Odpowiedz
  • 1 strona

[NWN1] Wytrwałośc, refleks, siła woli. O co chodzi?

dunio1

665
Napisano: 10 stycznia 2015, 13:58 · #1
0
Witam, mógłby wyjaśnić mi mniej więcej o co chodzi z tymi rzutami?

Niblla

Opętany Marines Chaosu
1528 Kosmiczny Marines Chaosu
Napisano: 10 stycznia 2015, 14:33 · #2
0
W prostych słowach jest to poziom twoich umiejętności obronnych. Czyli jak dobrym refleksem musisz się wykazać by uniknąć tej pułapki, jak silny masz organizm by ta trucizna nawet cię nie ruszyła, jak bardzo masz silną wolę by odeprzeć to magiczne słowo.

dunio1

665
Napisano: 10 stycznia 2015, 16:31 · #3
0
Aaaa, już czaję o co chodzi. Ale czy tylko siła woli dotyczy obrony zaklęć, czy są jeszcze jakieś inne współczynniki? Tak samo z pozostałymi cechami.

Jezid

Rycerz
4931 Rycerz
Napisano: 10 stycznia 2015, 16:32 · #4
0
Czytaj opisy zaklęć.

dunio1

665
Napisano: 1 marca 2015, 22:51 · #5
0
Sorka, że odświeżam,ale nie chcę robić nowego tematu. Niech mi ktoś wytłumaczy co to jest bazowy atak, premia do ataku ? Od czego zależy ilość trafień na rundę?

Dalejdoichgardelwyrzanacic

Przyjaciel Zwierząt
1307 Druid
Napisano: 2 marca 2015, 15:43 · #6
0
Premia do ataku to jest bonus do rzutów na atak (im więcej tym lepiej), żeby trafic twoja premia do ataku + rzut k20 musi być większy niż KP (klasa pancerza) atakowanego.
Ilość trafień na rundę zwiększa się zależnie od premi do ataku (na 10 premi 1 atak), aktywnego przyśpieszenia (taki czar) i tego czy masz 2 bronie czy 1.
Urwę ci leb i zrobie sobie z niego pacynkę! - Powiedzial błagającym głosem Jacek Mistrz Broni.
Dalej do ich gardel wyrznac ich! - Pokojowo oznajmiła Dalejdoich Mniszka.

Dzie syngatrura daleja? No wziol i znik (...tradycyjnie wziął i znikł...), muwie wam to zprawka szatanskih mocuw.

dunio1

665
Napisano: 2 marca 2015, 16:38 · #7
0
Bazowy atak=premia do ataku

W takim razie? Czy to jest zupełnie coś innego.

Dalejdoichgardelwyrzanacic

Przyjaciel Zwierząt
1307 Druid
Napisano: 2 marca 2015, 16:46 · #8
0
Bazowy atak to liczba ataków na rundę zależnych tylko od premii ataku (czyli nie licząc broni w lewej ręce, gradu ciosów, przyśpieszenia).
Urwę ci leb i zrobie sobie z niego pacynkę! - Powiedzial błagającym głosem Jacek Mistrz Broni.
Dalej do ich gardel wyrznac ich! - Pokojowo oznajmiła Dalejdoich Mniszka.

Dzie syngatrura daleja? No wziol i znik (...tradycyjnie wziął i znikł...), muwie wam to zprawka szatanskih mocuw.

eimyr

Shoggoth
3714 Kultysta Przedwiecznych
Napisano: 2 marca 2015, 21:29 · #9
+1
Sorry. Nie, zupełnie nie. Żeby zaatakować twoja postać stosuje następujące równanie:

BAB+AB+k20 = X
Jeśli X > KP, trafiasz.

BAB to bazowy bonus do ataku, zależny tylko i wyłącznie od klasy postaci i poziom. Wojownicy, Łowcy, Paladyni i Barbarzyńcy mają taki sam BAB jak poziom. Kleryk, Mnich, Łotrzyk, Druid ma BAB = 3/4 * poziom, zaokrąglając w dół. Czarownik i Czarodziej - 1/2 * poziom.

AB to premia do ataku. Zwiększasz ją przez:
- posiadanie bonusu do Siły (ataki wręcz) lub Zręczności (ataki z dystansu lub bronią lekką gdy masz atut Finezja w Ataku) - to ten +2 lub +3 obok Twojej Siły.
- posiadanie magicznej broni (np. Krótki Miecz +1 dodaje +1 do tego bonusu)
- używanie zaklęć i mikstur
- różne bonusy sytuacyjne (np. flankując wroga) oraz atuty (np. Ulubiona Broń)

Liczba ataków zależy od bazowego ataku (nie od premii do ataku!). Za każdym razem gdy Twoja postać miałaby bazowy bonus do swojego najsłabszego ataku równy +5, dostaje kolejny atak z bonusem +1. Zapisuje się to +5/+1. Wyjątkiem jest Mnich walczący bez broni, który dostaje je częściej. Liczbę ataków może też zwiększyć czar Przyspieszenie, umiejętności Mnicha albo walka dwiema broniami - niestety, walka dwiema broniami jest trudna i bardzo obniża AB - nawet do wartości ujemnych.

Jeśli czytasz dobrze po angielsku polecam http://nwn.wikia.com/wiki/Attack_bonus Tam jest wszystko pięknie wytłumaczone.
Młodość i niedojrzałość mijają z czasem, ignorancję pokonać można nauką, a pijaństwo trzeźwością, za to głupota jest wieczna. - Arystofanes

dunio1

665
Napisano: 2 marca 2015, 22:41 · #10
0
Dzięki eimyr za dokładne wytłumaczenie, link też się na pewno przyda

Jezid

Rycerz
4931 Rycerz
Napisano: 2 marca 2015, 22:55 · #11
0
Przy dużej zręczności (np. łotrzyk) i trzech atutach (finezja, oburęczność i walka dwiema broniami) ta druga broń (czyli np. dwa krótkie miecze) jak najbardziej opłacalna. Masz dodatkowy atak, a tracisz tylko -2.

dunio1

665
Napisano: 3 marca 2015, 12:04 · #12
0
Niech jeszcze ktoś by mniej więcej wytłumaczył, o co chodzi z tą umiejętnością parowanie. No i zauważyłem że zręczność wpływa na refleks, służy on do czegoś więcej niż odpieranie skilli/atutów?

Jezid

Rycerz
4931 Rycerz
Napisano: 3 marca 2015, 14:32 · #13
0
Parowanie;
po włączeniu możesz się bronić (parować ciosy) nie dzięki klasie pancerza, tylko korzystając z premii do ataku (jest porównywana z atakami przeciwnika). Użyteczne szczególnie przy łowcy który wybrał dwie bronie. Ma dużo ataków (więc wiele może sparować) z niezłymi współczynnikami, co daje mu szansę na kontrę.

Największą zaletą dużej zręczności jest skuteczny odskok (łotrzyk), co pozwala na unikanie obrażeń obszarowych.

dunio1

665
Napisano: 3 marca 2015, 14:55 · #14
0
Czyli taki łotrzyk z dużą zręcznością jest praktycznie bezużyteczny, bo nawet z łukiem woj jest 3-6 razy lepszy.

Jezid

Rycerz
4931 Rycerz
Napisano: 3 marca 2015, 15:37 · #15
0
Pułapki nie rozbroi, skrzyni nie otworzy... Bez przesady.

dunio1

665
Napisano: 3 marca 2015, 15:40 · #16
0

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Jezid dnia wtorek, 3 marca 2015, 15:37 napisał

Pułapki nie rozbroi, skrzyni nie otworzy... Bez przesady.

Ale będzie słaby w walce.

A tak w ogóle co w nwn zwiększa szybkość ataku? Siła i zręczność? O ile da się zwiększyć. Bo na próbę zrobiłem 20 zręczności i strasznie wolno łukiem strzela.

Jezid

Rycerz
4931 Rycerz
Napisano: 3 marca 2015, 16:58 · #17
0
Wolno ale celnie szybkość to inna sprawa. Ilość ataków na rundę rośnie wraz z poziomem postaci (podstawową premią do ataku). Najszybciej u zbrojnych, najwolniej u magów. Na początku pomoże tylko czar przyspieszenie albo sprzęt dający dodatkowy atak.

dunio1

665
Napisano: 3 marca 2015, 17:17 · #18
0
Można jakoś podejrzeć ile wynosi ataków na rundę? Bo nie widziałem, żeby była taka możliwość ;<

Czyli wychodzi na to, że przy łukach/kuszach warto brać wojownika, a nie łotrzyka, bo taki wojownik ma więcej ataków na rundę, tak?

Niblla

Opętany Marines Chaosu
1528 Kosmiczny Marines Chaosu
Napisano: 3 marca 2015, 20:43 · #19
0
Ja osobiście najbardziej lubiłem robić łowcę łucznika a przyjmując, że masz tylko podstawkę to zwierzęcy towarzysz plus odpowiednie atuty czynią z ciebie mały karabin maszynowy.

Dalejdoichgardelwyrzanacic

Przyjaciel Zwierząt
1307 Druid
Napisano: 4 marca 2015, 16:20 · #20
0
Nie warto robić wojownika pod broń dystansową.
Masz w karcie postaci (powinno być coś w stylu prawa ręka kosa +3 2k4+5 20/x4 15/5)
To zazanczone to ilość ataków i premia do nich.
Jak chcesz pod łuk to elf mistyczny łucznik.
Właściwie to tylko pod łuk bo nie ma żadnej klasy pod kusze.
Urwę ci leb i zrobie sobie z niego pacynkę! - Powiedzial błagającym głosem Jacek Mistrz Broni.
Dalej do ich gardel wyrznac ich! - Pokojowo oznajmiła Dalejdoich Mniszka.

Dzie syngatrura daleja? No wziol i znik (...tradycyjnie wziął i znikł...), muwie wam to zprawka szatanskih mocuw.

Wytrwałośc, refleks, siła woli. O co chodzi? - Odpowiedź

 
 
Podaj numer strony
Wczytywanie...