posiadlosc

Sesje WoD i Call of Cthulhu - zapisy

Jako stoi napisane w newsie, poniżej przyjmuję zapisy na noworoczne sesje w szeroko pojętym klimacie grozy. Możecie zarazem zadawać mi wszelkie pytania dotyczące obu sesji, które docelowo rozpoczną się 11 stycznia 2013. Na tę chwilę nie przewiduję limitu chętnych. Dla osób ciekawych poprzedniej sesji WoD, polecam lekturę tego subforum - http://forum.gexe.pl/...992-sesja-wod/

Na ten moment lista chętnych wygląda następująco:

Świat Mroku:
- Ati
- eimyr
- Ven'Diego
- Asterot
- Krix
- Ranger Krzyś

Zew Cthulhu:
- Ven'Diego
- eimyr
- Krix
- Ati
Odpowiedz
Czy znajomość realiów WoDa będzie wymagana?
Odpowiedz
Jeżeli chcesz zagrać po raz pierwszy w tych realiach, to nie ma problemu, można przygotować odpowiednią postać.
Odpowiedz
W jednym i drugim uniwersum jestem dziewicą. Jeszcze.
Odpowiedz

Cytat

W jednym i drugim uniwersum jestem dziewicą. Jeszcze.


Odpowiedz
Wiktul zmieni ten stan rzeczy xD

TU I TU Plox
"Hi ho hi, it's off to war we go..."


Hedon, Rinsed in post-human shadows A monument scorned by the teeth of time
Odpowiedz
Bonk! Jackpot! Zapisz mnie do woda na pewno i może wstępnie do cthulhu. Tehee, ciekawe czy padną jakieś nowe rekordy.
Młodość i niedojrzałość mijają z czasem, ignorancję pokonać można nauką, a pijaństwo trzeźwością, za to głupota jest wieczna. - Arystofanes
Odpowiedz
Ja jeszcze mam takie pytanie, czy sesje z będą w starym czy nowym WoD'zie?

[edit]

Już nie ważne, zaćmiło mnie, wyraźnie pisze, że Maskarada i inne, więc stary świat mroku.

W takim razie, mnie też można zapisać, sprawdzimy jak to wyjdzie .
Odpowiedz
Generalnie mam zasadę, że grywam i prowadzę pierwsze wersje systemów. Zwłaszcza jeśli chodzi o WoD, nowe motywy w stylu "Kasujemy parę tysięcy lat historii, robimy nowe, przepakowane klany i właściwości, niech się munchkiny cieszą" nie zbyt mi podchodzą

[Dodano po 3 dniach]

Na ten moment lista chętnych wygląda następująco:

Świat Mroku:
- Ati
- eimyr
- Ven'Diego
- Asterot

Zew Cthulhu:
- Ven'Diego
- eimyr

Czekam na następnych. Im więcej Was będzie, tym więcej będę mógł powiedzieć o zasadach i przebiegu obu rozgrywek oraz o tworzeniu postaci
Odpowiedz
Akurat nowy WoD na jedną fajnie zrobioną podaje względem starego: mechanikę. Jest przystępniejsza i budowana od zera w duchu crossoveru. Nowe postacie z różnych systemów nie odbiegają już tak od siebie jak w starym. No i jest dużo mniej rzutów i dużo mniej kombinowania.
Młodość i niedojrzałość mijają z czasem, ignorancję pokonać można nauką, a pijaństwo trzeźwością, za to głupota jest wieczna. - Arystofanes
Odpowiedz
Jak mogę grać starą postacią z WoDy to z miłą chęcią, jak nową postacią to też chętnie. Do Zewu przystąpię. Choć w Zew grałem jak to było określone, teatralnie. Czyli bez kart postaci i zdolności. Trochę jak nasze forumowe tylko w realu i tylko parę razy, więc też jako tako świeży w to jestem.
Nie liczy się cel a droga do niego

Who's the more foolish: the fool, or the fool who follows him?- Obi-Wan Kenobi
Odpowiedz
Obiecałem Hassanowi, że wezmę udział w sesjach, ale... nie dotrzymałem słowa i zmieniłem się w "kłamczuszka". Chcę odczynić to póki się zaklęcie nie utrwali, dlatego łapię wyciągniętą przez los dłoń. Zagram w WoDa!
Odpowiedz
Dopisałem Was do listy w pierwszym poście.

Wzorem poprzedniej sesji WoD, dla wszystkich, którzy ze mną nie grali, takie oto wymagania względem kart postaci:

SPOILER
Grać będziemy w szeroko rozumianym Świecie Mroku. W tym wydaniu oparty on będzie na regułach i fabularnej konwencji pierwszych edycji wszystkich pochodnych systemów, czyli I edycji "Maskarady" wydanej w Polsce (czyli ogólnie II angielskiej), I i II edycji "Apokalipsy", I edycji "Wstąpienia" itd (mam na myśli najbardziej podstawowe wersje tych systemów, bez późniejszych modyfikacji świata, zdolności itp. Chodzi również o podstawę fabularną, w większej mierze, niż mechaniczną, jak nowe przedmioty itd). Świat Mroku traktuję jako całość, więc przyjmuję również postacie z innych jego "podsystemów" - Łowców, Danhamów i innych zmiennokształtnych. Uprzedzam, że nie znam Mumii ani Upiora, lecz jeśli ktoś bardzo chce taką postać przedstawić i będzie umiał mnie do niej przekonać, to dokształcę się w miarę możliwości Nie wymagam również od Was dokładnej znajomości całego świata, poza zakresem podsystemu, z którego pochodzi Wasza postać.

Proszę zatem o przesyłanie mi (na gg, na PM, na mail) takich oto "kart" postaci:
Kim postać jest - Jaka rasa / klan / plemię / płeć, pozycja społeczna (jeśli to istotne), zawód itp.
Co postać umie - Nie chodzi tu o "Broń Palna - 4", "Charyzma - 3", lecz o sensowny opis kompetencji. Jeśli mamy do czynienia z Łowcą lub postacią, która jako człowiek jest policjantem, przydałoby się wiedzieć jak dobrze obchodzi się z bronią i jakiego typu. Jeśli jest to Wampir, należy nadmienić jakimi dyscyplinami dysponuje, jeśli Wilkołak - wspomnieć o rytuałach, w wypadku Maga - jak tam z magyią wzorców itp. Będą to również zdolności językowe, mechaniczne, powiązania, znajomości - słowem wszystko (i tylko to) co niezbędne byście wiedzieli kim gracie, a ja razem z Wami.
Krótka historia postaci - Nie mają być to straszliwe eseje z drzewami genealogicznymi. Tylko tyle, byście czuli się dobrze z odgrywaną rolą i żebym ja wiedział co z Wami zrobić. Przebieg kariery, służby, życia, (w wypadku niektórych - po śmierci), szczególne osiągnięcia, doświadczenia, przyzwyczajenia, przyjaciele i wrogowie itp. Nie potrzeba mi informacji o ulubionych trunkach i powieściopisarzach (chyba, że jest to w jakiś sposób istotne). Ogólnie chodzi o to, by gra nie sprowadzała się do kwestii: "Nazywam się Pankracy Kalafior i bardzo lubię wąchać klej. Koniec".
Ewentualne cechy szczególne - rzeczony trunek, zamiłowanie do pomidorówki, jedno oko, lęk wysokości itp. Tylko to, co chcecie. Im więcej takich detali, tym lepiej czujecie i odgrywacie rolę, a mnie łatwiej Was prowadzić.

NIE PRZYJMĘ Wampirów starszych, niż 8 pokolenie, a i na takich trzeba będzie mnie przekonać, podobnie rzecz ma się z innymi Niszczycielami Światów wśród Magów, Wilków i pozostałych. Możecie zgłosić postać bardzo mocną, ale po pierwsze będę wymagał od Was równie kosmicznego odgrywania tych postaci, po drugie zaś zafunduję Wam bezwzględny "level scaling", w efekcie którego nie wróżę owym Niszczycielom Światów długiej i świetlanej przyszłości.

Wszystkich chcących grać ze mną, przestrzegam - nie należę do tej kategorii MG, którzy nie ruszają się bez podręcznika, tabelki i kostki. Niemniej mechanika WoDa jest jedną z najlepszych i najbardziej intuicyjnych, więc jeśli ktoś zamiast opisywać mi postać według powyższego schematu woli przedstawić mi "normalną" kartę postaci - proszę bardzo. Prześlijcie mi obrazek z wybraną kartą, na której w paincie zamalujecie odpowiednią ilość kropek przy odpowiednich umiejętnościach i cechach. Jednak również będę wtedy wymagał jakichś informacji fabularnych o postaci, a także nie zamierzam rzucać kostką przed ekranem. Po prostu będzie łatwiej i mnie i Wam rozstrzygać pewne sporne kwestie.


Jeśli chodzi o postacie do "Cthulhu", wymogi są podobne. Z tą różnicą, że tutaj życzę sobie MOŻLIWIE NAJBARDZIEJ rozbudowanej historii postaci, szczegółowego opisu jej osobowości, charakteru. Reszta - zdolności itp., również narracyjnie, tu mechaniki nie będzie w ogóle.
Odpowiedz
Mam nadzieje, że nie uczynię zbrodni pisząc tak otwarcie, ale co tam.

Mam jedno pytanie jeśli chodzi o te wymagania do Świata Mroku, została określona górna granica siły postaci, czy jest także jakaś dolna? Postać może być całkiem zielona? Bo przyznam szczerze, nigdy nie grałem tak i wolałbym zagrać postacią tak samo niedoświadczoną jak ja xD.
Odpowiedz
Odpowiem ci za Wiktula. Możesz odegrać taką postać, bo sam taką odgrywałem w poprzedniej sesji. ;]
"Hi ho hi, it's off to war we go..."


Hedon, Rinsed in post-human shadows A monument scorned by the teeth of time
Odpowiedz
Tak jest Tak się akurat fartownie składa, że WoD, podobnie jak Neuroshima, Kult i Zew Cthulhu, to system, który z otwartymi ramionami przyjmuje wszystkich "nowicjuszy", pozwalając im na całą zabawę związaną z poznawaniem uniwersum. Także nie krępuj się, pisz tylko co tam Ci po głowie chodzi, a razem coś sensownego sklecimy.
Odpowiedz
Niekiedy nawet lepiej jak się jest zielony, bo nie masz wypaczone spojrzenie na niektóre sprawy ;p
"Hi ho hi, it's off to war we go..."


Hedon, Rinsed in post-human shadows A monument scorned by the teeth of time
Odpowiedz
Zew Cthulhu - jaki mamy przedział czasowy i zgrubne miejsce rozgrywki?
Młodość i niedojrzałość mijają z czasem, ignorancję pokonać można nauką, a pijaństwo trzeźwością, za to głupota jest wieczna. - Arystofanes
Odpowiedz
Pan eimyr zadał dobre pytanie panie Withulhu
"Hi ho hi, it's off to war we go..."


Hedon, Rinsed in post-human shadows A monument scorned by the teeth of time
Odpowiedz
Dylemat - wolicie rzeczywistość dzisiejszą, czy jednak coś w stylu retro? Jeśli retro, to sugeruję lata 20ste lub 40ste.
Odpowiedz
← Strefa Sesji

Sesje WoD i Call of Cthulhu - zapisy - Odpowiedź

Wczytywanie...