Już 23 września 2009 roku na księgarskie półki trafi pierwszy tom cyklu Michaela Granta GONE – Zniknęli. Faza pierwsza: Niepokój. Międzynarodowy bestseller rekomendowany przez mistrza literatury grozy, Stephena Kinga, to karkołomne połączenie motywu znanego z „Władcy much” Goldinga z elementami sci-fi, adresowany do młodego odbiorcy inteligentny i trzymający w napięciu thriller.
Polskiej premierze będzie towarzyszyć szeroka i wielotorowa kampania medialna, połączenie standardowych form promocji książki z działaniami PR w sferze Internetu, planowane są także liczne akcje na mieście, zaangażowanie blogosfery oraz portali społecznościowych. Nad przebiegiem kampanii czuwać będzie profesjonalna agencja reklamowa.
GONE to książka – fenomen, powieść, która skupiła wokół siebie szerokie i różnorodne grono czytelników, w tym również ludzi nie znajdujących upodobania w literaturze. Niespotykane dotąd, niesterowane i całkowicie spontaniczne zainteresowanie oddolne pozwalają mniemać, że już niedługo powieść Granta zostanie zaliczona do grona książek kultowych wśród młodych czytelników. Szybka akcja, krótkie rozdziały, narastające z każdą stroną napięcie nie pozwalają znudzić się lekturą i sprawiają, że staje się ona łatwo przyswajalna nawet dla osób, które na co dzień stronią raczej od literatury, czego dowodem jest bujne „życie” powieści w Internecie.
Już niebawem ruszy oficjalny serwis dedykowany serii.
Patronami medialnymi książki są: EMPIK, Onet, Planeta FM, Grono.net, PoSzkole.pl, Nastolatek.pl, „Nowa Fantastyka”, „Popcorn”, „Magazyn Literacki Książki” oraz serwisy: Valkiria, Gildia, Poltergeist, Carpe Noctem, Paradoks, Tawerna RPG, GameExe, Książki.tv.