W IWDII grałem baaardzo dawno temu. Ostatnio przechodziłem sporo razy Sagę Baldur's Gate i tam było coś takiego jak cios w plecy dla łotrzyka. Tutaj zauważyłem, że działa to w zupełnie inny sposób i jak na razie nie do końca go rozgryzłem...
Jak to jest rozwiązane w Icewindzie? Jeśli jest cios w plecy, to jakimi brońmi można go robić? Tylko sztylety i krótkie miecze, czy sejmitary/długie miecze/półtoraki też?
Icewind II chodzi na D&D 3 albo 3,5 więc poczynając od 1 poziomu, co dwa poziomy, łotrzyk dostaje zdolność "ukradkowy atak" z coraz mocniejszym bonusem do obrażeń. Mechanicznie wygląda to tak, że kiedy łotrzyk atakuje kogoś wyskakując z ukrycia/niewidzialności, albo atakuje kogoś walczącego wręcz od tyłu, zadaje obrażenia zwiększone o "ukradkowy atak", czyli od 1k6 na 1 poziomie, do 10k6 na 19.
[edit]
Byłbym zapomniał, teoretycznie, atak ukradkowy jest możliwy z każdą bronią jednoręczna, w której postać ma biegłość i z większością broni dystansowych, jeżeli odległość do celu nie przekracza 9m.
Użytkownik Lavo dnia środa, 4 sierpnia 2010, 22:31 napisał
W IWDII grałem baaardzo dawno temu. Ostatnio przechodziłem sporo razy Sagę Baldur's Gate i tam było coś takiego jak cios w plecy dla łotrzyka. Tutaj zauważyłem, że działa to w zupełnie inny sposób i jak na razie nie do końca go rozgryzłem...
Jak to jest rozwiązane w Icewindzie? Jeśli jest cios w plecy, to jakimi brońmi można go robić? Tylko sztylety i krótkie miecze, czy sejmitary/długie miecze/półtoraki też?