[TESIV] Problem z mnożnikami...

Otóż albo to ja robię coś nie tak, albo po prostu mam jakiś głupi błąd w grze. Gram Argonianinem (złodziej), między innymi moją główną umiejętnością jest Celność. No i tak długo ją ćwiczyłem, że automatycznie wbiłem 10 poziomów tejże umiejętności i chciałem iść spać, aby mnożnik zręczności był x5. Niestety, ale maksymalnie miałem go x2. Po prostu nie rozumiem, dlaczego nie mam więcej, skoro nauczyłem się 10 razy tej umiejętności, za którą odpowiada zwinność? Próbowałem różnie, raz nauczyłem się z 7 x celność, 2x zabezpieczenia 1x skradanie - to samo, nadal nie mam mnożnika x5. I to dzieje się ze wszystkimi współczynnikami. Podczas chodzenia zaraz na początku gry w kanałach i później po wyspie, udało mi się uzbierać ponad 10 punktów odpowiadających za szybkość (atletyka i akrobatyka). Mimo to, nadal nie mogłem podnieść współczynnika o 5, tylko maksymalnie o 3-4. Dodam, że zawsze mam alchemię w gł. umiejętnościach. No i sobie z ciekawości chciałem nabić 10 pkt, żeby sprawdzić, czy będę miał tą inteligencją na odpowiednim mnożniku (5x). Co się okazało? Maksymalnie o 2x mogłem podnieść. Także albo coś robię nie tak (pomimo, że w Morrku wszystko działało należycie), albo mam jakiś uciążliwy błąd który nie daje mi spokoju. Macie jakieś pomysły jak temu zaradzić?
Odpowiedz
Witam, to żaden błąd
- rozwijasz jedną umiejętność(10 pkt głównej/ych umiejętności = awans na następny poziom), ale kara jest przy awansie do statystyk postaci +3 za rozwijanie tylko(+2 nie spotkałem jeszcze, być może przez to że mam SI v1.2.0.416)

Żeby przy awansie móc rozdać(w spoilerze podaje wszystkie kombinacje) :
SPOILER
Siła +5 :
a1) Ostrza +4, Broń obuchowa +4, Walka w ręcz +2
a2) Ostrza +4, Broń obuchowa +2, Walka w ręcz +4
a3) Ostrza +2, Broń obuchowa +4, Walka w ręcz +4

b1) Ostrza +5, Broń obuchowa +5
b2) Ostrza +5, Walka w ręcz +5
b3) Broń obuchowa +5, Walka w ręcz +5

---
Inteligencja +5 :
a1) Alchemia +4, Przyzywanie +4, Mistycyzm +2
a2) Alchemia +4, Przyzywanie +2, Mistycyzm +4
a2) Alchemia +2, Przyzywanie +4, Mistycyzm +4

b1) Alchemia +5, Przyzywanie +5
b2) Alchemia +5, Mistycyzm +5
b3) Przyzywanie +5, Mistycyzm +5

---
Siła Woli +5 :
a1) Zniszczenie +4, Przemiany +4, Przywrócenie +2
a1) Zniszczenie +4, Przemiany +2, Przywrócenie +4
a1) Zniszczenie +2, Przemiany +4, Przywrócenie +4

b1) Zniszczenie +5, Przemiany +5
b2) Zniszczenie +5, Przywrócenie +5
b3) Przemiany +5, Przywrócenie +5

---
Zwinność +5 :
a1) Celność +4, Skradanie się +4, Zabezpieczenia +2
a2) Celność +4, Skradanie się +2, Zabezpieczenia +4
a3) Celność +2, Skradanie się +4, Zabezpieczenia +4

b1) Celność +5, Skradanie się +5
b2) Celność +5, Zabezpieczenia +5
b3) Skradanie się +5, Zabezpieczenia +5

---
Szybkość +5 :
a1) Atletyka +4, Akrobatyka +4, Lekki pancerz +2
a2) Atletyka +4, Akrobatyka +2, Lekki pancerz +4
a3) Atletyka +2, Akrobatyka +4, Lekki pancerz +4

b1) Atletyka +5, Akrobatyka +5
b2) Atletyka +5, Lekki pancerz +5
b3) Akrobatyka +5, Lekki pancerz +5

---
Wytrzymałość +5 :
a1) Blok +4, Płatnerstwo +4, Ciężki pancerz +2
a2) Blok +4, Płatnerstwo +2, Ciężki pancerz +4
a3) Blok +2, Płatnerstwo +4, Ciężki pancerz +4

b1) Blok +5, Płatnerstwo +5
b2) Blok +5, Ciężki pancerz +5
b3) Płatnerstwo +5, Ciężki pancerz +5

---
Osobowość +5 :
a1) Retoryka +4, Handel +4, Iluzja +2
a2) Retoryka +4, Handel +2, Iluzja +4
a3) Retoryka +2, Handel +4, Iluzja +4

b1) Retoryka +5, Handel +5
b2) Retoryka +5, Iluzja +5
b3) Handel +5, Iluzja +5

Trzymanie się tych wytycznych gwarantuje +5 do modyfikatora(Na 100% działa na patch'u 1.2.0.416 PL/EN).

Dodam jeszcze że, nie opłaca się pakować do "głównych umiejętności" trzech(3) umiejętności z tego samego przedziału np.:
Celność, Skradanie się, Zabezpieczenia
Wtedy są nikłe szanse na uzyskanie +5(w tym przypadku zwinność), żeby jednak wbić +5 do statystyk trzeba kombinować, np.:
Strzelać(Celność +5) i sporo otwierać Zamków(Zabezpieczenia +5), lecz zrezygnować z rozwijania Skradania się(z tego najłatwiej zrezygnować, bo z otwierania zamków raczej nie można).

Ewentualnie mogę zalecić korzystanie z modyfikacji :
Attribute Modifiers on Levelup to 5
Aczkolwiek może to zepsuć grę takie ułatwienie(wiem po sobie, testowane)

Pozdrawiam.
Odpowiedz
← The Elder Scrolls

Problem z mnożnikami... - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...