Dzięki umiejętności rozbrajania pułapek można (łał!) rozbrajać pułapki
![](/view/images/emoticons/default/smile.gif)
Tyle że w Tormencie (nastawionym na gadanie, a nie na walkę czy skradanie się) nie ma tych pułapek zbyt wiele (kilka w mauzoleum, są też w katakumbach, w niektórych kryptach). Spokojnie da się przeżyć bez ich rozbrajania.
Teoretycznie współczynniki można nabijać aż do maksymalnego 25 punktu, wg tabeli w instrukcji jedynie w zręczności i kondycji nie ma różnicy w premiach między 24 a 25 punktami.
Co do inteligencji - ta wraz z mądrością są najistotniejszymi współczynnikami, ponieważ w Tormencie poza premiami współczynniki faktycznie wpływają na przebieg rozmów itp. Nie pamiętam, jaka inteligencja jest potrzebna w ostatecznych krytycznych punktach rozgrywki, ale mądrość aż 24 (być może inteligencja podobnie). Oczywiście to zależy też od stylu gry. Jestem przekonany, że da się grę przejść silnym i zwinnym wojownikiem, który został z inteligencją i mądrością na początkowym 9.
![](/view/images/emoticons/default/smile.gif)