
[NWN1] Wytrwałośc, refleks, siła woli. O co chodzi?

Premia do ataku to jest bonus do rzutów na atak (im więcej tym lepiej), żeby trafic twoja premia do ataku + rzut k20 musi być większy niż KP (klasa pancerza) atakowanego.
Ilość trafień na rundę zwiększa się zależnie od premi do ataku (na 10 premi 1 atak), aktywnego przyśpieszenia (taki czar) i tego czy masz 2 bronie czy 1.
Ilość trafień na rundę zwiększa się zależnie od premi do ataku (na 10 premi 1 atak), aktywnego przyśpieszenia (taki czar) i tego czy masz 2 bronie czy 1.

Bazowy atak to liczba ataków na rundę zależnych tylko od premii ataku (czyli nie licząc broni w lewej ręce, gradu ciosów, przyśpieszenia).

Sorry. Nie, zupełnie nie. Żeby zaatakować twoja postać stosuje następujące równanie:
BAB+AB+k20 = X
Jeśli X > KP, trafiasz.
BAB to bazowy bonus do ataku, zależny tylko i wyłącznie od klasy postaci i poziom. Wojownicy, Łowcy, Paladyni i Barbarzyńcy mają taki sam BAB jak poziom. Kleryk, Mnich, Łotrzyk, Druid ma BAB = 3/4 * poziom, zaokrąglając w dół. Czarownik i Czarodziej - 1/2 * poziom.
AB to premia do ataku. Zwiększasz ją przez:
- posiadanie bonusu do Siły (ataki wręcz) lub Zręczności (ataki z dystansu lub bronią lekką gdy masz atut Finezja w Ataku) - to ten +2 lub +3 obok Twojej Siły.
- posiadanie magicznej broni (np. Krótki Miecz +1 dodaje +1 do tego bonusu)
- używanie zaklęć i mikstur
- różne bonusy sytuacyjne (np. flankując wroga) oraz atuty (np. Ulubiona Broń)
Liczba ataków zależy od bazowego ataku (nie od premii do ataku!). Za każdym razem gdy Twoja postać miałaby bazowy bonus do swojego najsłabszego ataku równy +5, dostaje kolejny atak z bonusem +1. Zapisuje się to +5/+1. Wyjątkiem jest Mnich walczący bez broni, który dostaje je częściej. Liczbę ataków może też zwiększyć czar Przyspieszenie, umiejętności Mnicha albo walka dwiema broniami - niestety, walka dwiema broniami jest trudna i bardzo obniża AB - nawet do wartości ujemnych.
Jeśli czytasz dobrze po angielsku polecam http://nwn.wikia.com/wiki/Attack_bonus Tam jest wszystko pięknie wytłumaczone.
BAB+AB+k20 = X
Jeśli X > KP, trafiasz.
BAB to bazowy bonus do ataku, zależny tylko i wyłącznie od klasy postaci i poziom. Wojownicy, Łowcy, Paladyni i Barbarzyńcy mają taki sam BAB jak poziom. Kleryk, Mnich, Łotrzyk, Druid ma BAB = 3/4 * poziom, zaokrąglając w dół. Czarownik i Czarodziej - 1/2 * poziom.
AB to premia do ataku. Zwiększasz ją przez:
- posiadanie bonusu do Siły (ataki wręcz) lub Zręczności (ataki z dystansu lub bronią lekką gdy masz atut Finezja w Ataku) - to ten +2 lub +3 obok Twojej Siły.
- posiadanie magicznej broni (np. Krótki Miecz +1 dodaje +1 do tego bonusu)
- używanie zaklęć i mikstur
- różne bonusy sytuacyjne (np. flankując wroga) oraz atuty (np. Ulubiona Broń)
Liczba ataków zależy od bazowego ataku (nie od premii do ataku!). Za każdym razem gdy Twoja postać miałaby bazowy bonus do swojego najsłabszego ataku równy +5, dostaje kolejny atak z bonusem +1. Zapisuje się to +5/+1. Wyjątkiem jest Mnich walczący bez broni, który dostaje je częściej. Liczbę ataków może też zwiększyć czar Przyspieszenie, umiejętności Mnicha albo walka dwiema broniami - niestety, walka dwiema broniami jest trudna i bardzo obniża AB - nawet do wartości ujemnych.
Jeśli czytasz dobrze po angielsku polecam http://nwn.wikia.com/wiki/Attack_bonus Tam jest wszystko pięknie wytłumaczone.

Parowanie;
po włączeniu możesz się bronić (parować ciosy) nie dzięki klasie pancerza, tylko korzystając z premii do ataku (jest porównywana z atakami przeciwnika). Użyteczne szczególnie przy łowcy który wybrał dwie bronie. Ma dużo ataków (więc wiele może sparować) z niezłymi współczynnikami, co daje mu szansę na kontrę.
Największą zaletą dużej zręczności jest skuteczny odskok (łotrzyk), co pozwala na unikanie obrażeń obszarowych.
po włączeniu możesz się bronić (parować ciosy) nie dzięki klasie pancerza, tylko korzystając z premii do ataku (jest porównywana z atakami przeciwnika). Użyteczne szczególnie przy łowcy który wybrał dwie bronie. Ma dużo ataków (więc wiele może sparować) z niezłymi współczynnikami, co daje mu szansę na kontrę.
Największą zaletą dużej zręczności jest skuteczny odskok (łotrzyk), co pozwala na unikanie obrażeń obszarowych.

Użytkownik Jezid dnia wtorek, 3 marca 2015, 15:37 napisał
Pułapki nie rozbroi, skrzyni nie otworzy... Bez przesady.
Ale będzie słaby w walce.

A tak w ogóle co w nwn zwiększa szybkość ataku? Siła i zręczność? O ile da się zwiększyć. Bo na próbę zrobiłem 20 zręczności i strasznie wolno łukiem strzela.


Nie warto robić wojownika pod broń dystansową.
Masz w karcie postaci (powinno być coś w stylu prawa ręka kosa +3 2k4+5 20/x4 15/5)
To zazanczone to ilość ataków i premia do nich.
Jak chcesz pod łuk to elf mistyczny łucznik.
Właściwie to tylko pod łuk bo nie ma żadnej klasy pod kusze.
Masz w karcie postaci (powinno być coś w stylu prawa ręka kosa +3 2k4+5 20/x4 15/5)
To zazanczone to ilość ataków i premia do nich.
Jak chcesz pod łuk to elf mistyczny łucznik.
Właściwie to tylko pod łuk bo nie ma żadnej klasy pod kusze.