Czołem, nieustraszeni pogromcy wampirów i krwiopijcy z piekła rodem. Jeżeli nie należycie do grupki wybrańców, którzy słyną ze szczególnej cierpliwości i aż ściska Was w dołku, aby poznać najświeższe fakty na temat pierwszego oficjalnego dodatku do „The Elder Scrolls V: Skyrim”, to mam wyjątkowo dobre wieści. Jak to zwykle bywa w naszym przaśnym światku, jeden z wirtualnych samarytan zza morza dorwał w swoje ręce najświeższy numer czasopisma „Game Informer”, w którym znajduje się niewielka zapowiedź „Dawnguard”. Oczywiście, w przypływie odruchu dobrego serca, postanowił podzielić się z nami kilkoma intrygującymi informacjami, jakie można wychwycić we wspomnianym tekście.
Wygląda na to, że motyw z przemianą we „Władcę wampirów” i dodaniem kilku nowych narzędzi mordu (m.in. kusze i włócznie), które mogliśmy zaobserwować na pierwszym zwiastunie, nie jest ostatnim dobrodziejstwem „kreatywnego tygodnia”, jakie zostanie wprowadzone do „Skyrim” wraz z nowym rozszerzeniem. Warto rzucić okiem, zwłaszcza, jeżeli nie macie ochoty czekać do targów E3.
Tak więc w telegraficznym skrócie…
- Intryga w „Dawnguard” skupia się na powrocie legendarnego władcy wampirów zwanego Harkonem. Krwiopijca ma tylko jeden cel – ostateczne pokonanie największego wroga swojego gatunku, jakim jest Słońce.
- Rozszerzenie postawi Dovahkiina przed wyborem jednej ze zwaśnionych stron – „Zakonu Świtu” (organizacja specjalizująca się w tropieniu wampirów na terenie całego Tamriel) lub „Klanu Harkona”. Ta decyzja ponoć nie będzie należeć do najłatwiejszych, gdyż w zależności od podjętego wyboru, zostaniemy uraczeni inną, unikalną zawartością.
- W grze pojawią się dwie nowe posiadłości – jedna dla każdej strony konfliktu.
- Jeżeli zdecydujemy się wesprzeć niecne plany Harkona, to na pewnym etapie przygody otrzymamy możliwość przemiany we władcę wampirów (z tej formy będzie można „wyjść” w każdym momencie), która otworzy przed bohaterem wachlarz świeżych talentów.
- Wilkołaki i wampiry otrzymają swoje własne drzewka z profitami.
- Nowe stwory – gargulce, nieumarłe ogary, opancerzone trolle oraz legendarne smoki.
- Pewne zadania wymuszą na bohaterze wędrówkę do krain Otchłani. Jedną z nich jest Kopiec Dusz, czyli królestwo uwięzionych i niespokojnych duchów.
- Jednym z nowych smoczych okrzyków jest „Wyrwanie duszy”, który umożliwi wezwanie ducha zabitego przeciwnika i wykorzystanie go do walki u naszego boku.
- Jeżeli z jakiegoś powodu nie jesteśmy zadowoleni z wyglądu bądź nawet płci protagonisty, to dodatek wprowadzi opcje umożliwiającą zmianę niechcianych wyborów w trakcie przygody. Chłopcy ze Szczurzych Nor w Pękninie podobno znają się na rzeczy i nie wymagają jakiejś bajońskiej kwoty za zabiegi upiększające.