Nagroda Aggie 2013 – laureaci


nagroda, aggie, statuetka

Społeczność AdventureGamers.com ponownie przyznała nagrody najciekawszym tytułom pośród gier przygodowych w kilkunastu kategoriach. Nagroda Aggie jest na tyle ciekawa, że wyboru w poszczególnych kategoriach dokonują zarówno redaktorzy, jak i użytkownicy portalu.

W każdej kategorii głosy redakcji zostały pogrubione, a użytkowników zaznaczone kolorem zielonym. Niekiedy obie grupy się ze sobą zgadzały, a w niektórych pozycjach głosy przydzielono polaryzacyjnie.

Według głosów czytelników najczęściej wybieraną grą przygodową i grą minionego roku została Cognition: An Erica Reed Thriller, kikstarterowy twór o agentce FBI wykorzystującej swoje paranormalne zdolności jasnowidzenia do rozwiązywania trudnych spraw. Co więcej, sama redakcja portalu nie brała tego tytułu pod uwagę, dlatego w niektórych kategoriach znajduje się sześć a nie pięć pozycji.

Poniżej znajdują się wszyscy laureaci i nominowani w poszczególnych kategoriach.

aggie, gone home, przygodowa, gra

Fabuła

  • Gone Home,
  • Cognition: An Erica Reed Thriller,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Brothers: A Tale of Two Sons,
  • Lost Echo,
  • The Raven: Dziedzictwo Mistrza Złodziei.

Gone Home – Rok 1995. Katie powraca do domu po roku spędzonym w Europie. Jednak nie jest to dom, który zna, gdyż w trakcie jej nieobecności rodzice przeprowadzili się do nowego budynku. Co więcej, członków jej rodziny nie ma, a pozostawiona notatka i nagranie na automatycznej sekretarce nie zapowiada nic dobrego.

aggie, przygodowa, gra, goodbye deponia

Scenariusz Komediowy

  • Goodbye Deponia,
  • Astroloco: Worst Contact,
  • The Cave,
  • Fester Mudd: Curse of the Gold – Epizod 1: A Fistful of Pocket Lint,
  • The Night of the Rabbit.

Goodbye Deponia – Tytułowa planeta pokryta jest mnóstwem śmieci, a jednym z jej mieszkańców jest Rufus, który z wielką chęcią opuściłby ogromne wysypisko na rzecz nadniebnego miasta. To już trzecia część przygód szelmy, który wciąż próbuje wydostać się ze swojego grajdołka.

Scenariusz Dramatyczny

  • Gone Home,
  • Cognition: An Erica Reed Thriller,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2,
  • Phoenix Wright: Dual Destinies,
  • The Walking Dead: 400 Days.
aggie, przygodowa, gra, the cave

Charakter

  • The Cave – jaskinia,
  • The Raven: Dziedzictwo Mistrza Złodziei – Constable Zellner,
  • BEYOND: Dwie Dusze – Jodie Holmes,
  • Gone Home – Sam,
  • The Night of the Rabbit – Jerry Hazelnut.

The Cave – Tytułowa jaskinia to wszechwiedzący narrator, zmęczony obserwator i znudzony przewodnik po grze. W trakcie całej rozgrywki urzeka ciętymi ripostami i trafnymi komentarzami.

aggie, przygodowa, gra, brothers, a tlae of two sons

Rozgrywka

  • Brothers: A Tale of Two Sons,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Cognition: An Erica Reed Thriller – Epizody 2-4,
  • Papers, Please,
  • Professor Layton and the Azran Legacy.

Brothers: A Tale of Two Sons – Innowacyjne podejście do rozgrywki w świecie przygodówek. Kontrolując dwójkę braci w poszukiwaniu leku dla swego ojca, czasami trzeba będzie jednocześnie operować obiema postaciami za sprawą kontrolera konsoli lub klawiatury.

aggie, przygodowa, gra, papers please

Pomysł

  • Papers, Please,
  • Brothers: A Tale of Two Sons,
  • DEVICE 6,
  • Gone Home,
  • Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2.

Papers, Please – Wcielając się w znudzonego funkcjonariusza kontroli granicznej w pseudokomunistycznym kraju, gracz kształtuje samodzielne wątki, pozwalając lub wzbraniając wjazdu do Arstotki. Pozornie nudna gra okazała się najciekawszym pomysłem minionego roku.

aggie, przygodowa, gra, kentucky route zero

Umiejscowienie

  • Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2,
  • Brothers: A Tale of Two Sons,
  • Gone Home,
  • Goodbye Deponia,
  • Lilly Looking Through.

Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2 – Stan Kentucky jakiego nie było dane poznać wcześniej. Połączenie atmosfery "Miasteczka Twin Peaks" Lyncha z amerykańską prowincją oraz domieszką odrealnionych lokacji, jak lasu pełnego olbrzymich zwierząt czy stacji paliwowych w kształcie końskiego łba. Główny bohater gry, Conway, para się transportowaniem antycznych mebli dla przedsiębiorcy na skraju wypłacalności. W trakcie wykonywania zlecenia, trafia on na nieznaną opuszczoną autostradę w tytułowym stanie.

aggie, przygodowa, gra, memoria

Szata Graficzna

  • Memoria,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Brothers: A Tale of Two Sons,
  • Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2,
  • Lilly Looking Through,

Memoria – Ręcznie malowane widoki i wnętrza dodają uroku kolejnej przygodzie osadzonej w świecie Aventurii. Tytuł przedstawia rozgrywkę w dwóch przestrzeniach czasowych, a wiadomo, że zabawa z czasem rzadko wychodzi komukolwiek na dobre.

aggie, przygodowa, gra, lilly looking through

Animacja

  • Lilly Looking Through,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Brothers: A Tale of Two Sons,
  • Goodbye Deponia,
  • The Walking Dead: 400 Days.

Lilly Looking Through – Tytułowa Lilly pragnie zmienić swój świat, zmieniając przeszłość, teraźniejszość, a tym samym przyszłość. Do tego ręcznie malowane lokacje i starannie wykonane animacje zdecydowanie mogą wpłynąć na zaangażowanie graczy w fabułę.

Muzyka

  • The Raven: Dziedzictwo Mistrza Złodziei,
  • Cognition: An Erica Reed Thriller,
  • Amnesia: A Machine for Pigs,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Gone Home,
  • Lilly Looking Through.

The Raven: Dziedzictwo Mistrza Złodziei – Orkiestrowe kompozycje zmieniające się w zależności od samej atmosfery rozgrywki, od wesołych, zrywnych melodii po mroczne, głuche tony. Sama melodia przewodnia jest intrygująca i wzbudza zainteresowanie graczy fabułą. Akcja toczy się w latach 60. XX w. Tytułowy ptak to znany włamywacz okradający miasta Europy. W trakcie rozgrywki gracz wciela się nie tylko w detektywa, ale także w pomocnika samego złodzieja, więc fabułę można poznać z dwóch punktów widzenia.

aggie, przygodowa, gra, beyond

Dubbing

  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • The Cave,
  • Gone Home,
  • The Night of the Rabbit,
  • The Walking Dead: 400 Days.

BEYOND: Dwie Dusze – Nie mogło stać się inaczej. Do kolaboracji przy nagrywaniu kwestii zaproszono Ellen Page oraz Willema Dafoe do wcielenia się w główne postacie. Główna bohaterka, Jodie Holmes, to młoda dziewczyna zdająca sobie sprawę z istnienia równoległego, paranormalnego świata. Sama jest nawiedzana przez Aidena, istotę pozamaterialną, która jest zarówno brzemieniem, jak i darem.

Efekty Dźwiękowe

  • Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2,
  • Amnesia: A Machine for Pigs,
  • ASA: A Space Adventure,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Papers, Please.

Niezależna Gra Przygodowa

  • Gone Home,
  • Cognition: An Erica Reed Thriller,
  • Amnesia: A Machine for Pigs,
  • Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2,
  • Lilly Looking Through,
  • Papers, Please.

Gra Przygodowa Wyłącznie na Urządzenia Przenośne i Konsole

  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Lost Echo,
  • Phoenix Wright: Dual Destinies,
  • rain,
  • Year Walk.

Niekonwencjonalna Gra Przygodowa

  • Brothers: A Tale of Two Sons,
  • Gone Home,
  • BEYOND: Dwie Dusze,
  • Kentucky Route Zero: Akt 1 i 2,
  • Lilly Looking Through.

Konwencjonalna gra Przygodowa

  • Goodbye Deponia,
  • Cognition: An Erica Reed Thriller,
  • Lost Echo,
  • Memoria,
  • The Night of the Rabbit,
  • The Raven: Dziedzictwo Mistrza Złodziei.

Gra Przygodowa 2013

  • Brothers: A Tale of Two Sons
  • Cognition: An Erica Reed Thriller,
Odpowiedz
Gone Home, The Cave i Papers, Please

Chociaż ciągle ciężko mi grać z Gone Home, bo mam wrażenie, że mi jakaś bestia albo duch wyskoczy zza rogu. A The Cave jest faktycznie niezmiernie ciekawą postacią.
Odpowiedz
← Nowości

Nagroda Aggie 2013 – laureaci - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...