Krótki okres keleshickiego panowania na osiriońskich ziemiach pozostawił wiele zadr w dumnym ludzie piasków, jednocześnie bardziej go jednocząc. Jednym z efektów silnych rządów satrapów i ich prób wykorzenienia kultury faraonów była likwidacja elitarnej organizacji szpiegowskiej Osirionu – Klejnotowych Mędrców [ang. Jeweled Sages].
Choć jej członkowie dawno już nie żyją, Amenopheus, tytułujący się mianem Szafirowego Mędrca, uważa się za potomka antycznego zrzeszenia. W związku z tym spędza mnóstwo czasu na zgłębianiu wiedzy Klejnotowych Mędrców i poszukiwaniu ich sekretów. Jednym z jego ostatnich odkryć okazało się miasto Eto, a zwłaszcza to, co w sobie kryje. Poszukiwacze przygód ze społeczności Pathfinder zaoferowali wsparcie w dalszych poszukiwaniach, mając nadzieję uszczknąć nieco wiedzy dla własnych celów.
Niestety, trop w pewnym momencie się urywa, a "niesamowitym" zbiegiem okoliczności pojawia się pewna osoba, która za odpowiednią opłatę jest skora podzielić się swoimi informacjami o starożytnym zakonie.
"Destiny of Sands Part 1: A Bitter Bargain" to pierwszy scenariusz w minikamapnii rozgrywającej się na terenie skąpanego w słońcu Osirionu. Jest on przeznaczony dla postaci 1-5-poziomowych autorstwa Scotta Fernandeza, finalisty konkursu RPG Superstar 2013, a także ściśle powiązany z wątkiem fabularnym frakcji Osirionu, Qadiry i Sczarni.
Sytuacja na obszarze Rany Świata wydaje się coraz bardziej beznadziejna, dlatego też każdy rodzaj pomocy dający choć promyk nadziei jest warty wuchtę złotych monet. Kleryk Pani Waleczności, Ghalcor, zdołał wynaleźć broń skuteczną w walce z demonicznym pomiotem. Niestety, kapłan i jego czeladnicy zostali zaskoczeni przez rogate stwory i nie zdołali uzbroić machiny.
Jednakże nie wszystko stracone, gdyż systemu zabezpieczające komnaty badawcze zadziałały i zapobiegły zniszczeniu cudownego odkrycia mogącego być jedynym zbawieniem mieszkańców Golarion przed piekłem na ziemi. Siedziba Ghalcora znajduje się w południowej części krainy i samo dotarcie do niej nie sprawi zapewne poszukiwaczom przygód kłopotu. Problemy zaczną się dopiero wewnątrz wieży, ponieważ system ochronny nie rozpoznaje przyjaciół od wrogów.
"Weapon in the Rift" to przygoda dla 5-9-poziomowych postaci autorstwa Nathana Kinga. Ponadto tytuł jest ściśle powiązany z wątkiem fabularnym frakcji Srebrnych Krzyżowców.
Wersję PDF obu tytułów można nabyć za $3.99 każdy.