Intalowaliście, graliście w ten dodatek, słyszałem że są nowe mapy, zadania, potwory, nowe potężne przedmioty, podobno nawet smoka można spotkać
Prawdo to czy tylko plotki :?:
Wszystko to prawda, tylko o smoczku nie słyszałem. Dodatek nazywa się Opowieści z północy Wybrzeża Mieczy (brzmi znajomo prawda ). Tak jak mówiłeś jest kilka nowych potworków, lokacji i ciekawych questów, ale ja w to na razie nie grałem i szczerze mówiąc nie mam zamiaru. Zaraz jak przejde BG I i OzWm, to eksport, import i BG II .
http://www.cdprojekt.info/download.asp?act...ek&ShowFrame=no
Zobacz też na Wyspę: http://www.isle.px.pl/
Nie wie czy ściągnąć Ci się uda z Wyspy, bo ma częste problemy z serwerem.
Radzę przeczytać ReadMe (jest po polsku), należy dokonać pełnej instalacji BG 1 i OzWM, potem instalujemy OzPWM i zaczynamy bezwzględnie nową grę.
Smoka oczywiście też spotykamy (i co z tego, że wygląda jak wiwerna...), ale to szczegół...
Hmm. Widzę Kinski, że swego rodzaju specem jesteś od sagi Baldur's Gate. To powiedz mi z czystym sercem, czy dodatek ten opłaca się instalować i grać. (I tak nie zrezygnuje z teraźniejszej gry, bo właśnie po Wrotach się szwendam, ale kiedyś... Kto wie...). A i jak się orientujesz to jeszcze powiedz ile tak mniej więcej trwa .
Opłacać się opłaca, choć nie powiem, że czasem można się zirytować, są różne gięcia i przegięcia, bugi. Ogólnie i tak Aurelinus poprawił pierwotną angielską wersję, co raczej wyszło jej na dobre. Ważne też jest, na ile zna się grę podstawową.
Ile trwa? To zależy ile grasz, myślę, że w tydzień spokojnie można przejść cały dodatek, oczywiście jak się ma czas...
Jeśli ktoś z was ma dodatek Opowieści z Wybrzeża Mieczy, może równierz ściągnąć sobie z internetu Opowieści z PÓŁNOCY Wybrzeża Mieczy. Jest to ciekawe uzupełnienie podstawowej fabuły, które dostarczy kilkanaście godzin dodatkowej zabawy. Znajdziecie tam wiele mocnych przedmiotów oraz bohaterów. Oto ich spis:
Najważniejsza postać w dodatku. Gdy zatopimy kopalnie w Knieji Otulisko, i wybierzemy się do Pod Pomocną Dłonią, kapłanka dorwie nas przy bramie. Przyjmijcie ją, jest bardzo dobra, poza tym wprowadza w grę fabułę. Zleca nam odszukanie swojej siostry i odkrywa 3 lokacje. Wejście do nich jest ukryte w Peldvale, na północnym wschodzie, ale bardziej na wschód niż na północ.
[i]Bardzo dziwny człek... żeby go przyłączyć musimy otrzymać zlecenie na zabicie smoka od wiceburmistrza Naskhel, Jeremiego, albo od kapłana w Płonącym Czarodzieju. Wtedy z głębi gospody w Naskhel wyłania się on i pyta czy my też wybieramy się aby zabić smoka.
Jest w pierwszej lokacji poniżej Beregostu. Sprawdzałem - można go przyłączyć w każdym rozdziale. Na początek jest dobrym nabytkiem, ale nie ma niestety dobrego ekwipunku, a patrząc na obrazek chce się go wyrzucić... ale mimo to bardzo dobry łucznik, prawie jak Coran, tyle że ma niższą zręczność.
Ferghtil jest w jaskiniach, w pierwszej lokacji na północ od Nashkel. Po zleceniu zadania zabicia grupy drowów nad ogniskiem hobgoblinów pojawia się wejście do groty.
Po zabiciu smoka, wiceburmistrz zleci nam odnalezienie swojego synka i odkryje lokacje. Na północ od Naskhel, w małej knieji, jest owy drow (dziwne...) ze swoim pieskiem. To istny Drizzt, tyle że jeszcze kapłan. Nie polecam tym którzy chcą mieć trudną grę.
Od razu po wejściu do Beregostu najpierw pyta czy szukamy konkretnego miejsca na wypoczynek lub uzupełnienie zapasów, potem prosi nas o przyjęcie go do drużyny. Trzeba odebrać jego cep bojowy u Fledeposta i zbroję i Taeroma "Grzmiącego Młota". Razem to chyba kosztuje 6000 gp.
Świetnie że ktoś przedstawił spis postaci z tego dodatku, jednak mam kilka pytań związanych z co niektórymi postaciami. Obecnie jestem w 3 Rozdziale gry (po oczyszczeniu kopalni Nashkel) i szczerze powiedziawszy to nie mogę znaleźć ów wiceburmistrza "Jeremiego" - czy ktoś może mi wskazać lokalizacje tego NPC'a ??
Cytat
Conhobhair Strongblade
[i]Bardzo dziwny człek... żeby go przyłączyć musimy otrzymać zlecenie na zabicie smoka od wiceburmistrza Naskhel, Jeremiego, albo od kapłana w Płonącym Czarodzieju. Wtedy z głębi gospody w Naskhel wyłania się on i pyta czy my też wybieramy się aby zabić smoka.
Druga sprawa:
Cytat
Skeezer Lumpkin IV
Jarmark, gnom stoi przed wielkim namiotem gier, już po 3 rozdziale. Dowiedziałem się od przyjaciół, gdyż sam go nie spotkałem/i]
Faktycznie po rozpoczęciu rozdziału 3 ów gnom znajduje się w namiocie gier, jednak za każdym razem gdy z nim rozmawiam pojawia sie ten sam dialog iż musi wygrać fortunę. Czy ktoś wie jakie są warunki by przyłączyć tego NPC'a do drużyny??
Tak, też jestem zdania że ten dodatek warto zainstalować, ale dopiero wtedy gdy przejdzie się całe BG z oficjalnym dodatkiem, inaczej można jedynie zepsuć sobie grę... a co do podanych linków to niestety od jakiegoś czasu CDProjekt uniemożliwił pobranie tego nieoficjalnego dodatku z ich strony, a drugi link do "Zapomnianej Wyspy" też nic nie daje... stronka po reorganizacji i brak jakichkolwiek materiałów do pobrania.
Użytkownik Kinski dnia Jan 13 2005, 09:03 PM napisał
Lecz szczęśliwym trafem kilka miesięcy temu trafiłem na stronę projektu autorskiego - "Tajemnice Wybrzeża Mieczy". Gdzie cytuję:
TWM to moduł do Baldur's Gate z dodatkiem Opowieści z Wybrzeża Mieczy i polskim modem Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy (NTotSC). Mod jest kontynuacją przygód na Wybrzeżu Mieczy. Wprowadza nowe wątki, wzbogaca główną intrygę i świat gry. Pojawiają się nowi bohaterowie i lokacje.Dodatek jest w trakcie tworzenia
Do pobrania jest jak na razie grywalne demo, zapraszam do zapoznania się z ów projektem: Tajemnice Wybrzeża Mieczy
Oprócz tego znalazłem strone konkurencyjnego serwisu (a z tego co pamietam to regulamin zabrania podawania linków do serwisów o tej samej tematyce), więc linku nie podam, ale chętni sami znajdą - "Ostrze i Gwiazdy - Gospoda we Wrotach Baldura", serwis zawiera ciekawe materiały i przede wszystkim:
Cytat
Mody do Baldur's Gate
Modyfikacja pozwalająca osiągnąć 50. poziom w Baldur's Gate ZIP 7 387 B
Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy (wersja 2.01) EXE 165 257 363 B
Patch do OzPWM ZIP 3 173 970 B
The Grey Clan EXE 444 720 B