Odkopię dinozaura, bo już nie wiem, gdzie szukać odpowiedzi. A mam kilka dręczących pytań:
1. W króciutkich poradach dołączonych do instrukcji (wydanie gry z Extra Klasyki, CD Projekt) napisano, że umiejętności Przeszukiwania może używać tylko Łotrzyk i, bodajże, Mnich. Tymczasem w sieci (gra zresztą też pozwala na wybór tej umiejętności, bo nie jest wygaszona, tzn. zacieniona w opcjach wyboru) znajduję informacje, że jest to umiejętność powszechnie dostępna, chociaż po różnych kosztach. Mój Bard nie może znaleźć prostej pułapki (jestem w lokacji z Fortecą Hordy, jeszcze na zewnątrz, a więc na wczesnym etapie gry). Żadnej. Umiejętność jest wciśnięta, a ja nie zlecam bardowi zadań przerywających czynność. Co jest nie tak? Wartość za niska (gram na trudnym)?
2. Dalsze kwestie dotyczące umiejętności (niestety, nastręczają sporo problemów i chyba źle je postaciom dopasowałam): w grze jest ich podwójny licznik, wartość w nawiasie i bez. I nie mam pojęcia, jak interpretować ten zapis. Dla przykładu:
Przeszukiwanie: 1 (0)
Przeszukiwanie: 0 (1)
Co to znaczy? Który zestaw oznacza wyższą wartość? Czy możliwe jest wzięcie niedziałającej umiejętności, chociaż nie jest zacieniowana, by być widocznie niedostępną dla klasy? Czasami nie mam z czego tych umiejek wybierać i odhaczam, by były, ale niektóre z nich przydałoby się mieć dosyć wysoko przynajmniej u jednej z postaci. To są jakieś rasowe/klasowe limity? Nie znam tej mechaniki, używam jej na intuicję. Drużyna wydaje mi się dość dobra, chociaż brak kapłana wielu pewnie zaskoczy (cóż, świadomie gram z takim utrudnieniem).
3. Co z użyciem atutów takich jak Rozpłatanie, które nie wymagają włączania ikonki? I co z poziomami Potężnego Ataku? Nie bardzo wiem, na czym to zróżnicowanie polega i jaki atak stosować, moja krasnoludka ma kilka do wyboru. Zwykle używam domyślnie najwyższego, ale czy słusznie?
4. Co zalicza się do magii mistycznej? Czy słusznie mniemam, że są to zaklęcia kapłana/paladyna/barda i im podobnych?
5. Jak najlepiej używać dwóch broni? Moja wojowniczka ma atuty Walka Dwiema Broniami i Oburęczność oraz wybrane do użycia domyślnego dwie bronie w łapkach, ale jak patrzę na jej akcje bojowe, to wartości obrażeń są niskie jak na dwie bronie, do tego niezłe na tym etapie.
Pewnie po drodze jeszcze jakieś problemy wyłapię, póki co, to tyle. Zaczynam tęsknić za grywalnością i prostotą jedynki, ledwie ją skończyłam (a w kwestii walk chyba równie wymagającej i cieszącej zamiłowanie taktyczne).
Pozdrawiam.