"Dark Souls" – o poziomie trudności słów kilka


W dzisiejszych czasach króluje pewna złota zasada wśród większości developerów – tworzyć gry dla każdego. Co to oznacza? Że większość tytułów posiada śmieszny poziom trudności nie sprawiający nikomu problemów, a błędy popełnione w czasie gry nie są w żaden sposób odczuwane. Wyjątkiem okazała się tutaj wydana niedawno gra "Dark Souls", której ukończenie można śmiało uznać za niemały wyczyn. Niestety, wśród samych twórców zaczęło się rodzić pytanie, ile osób zdecyduje się sięgnąć po tytuł, w którym bezsensowne klikanie myszką będzie skutkować wielkim napisem informującym o tym, że się zginęło.

hidetaka miyazaki

Brytyjski serwis Metro niedawno opublikował wywiad, w którym jeden z twórców "Dark Souls" przyznał, że zastanawia się nad stworzeniem łatwiejszego poziomu trudności, który byłby akceptowany przez większość graczy. Słowa te wywołały wielkie poruszenie wśród fanów tytułu i przedstawicieli wielu firm, którzy jednogłośnie zgadzali się, że taki krok zepsuje całą grę i koncept twórców. Jak się jednak niedawno okazało, za całą tą burzę odpowiedzialny jest najprawdopodobniej serwis Metro, który opublikował niepoprawne tłumaczenie.

Namco Bandai, wydawca gry, naprostował całą sytuację po pojawieniu się pierwszych negatywnych komentarzy. Według japońskiej spółki poprawna wypowiedź mówiła o tym, że twórcy zastanawiają się nad tym, co należy zrobić, żeby większość graczy ukończyła "Dark Souls" na aktualnym poziomie trudności.

Niby niewielka pomyłka, ale, jak widać, wywołała ona wielkie poruszenie wśród graczy oraz twórców innych znaczących tytułów. Teraz rodzi się pytanie, czy wywiad faktycznie został źle przetłumaczony czy sam Hidataka Miyazaki zorientował się o znaczeniu swoich słów.

Odpowiedz
kurde! DS kupiłem raptem tydzień temu. dziś przeszedłem. na liczniku mam ok 60 godzin grania i 86lvl. Łatwiejszy poziom? NIE! na tym akurat lekko się zawiodłem
; P
Odpowiedz
A co to kogo przeraża? Dosyć egoistyczne zachowanie ze strony graczy - przecież pojawi się tylko dodatkowy poziom trudności - łatwy. Nic więcej się nie zmieni, więc o co chodzi?
Odpowiedz
Tylko że tego newsa można odebrać na dwa sposoby i możliwe, że wspomniane w nim tłumaczenie miało tą samą przypadłość, bo rzeczywiście można odebrać to jako chęć dodania prostszego poziomu trudności, ale też jako obniżenie poziomu trudności całej gry i wiele osób mogło to właśnie tak zrozumieć, stąd też te głosy niezadowolenia.

Odpowiedz
Nie, oni się przerazili nowego poziomu trudności - łatwego. Czytałem przed chwilą, że doszło do błędu w tłumaczeniu (taa... jasne), a błędna wersja to dodanie łatwego poziomu trudności, a prawdziwa to taka, że twórcy zastanawiają się, co zrobić, aby każdy gracz przeszedł grę na poziomie trudności, jaki obecnie jest, nie obniżając go przy tym. Czyli jak widać - gracze, którzy tak protestowali to egoiści, a twórcy nieporadnie się wytłumaczyli z własnych słów, bo niby co zrobią, aby gracz przeszedł grę, nie robiąc nic w związku z poziomem trudności? Dodają nowe dobre bronie? To już obniżenie trudności - jakby nie patrzeć.
Odpowiedz
← Nowości

"Dark Souls" – o poziomie trudności słów kilka - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...