Zaganiam Was do roboty, a pytanie jest następujące: Jak można scharakteryzować tę klasę, aby była w pełni grywalna?
Dorzucajcie, co według Was powinno się znaleźć w takiej charakterystyce. Potem się to ładnie złoży i zobaczy, jak będzie wyglądało w wersji finalnej.
Od siebie zarzucę paroma propozycjami.
1) Wymagania:
Na pewno charakter. Dowolny niepraworządny?
Pewna ranga w umiejętności Ukrywanie, może Nasłuchiwanie? Albo jednej z umiejętności perswazji, tj. Dyplomacja, Blef lub Zastraszenie.
Atut? Do klasy agenta pasują mi takie atuty jak Czujność, Finezja w broni, Uniki lub Poprawiona inicjatywa. Inna sprawa, że któryś z tych atutów można by równie dobrze dostawać jako gratis wybierając tę klasę.
Specjalny wymóg fabularny. Tutaj parę wariantów, jak na przykład zniszczenie Domu (dla arystokratów) albo wykazanie się wyjątkowymi umiejętnościami (dla drowów nisko urodzonych).
2) Umiejętności klasowe:
Alchemia (Int), Blef (Cha), Ciche poruszanie (Zr), Czytanie z warg (Int), Dyplomacja (Cha), Nasłuchiwanie (Rzt), Przebieranie (Cha), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Stosowanie magicznych urządzeń (Cha), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zauważanie (Int)
Może coś jeszcze od łotrzyka, np. Kradzież kieszonkowa?
3) Właściwości klasowe:
Biegłość w pancerzu i broni - pancerze tylko lekkie, broń prosta i żołnierska.
Narastanie bazowej premii do ataku chyba średnie byłoby najodpowiedniejsze.
Używanie paru zaklęć (powiedzmy, 3 poziomy zaklęć, możliwość znajomości 3 zaklęć z każdego z nich, rzucane jak zaklinacz).
Plus coś wyjątkowego. Tu czekam na Waszą inwencję