[BGI] Złodziej

Zacząłem grać złodziejem i wpakowałem mu 19 zręczności, siła na 8 i sam nie wiem czy dobrze zrobiłem. Niby bez żadnych problemów radzę sobie z walkami (Ja, Jaheira, Khalid i Kivan) ale tak jakoś ta moja postać szału nie robi
Odpowiedz
Jak 19 zręczności, to pewnie masz elfa albo niziołka?

No faktycznie, z 8 zręczności to szału nie będzie. Znaczy jako złodziej (otwieranie zamków, rozbrajanie pułapek czy kradzieże) to będzie okej dzięki sporej zręczności, ale z walką może być gorzej - siła mała to i obrażenia będą małe Dlatego raczej na pierwszy ogień z mieczami itp. powinien iść Khalid (za nim może też Jaheira). Kivan stanowczo niech strzela z łuku jeśli może, w tym jest najlepszy. Twój złodziej niech też lepiej strzela, niż pcha się do walki wręcz - złodziej nie ma porządnych zbroi do tego, a w krycie się dla zadawania ciosu w plecy przez tę niską siłę nie warto inwestować.

A w ogóle jakie masz wszystkie staty?
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


Odpowiedz
Czyli zepsułem postać Jestem zmuszony zagrać od nowa Człowiek uczy się na błędach Tak mam elfa
Ogólnie do ciosu w plecy muszę tylko się ukryć w cieniu czy po prostu od tyłu atakować?Skuteczny jest? I w ogóle jak się to ma też do drugiej części tej gry? Dobrze się gra złodziejem i sztyletuje ?
Odpowiedz
Pozwolisz, że nie zgodzę się ze zdaniem:

Cytat

Jestem zmuszony zagrać od nowa

Owszem, uczymy się na błędach, ale taki złodziej, o ile nie jest sam, tylko ma drużynę do pomocy, powinien sobie wcale nieźle poradzić - z racji niskiej siły, ale za to sporej zręczności opłaca się inwestować w łuki (zdecydowanie lepsze jako dystansowe od kusz), bo szansa na trafienie z dystansu zależy właśnie od zręczności, a nie od siły.

Nie każdy złodziej musi sztyletować, wówczas nikt nigdy by nie brał do drużyny Imoen czy Safany, które siłę też mają nieszczególną.

A co do samego ciosu - tak, trzeba być ukrytym w cieniu i wówczas dopiero zaatakować od tyłu. W przypadku wieloklasowców wojowników/złodziei trzeba pamiętać, że sztyletować... no, zadawać cios w plecy (lepsza ogólniejsza nazwa) można tylko broniami dostępnymi dla czystego złodzieja. Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało, jak można sztyletować kijem

Skuteczność: po pierwsze, jest chyba większa szansa trafienia niż normalnie, po drugie, tu już na pewno, cios zadaje kilkukrotnie większe obrażenia, poczynając od x2 na 1 poziomie. Na początku nie jest to dużo więcej, ale z czasem się rozkręca. W jedynce ze względu na limit expa złodziej awansuje do 10 poziomu, czyli kończy na mnożniku obrażeń w plecy x4. W dwójce, jako że może awansować na o wiele wyższe poziomy, może mieć maksymalny mnożnik x5 (jest też w dwójce podklasa złodzieja - zabójca, który może mieć aż x7!).

Czy się dobrze gra sztyletując? Zależy. Pamiętaj, że po jednym takim ciosie (czy trafionym, czy nie) stajesz się znów widoczny dla wrogów - by zadać kolejny cios, musisz się znów ukryć, a nie można się ukryć, będąc w polu widzenia wrogów. Dlatego po ciosie dobrze być przygotowanym do dalszej walki wręcz (jednak cios w jedynce nie jest tak mocny, by z miejsca zabijać silniejsze postaci - bo jakieś leszcze to owszem), albo czmychać za resztę drużyny lub też szukać cienia, oczywiście znikając z oczu wrogom. Do tego dobre jest (choć oczywiście nie obowiązkowe) jakieś przyspieszenie - olej szybkości, trzeciopoziomowy czar maga Przyspieszenie ruchów lub bardzo cenny przedmiot, jakim są Buty szybkości (niestety znajduje się je gdzieś tak w połowie gry). Na pewno dobrze wymierzony cios w plecy może być pomocny dla drużyny - najlepiej stosować go na niczego nie spodziewających się wrogich magów - mają oni zazwyczaj nie za wiele PŻ, więc może się udać ich wykończyć jednym ciosem, a w otwartej walce mogą być nie lada przeciwnikami, przez te swoje złośliwe czary
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


Odpowiedz
← Baldur's Gate

Złodziej - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...