Pora pomyśleć o plecach!
Towarzysze – nie będą już automatycznie podnosić się po walce, jeżeli zostaną powaleni. A jeżeli ich nie uleczymy po walce i odejdziemy, gdzie potraktuje ich jako porzuconych – wrócą do wioski z niezmienionym stanem zdrowia.
Odnawianie się lootu i wrogów – wyczyszczone lokacje będą się dużo wolniej odnawiać.
class="lbox">Podobają wam się te zmiany? Myślicie, że pozytywnie wpłyną na rozgrywkę?
Sprawdźcie też naszą recenzję Fallout 4!