Grać będziemy w szeroko rozumianym Świecie Mroku. W tym wydaniu oparty on będzie na regułach i fabularnej konwencji pierwszych edycji wszystkich pochodnych systemów, czyli I edycji "Maskarady" wydanej w Polsce (czyli ogólnie II angielskiej), I i II edycji "Apokalipsy", I edycji "Wstąpienia" itd (mam na myśli najbardziej podstawowe wersje tych systemów, bez późniejszych modyfikacji świata, zdolności itp. Chodzi również o podstawę fabularną, w większej mierze, niż mechaniczną, jak nowe przedmioty itd). Świat Mroku traktuję jako całość, więc przyjmuję również postacie z innych jego "podsystemów" - Łowców, Danhamów i innych zmiennokształtnych. Uprzedzam, że nie znam Mumii ani Upiora, lecz jeśli ktoś bardzo chce taką postać przedstawić i będzie umiał mnie do niej przekonać, to dokształcę się w miarę możliwości
Nie wymagam również od Was dokładnej znajomości całego świata, poza zakresem podsystemu, z którego pochodzi Wasza postać.
Proszę zatem o przesyłanie mi (na gg, na PM, na mail) takich oto "kart" postaci:
Kim postać jest - Jaka rasa / klan / plemię / płeć, pozycja społeczna (jeśli to istotne), zawód itp.
Co postać umie - Nie chodzi tu o "Broń Palna - 4", "Charyzma - 3", lecz o sensowny opis kompetencji. Jeśli mamy do czynienia z Łowcą lub postacią, która jako człowiek jest policjantem, przydałoby się wiedzieć jak dobrze obchodzi się z bronią i jakiego typu. Jeśli jest to Wampir, należy nadmienić jakimi dyscyplinami dysponuje, jeśli Wilkołak - wspomnieć o rytuałach, w wypadku Maga - jak tam z magyią wzorców itp. Będą to również zdolności językowe, mechaniczne, powiązania, znajomości - słowem wszystko (i tylko to) co niezbędne byście wiedzieli kim gracie, a ja razem z Wami.
Krótka historia postaci - Nie mają być to straszliwe eseje z drzewami genealogicznymi. Tylko tyle, byście czuli się dobrze z odgrywaną rolą i żebym ja wiedział co z Wami zrobić. Przebieg kariery, służby, życia, (w wypadku niektórych - po śmierci), szczególne osiągnięcia, doświadczenia, przyzwyczajenia, przyjaciele i wrogowie itp. Nie potrzeba mi informacji o ulubionych trunkach i powieściopisarzach (chyba, że jest to w jakiś sposób istotne). Ogólnie chodzi o to, by gra nie sprowadzała się do kwestii: "Nazywam się Pankracy Kalafior i bardzo lubię wąchać klej. Koniec".
Ewentualne cechy szczególne - rzeczony trunek, zamiłowanie do pomidorówki, jedno oko, lęk wysokości itp. Tylko to, co chcecie. Im więcej takich detali, tym lepiej czujecie i odgrywacie rolę, a mnie łatwiej Was prowadzić.
NIE PRZYJMĘ Wampirów starszych, niż 8 pokolenie, a i na takich trzeba będzie mnie przekonać, podobnie rzecz ma się z innymi Niszczycielami Światów wśród Magów, Wilków i pozostałych. Możecie zgłosić postać bardzo mocną, ale po pierwsze będę wymagał od Was równie kosmicznego odgrywania tych postaci, po drugie zaś zafunduję Wam bezwzględny "level scaling", w efekcie którego nie wróżę owym Niszczycielom Światów długiej i świetlanej przyszłości.
Wszystkich chcących grać ze mną, przestrzegam - nie należę do tej kategorii MG, którzy nie ruszają się bez podręcznika, tabelki i kostki. Niemniej mechanika WoDa jest jedną z najlepszych i najbardziej intuicyjnych, więc jeśli ktoś zamiast opisywać mi postać według powyższego schematu woli przedstawić mi "normalną" kartę postaci - proszę bardzo. Prześlijcie mi obrazek z wybraną kartą, na której w paincie zamalujecie odpowiednią ilość kropek przy odpowiednich umiejętnościach i cechach. Jednak również będę wtedy wymagał jakichś informacji fabularnych o postaci, a także nie zamierzam rzucać kostką przed ekranem. Po prostu będzie łatwiej i mnie i Wam rozstrzygać pewne sporne kwestie.