Dark Souls II ma być bardziej przystępny, jak stwierdził zespół From Software. Tym samym gracze zaniepokoili się, co przez to twórcy mieli na myśli – gra ma być łatwiejsza? Yui Tanimura, reżyser produkcji, wyjaśnił Game Informerowi, że wcale nie chodzi tu o obniżenie poziomu trudności. A o co w takim razie?
Tanimura zapewnił, że celem producentów jest utrzymanie w Dark Souls II poziomu trudności pierwszej części gry. Uważamy, że wyzwania są konieczne – dodaje. Przez sformułowanie "bardziej przystępny", twórcy mieli na myśli ulepszenie, poprawienie elementów, które nie dają pełnej satysfakcji, a są uciążliwe i czasochłonne. Chodziło nam o dopracowanie doświadczenia, jakie oferuje Dark Souls, uczynienie go bardziej płynnym, a w konsekwencji otrzymanie czystej esencji gry – tłumaczy.
Tanimura wypowiedział się również na temat cienkiej linii oddzielającej wyzwanie od frustracji w grach. Zapewnił, że studio stara się stworzyć taki poziom trudności, aby satysfakcja i radość z postępów była jak największa, a w produkcji znajdziemy lokacje, których przejście jest znacznie trudniejsze od innych obszarów. Myślę, że równowaga jest ważna. Staramy się dopracować każde wyzwanie, aby otrzymać idealną harmonię – zakończył. Na koniec mamy dla was jeszcze cztery gameplaye przedstawiające poszczególne klasy w Dark Souls II: Warrior, Sorcerer, Temple Knight oraz Dual Swordsman. Wiecie już, którą z nich będziecie grać? Mnie osobiście podoba się ostatnia postać, podwójny szermierz.