Grać będziemy w świecie, który określamy szeroko rozumianym terminem "postapokaliptyczny" lub "postnuklearny". Jego realia określane będą przez system Neuroshima, w wydaniu 1.5 (czyli o takiej okładce podręcznikowej). W założeniu gra toczyć będzie się w USA, co nie oznacza, że nie jest możliwe przeprowadzenie sesji komuś, kto życzyłby sobie stworzyć postać z zupełnie innego zakątka świata, a z całą pewnością kwestia "co jest poza Ameryką" odegra jakąś rolę w rozgrywce.
Nie wymagam od nikogo świetnej znajomości systemu, choć na pewno pomoże ona doświadczonym graczom. Jeśli nie znacie Neuroshimy w ogóle, a mimo to zaciekawiły Was moje zajawki lub dotychczasowe doświadczenia z postapo w różnych wydaniach - nie widzę najmniejszego problemu w tym, byście zagrali. Sesja zupełnie "zielonego" gracza będzie miała swój unikalny klimat i im mniej wtedy wiecie - tym lepiej.
Wiem też, że Neuroshima, jako system szalenie popularny, doczekała się licznych uaktualnień, zmian, dodatków itp. Osobiście opieram się na 1.5, ponieważ tylko tę edycję znam. Jeśli jednak pragniecie zagrać postacią, której klasy / atutu / pochodzenia / profesji nie było w 1.5 - nic nie szkodzi. Opiszcie mi tylko dokładnie to, co chcielibyście mieć, a ja już to jakoś sobie poukładam.
Mechanika jako taka nie istnieje - informacja dla tych, którzy jeszcze ze mną nie grali. Nie rzucam kostką przed ekranem, choć jeśli chcecie, możecie zrobić sobie pełnowymiarową kartę postaci ze wszystkimi współczynnikami. Będzie to poręczne wówczas, gdy nie lubicie zbyt opisowych rozstrzygnięć albo nie chcecie pozostawiać mi zbyt dużej swobody decyzji. Gracze znający Neuro wiedzą, że mechanika tego systemu nie należy do najprostszych, będę więc egzekwował ją w możliwie najrozsądniejszym zakresie.
Proszę zatem o przesyłanie mi (na gg, na PM, na mail) takich oto "kart" postaci:
Kim postać jest - Pochodzenie / profesja / atuty / płeć, pozycja społeczna (jeśli to istotne), sława itp.
Co postać umie - Nie chodzi tu o "Broń Palna - 4", "Charyzma - 13", lecz o sensowny opis kompetencji. Jeśli mamy do czynienia z Łowcą Mutantów lub Sędzią przydałoby się wiedzieć jak dobrze obchodzi się z bronią i jakiego typu. Jeśli jest to Spec lub Chemik, musi mieć dość określoną inteligencję, wiedzę, jej pochodzenie, kompetencje. Będą to również zdolności językowe, mechaniczne, powiązania, znajomości - słowem wszystko (i tylko to) co niezbędne byście wiedzieli kim gracie, a ja razem z Wami.
Krótka historia postaci - Nie mają być to straszliwe eseje z drzewami genealogicznymi. Tylko tyle, byście czuli się dobrze z odgrywaną rolą i żebym ja wiedział co z Wami zrobić. Przebieg kariery, życia, szczególne osiągnięcia, doświadczenia, przyzwyczajenia, przyjaciele i wrogowie itp. Nie potrzeba mi informacji o ulubionych trunkach i powieściopisarzach (chyba, że jest to w jakiś sposób istotne). Ogólnie chodzi o to, by gra nie sprowadzała się do kwestii: "Nazywam się Pankracy Kalafior i bardzo lubię wąchać klej. Koniec".
Ewentualne cechy szczególne - rzeczony trunek, zamiłowanie do pomidorówki, jedno oko, lęk wysokości itp. Tylko to, co chcecie. Im więcej takich detali, tym lepiej czujecie i odgrywacie rolę, a mnie łatwiej Was prowadzić.
Choroby - jako system rzecze: chorujemy wszyscy. Muszę wiedzieć kto i na co, a jeśli nie choruje, to dlaczego. Tak samo rzecz ma się z mutacjami i podobnymi bajerami.
Survival - rzecz ważna, koniec końców podstawa tego systemu. Tak jak w "Świecie Mroku" każdy musi dokładać wszelkich starań, by nie zostać zdemaskowanym przez ludzi, tak tutaj wszystko, co robicie, służy Waszemu przetrwaniu. Nie jestem największym we wsi specem od sztuki przetrwania, ale mam na ten temat pewne pojęcie i zaznaczam, że oczekuję podejścia znacznie bardziej zbliżonego do tego pana, niż skakania na nurka z wodospadów i filmowych popisów wzorem tego pajaca. Nie upatruję szczególnej przyjemności w zabijaniu swoich graczy, ale tutaj NAPRAWDĘ musicie przyłożyć się do tego, co robicie. Jeśli nie napiszecie, że ruszacie na pustynię z zapasem wody, żywności i licznikiem Geigera, to w chwili, gdy wpadniecie w środek radiacji bez kropli wody i suchara nie będzie jęczenia, że "przecież to było oczywiste". Będę upierdliwy, choć w granicach rozsądku. Sesja posiada dla wszystkich dwa poziomy trudności: (nie)normalny i hardcore. Wraz z kartami postaci proszę wysyłać mi też decyzję, który z nich wybieracie.
Wszystkich chcących grać ze mną przestrzegam - nie należę do tej kategorii MG, którzy nie ruszają się bez podręcznika, tabelki i kostki. Jeśli jednak ktoś zamiast opisywać mi postać według powyższego schematu woli przedstawić mi "normalną" kartę postaci - proszę bardzo. Prześlijcie mi obrazek z wybraną kartą (np. taką), na której w paincie wstawicie odpowiednią cyferkę przy odpowiednich umiejętnościach i cechach. Jednak również będę wtedy wymagał jakichś informacji fabularnych o postaci, a także nie zamierzam rzucać kostką przed ekranem. Po prostu będzie łatwiej i mnie i Wam rozstrzygać pewne sporne kwestie.
Na koniec - jeśli faktycznie chętnych będzie multum zastanówcie się dobrze, czy NA PEWNO macie dość czasu i determinacji by brać udział w sesji i dojść do jej końca, nie zajmując miejsca komuś innemu. Bardzo zależy mi na Waszym myśleniu, zaangażowaniu w postać i sesję, choćby Wasz bohater był jajcarskim hazardzistą z Vegas, a nie patetycznym do zrzygania nowojorczykiem.
Gdy już wykrystalizuje się ilość chętnych i profil postaci, zostanie założone oddzielne subforum, do którego każdy z Was dostanie hasło, a także własne tematy i dalsze informacje.