Współczynnik "Wiedza" - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Nascar,
Jeśli was to podbuduje, to Mi też pomogliście. Dzięki.
Pupu,
Dzięki za odpowiedź, sporo mi rozjaśniła.
porfirion,
Dzięki umiejętności rozbrajania pułapek można (łał!) rozbrajać pułapki Tyle że w Tormencie (nastawionym na gadanie, a nie na walkę czy skradanie się) nie ma tych pułapek zbyt wiele (kilka w mauzoleum, są też w katakumbach, w niektórych kryptach). Spokojnie da się przeżyć bez ich rozbrajania.

Teoretycznie współczynniki można nabijać aż do maksymalnego 25 punktu, wg tabeli w instrukcji jedynie w zręczności i kondycji nie ma różnicy w premiach między 24 a 25 punktami.

Co do inteligencji - ta wraz z mądrością są najistotniejszymi współczynnikami, ponieważ w Tormencie poza premiami współczynniki faktycznie wpływają na przebieg rozmów itp. Nie pamiętam, jaka inteligencja jest potrzebna w ostatecznych krytycznych punktach rozgrywki, ale mądrość aż 24 (być może inteligencja podobnie). Oczywiście to zależy też od stylu gry. Jestem przekonany, że da się grę przejść silnym i zwinnym wojownikiem, który został z inteligencją i mądrością na początkowym 9.
Pupu,
A co nam daje rozbrajanie pułapek? Czy jest sens dawac 22 punkt inteligencji? Powyżej jakieś wartości nie ma już żadnych korzyści ze współczynnika?
porfirion,
Współczynnik "wiedza" podobnie jak w grach typu Baldur's czy Icewind pozwala na automatyczne identyfikowanie nieznanych przedmiotów (wystarczy wejść na opis przedmiotu i jeśli mamy wystarczającą wiedzę, zostanie on zidentyfikowany). Wysoka inteligencja i mądrość dają premie do wiedzy, zaś niskie radykalnie ją obniżają. Poza tym przy awansie na kolejne poziomy dostaje się premię do wiedzy (wojownik +1/poz, mag i złodziej +3/poz).

Jeśli Bezimienny ma aktywną klasę maga, z run ze szkieletów w kostnicy możesz spisać czary do księgi maga lub użyć ich jak zwojów i rzucić jednorazowo zaklęcie (chyba w opisie było podane, jakie to zaklęcia).

Co do charakteru, ciężko powiedzieć do którego "lepiej" się kierować. Nie chcę spoilerować konkretnymi wydarzeniami, więc powiem ogólnie, że są osoby i organizacje, które preferują praworządnych i takie, które chaotycznych (i wynikają z tego inne korzyści dla jednych, inne dla drugich).
Poza tym korzystając z tego, że Planescape jest tak rozbudowaną grą, że można faktycznie swoim postępowaniem kształtować charakter, może być spora frajda z samego utrzymania charakteru praworządnego lub chaotycznego - przyznam, że bardzo łatwe to nie jest, zwłaszcza jeśli chce się mieć przy (niemal) każdym zadaniu najlepsze bonusy, najwięcej PD itp. Ja też zwykle kończyłem z neutralnym dobrym, do praworządnego chyba nigdy nie dociągnąłem.
Pupu,
Heya. Za co odpowiada i dzięki czemu powiększa się wspólczynnik "wiedza" w P:T?

Jestem w zakopanej wiosce, mam 40 wiedzy, wczytałam jakis starczy save i mam tam 35. Jeszcze wcześniej 32, 27...


Ps: Co mam zrobic z runami, zdobytymi z gigantycznych szkieletów z kostnicy?

PS2: Jakie korzyści są z posiadania charakteru dobry chaotyczny? Mam dobry neutralny, lepiej się kierować ku chaotycznemu czy praworządnemu?
Wczytywanie...