Jak podaje strona Kotaku – prace nad modem zajęły Drew Rechnerowi siedem długich lat programowania, ale w końcu zakończyły się sukcesem. Autor w pojedynkę przetworzył całą zawartość legendarnej gry Baldur's Gate (łącznie z dodatkiem – Opowieści z Wybrzeża Mieczy!) do Neverwinter Nights 2. Chylę czoła przed pracowitością jaki i uporem Drewa.
Wizualnie (jak słusznie zauważył Porfirion) gra nie utrzymuje "klimatu" poprzednika. Czemu zresztą nie należy się dziwić. W końcu Neverwinter 2 oferował bardziej pastelową paletę kolorów, nie mówiąc już o takich rzeczach jak różnice w przedstawieniu uzbrojenia i ekwipunku (Baldur był utrzymany w adekowej, pseudośredniowiecznej estetyce, a Neverwinter to fantastyczna pulpa). Największą zmianą, obok przeniesienia gry na silnik 3D, jest wymiana mechaniki z drugiej edycji Advanced Dungeons & Dragons na zdecydowanie popularniejszą – trzecią Dungeons & Dragons.
Mod pobieramy z tej strony. Aby się nim nacieszyć trzeba posiadać grę Neverwinter Nights 2 wraz z dodatkami – Maska Zdrajcy i Gniew Zehira.
Ps. Dzięki za podrzucenie tematu, Porfirionie!