Współczynnik "wiedza" podobnie jak w grach typu Baldur's czy Icewind pozwala na automatyczne identyfikowanie nieznanych przedmiotów (wystarczy wejść na opis przedmiotu i jeśli mamy wystarczającą wiedzę, zostanie on zidentyfikowany). Wysoka inteligencja i mądrość dają premie do wiedzy, zaś niskie radykalnie ją obniżają. Poza tym przy awansie na kolejne poziomy dostaje się premię do wiedzy (wojownik +1/poz, mag i złodziej +3/poz).
Jeśli Bezimienny ma aktywną klasę maga, z run ze szkieletów w kostnicy możesz spisać czary do księgi maga lub użyć ich jak zwojów i rzucić jednorazowo zaklęcie (chyba w opisie było podane, jakie to zaklęcia).
Co do charakteru, ciężko powiedzieć do którego "lepiej" się kierować. Nie chcę spoilerować konkretnymi wydarzeniami, więc powiem ogólnie, że są osoby i organizacje, które preferują praworządnych i takie, które chaotycznych (i wynikają z tego inne korzyści dla jednych, inne dla drugich).
Poza tym korzystając z tego, że Planescape jest tak rozbudowaną grą, że można faktycznie swoim postępowaniem kształtować charakter, może być spora frajda z samego utrzymania charakteru praworządnego lub chaotycznego - przyznam, że bardzo łatwe to nie jest, zwłaszcza jeśli chce się mieć przy (niemal) każdym zadaniu najlepsze bonusy, najwięcej PD itp. Ja też zwykle kończyłem z neutralnym dobrym, do praworządnego chyba nigdy nie dociągnąłem.
Dzięki umiejętności rozbrajania pułapek można (łał!) rozbrajać pułapki Tyle że w Tormencie (nastawionym na gadanie, a nie na walkę czy skradanie się) nie ma tych pułapek zbyt wiele (kilka w mauzoleum, są też w katakumbach, w niektórych kryptach). Spokojnie da się przeżyć bez ich rozbrajania.
Teoretycznie współczynniki można nabijać aż do maksymalnego 25 punktu, wg tabeli w instrukcji jedynie w zręczności i kondycji nie ma różnicy w premiach między 24 a 25 punktami.
Co do inteligencji - ta wraz z mądrością są najistotniejszymi współczynnikami, ponieważ w Tormencie poza premiami współczynniki faktycznie wpływają na przebieg rozmów itp. Nie pamiętam, jaka inteligencja jest potrzebna w ostatecznych krytycznych punktach rozgrywki, ale mądrość aż 24 (być może inteligencja podobnie). Oczywiście to zależy też od stylu gry. Jestem przekonany, że da się grę przejść silnym i zwinnym wojownikiem, który został z inteligencją i mądrością na początkowym 9.