Mam dla was dobrą i złą wiadomość. Pierwsza to udostępnienie pierwszego wideo przedstawiającego Torment: Tides of Numenera w ruchu. Znajdziecie je, oczywiście, w rozszerzeniu newsa. Druga to powód, dla którego twórcy je pokazali – chcieli zrekompensować graczom przesunięcie daty premiery gry.
Studio inXile Entertainment jeszcze nie zna nowej daty premiery, aczkolwiek już jest pewne, że obecnej (grudzień 2014) nie dotrzyma. Smutna wiadomość, bo w takim razie na duchowego spadkobiercę "Planescape: Torment" przyjdzie nam czekać jeszcze około dwóch lat. Inna sprawa, że możliwe jest to, że przesunięcie spowodowane jest stworzeniem dodatkowej zawartości, którą twórcy obiecali przy wprowadzaniu kolejnych progów pieniężnych na Kickstarterze. A, właśnie – podali następne. Obecnie zebrali ponad 3 miliony dolarów, do końca zbiórki zostały trzy dni i chcą zrobić szybki finisz – zebrać łącznie 4,5 miliona. Czy im się uda? Jak myślicie?
Zaczniemy jednak od dodatkowych bonusów dla wpłacających. Za 4 dolary dostaniemy wysokiej jakości grafiki koncepcyjne i mapę świata, za 8 dolarów dwunastostronnicowy cyfrowy komiks autorstwa Patricka Rothfussa, pisarza, którego książki rekomenduje sam George R. R. Martin, a za 12 dolarów cyfrowy podręcznik RPG stworzony na podstawie "Tormenta" i będący dodatkiem do papierowego systemu Numenera – zawiera on opis świata oraz mechanikę rozgrywki.
Cele dodatkowe:
- 3,6 mln dolarów – nowa lokacja o nazwie Hall of Lingering Reflections, w której w skład wchodzi muzeum i więzienie w jednym oraz podziemny skarbiec, w którym znajdziemy wspomnienia przodków i mnóstwo tajemnic do odkrycia. Przyznam – intrygujące miejsce.
- 3,75 mln dolarów – zadania poboczne powiązane z towarzyszami oraz nowy portal znajdujący się w lokacji Castoff’s Labyrinth. Przeniesie on nas do zupełnie innego miejsca od tego, z którego się dostaliśmy do Labiryntu.
- 4 mln dolarów – więcej utworów muzycznych, podwodne miasto Oasis of M’ra Jolios oraz zwiększona liczba "Tides" (fale), które stanowią różną mieszankę cech i tworzą siłę podobną do dobra czy zła (więcej o nich tutaj).
- 4,25 mln dolarów – wydłużona kampania fabularna, rozszerzenie zadań i dodanie nowych, kodeks z informacjami o świecie, który pojawi się w grze, umożliwienie łączenia tytułowych numenerów w tajne kody i artefakty.
- 4,5 mln dolarów – większy świat, większe konsekwencję naszych wyborów wpływających na uniwersum oraz dodanie twierdzy, w której gracz będzie mógł wypocząć (mogą się pojawić związane z nią zadania).