Problemy dotyczące gry IWD 2 - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Qwan,
JJa tylko dodam od siebie, bo Jezid zapomniał , że rozpłatania nie da się włączyć, ono po prostu jest (wojownik stosuje ją automatycznie).
Jezid,
1. Przeszukiwanie (pułapki)
- Dla łotrzyka i łowcy umiejętność klasowa. Dla wszystkich innych dostępna ale z dolegliwymi ograniczeniami. Nie dość, że jej rozwijanie kosztuje dwa razy więcej, to jeszcze osiągalny poziom jest ograniczony. Bazą wyjściową jest inteligencja. Niestety, rozbrajanie jest klasową umiejętnością tylko dla łotrzyka.

2. Podwójny licznik
- Wartość w nawiasie pokazuje nabyte punkty umiejętności. Wartość bez nawiasu jej bezwzględny poziom (z premią od właściwej cechy). Stąd inteligentny łotrzyk (np. 18 => +4)może mieć już na pierwszym poziomie rozbrajanie równe 8 (4+4), a u innych postaci osiągalna jest niższa wartość (np. przy inteligencji 14 => +2 maksymalny poziom tej umiejętności na pierwszym poziomie wynosi 2+2).

3. Potężny atak i ekspertyza
- Niestety nie da się stosować jednocześnie. Kosztem premii do trafienia można uzyskać odpowiednio: większe obrażenia lub wyższą klasę pancerza. U wojowników bardzo użyteczne, bo i tak zwykle trafiają (także kolejnymi atakami z niższą premią). Używać stosownie do okoliczności.

4. Rodzaje magii
- Zasadniczo kapłan i druid (oraz w ograniczonym zakresie także paladyn i łowca) to jeden rodzaj magii - zbroja nie przeszkadza, a czarodziej i czarownik drugi - zbroja i tarcza obniża szansę na udane rzucenie (to właśnie mistyczna, o ile nazwy mi się nie pomyliły). Bard dysponuje mieszanką, ale jego magia jest uznawana za mistyczną (kłopoty z opancerzeniem).

5. Dwie bronie
- Atuty dobre ale żeby wykorzystać taką postać w pełni, to powinna mieć ona maksymalną i rozwijaną siłę, a najlepiej jeszcze dysponować szałem (barbarzyńca) albo zostać magicznie wzmocniona.
Cichutki Spec,
Odkopię dinozaura, bo już nie wiem, gdzie szukać odpowiedzi. A mam kilka dręczących pytań:

1. W króciutkich poradach dołączonych do instrukcji (wydanie gry z Extra Klasyki, CD Projekt) napisano, że umiejętności Przeszukiwania może używać tylko Łotrzyk i, bodajże, Mnich. Tymczasem w sieci (gra zresztą też pozwala na wybór tej umiejętności, bo nie jest wygaszona, tzn. zacieniona w opcjach wyboru) znajduję informacje, że jest to umiejętność powszechnie dostępna, chociaż po różnych kosztach. Mój Bard nie może znaleźć prostej pułapki (jestem w lokacji z Fortecą Hordy, jeszcze na zewnątrz, a więc na wczesnym etapie gry). Żadnej. Umiejętność jest wciśnięta, a ja nie zlecam bardowi zadań przerywających czynność. Co jest nie tak? Wartość za niska (gram na trudnym)?

2. Dalsze kwestie dotyczące umiejętności (niestety, nastręczają sporo problemów i chyba źle je postaciom dopasowałam): w grze jest ich podwójny licznik, wartość w nawiasie i bez. I nie mam pojęcia, jak interpretować ten zapis. Dla przykładu:

Przeszukiwanie: 1 (0)
Przeszukiwanie: 0 (1)

Co to znaczy? Który zestaw oznacza wyższą wartość? Czy możliwe jest wzięcie niedziałającej umiejętności, chociaż nie jest zacieniowana, by być widocznie niedostępną dla klasy? Czasami nie mam z czego tych umiejek wybierać i odhaczam, by były, ale niektóre z nich przydałoby się mieć dosyć wysoko przynajmniej u jednej z postaci. To są jakieś rasowe/klasowe limity? Nie znam tej mechaniki, używam jej na intuicję. Drużyna wydaje mi się dość dobra, chociaż brak kapłana wielu pewnie zaskoczy (cóż, świadomie gram z takim utrudnieniem).

3. Co z użyciem atutów takich jak Rozpłatanie, które nie wymagają włączania ikonki? I co z poziomami Potężnego Ataku? Nie bardzo wiem, na czym to zróżnicowanie polega i jaki atak stosować, moja krasnoludka ma kilka do wyboru. Zwykle używam domyślnie najwyższego, ale czy słusznie?

4. Co zalicza się do magii mistycznej? Czy słusznie mniemam, że są to zaklęcia kapłana/paladyna/barda i im podobnych?

5. Jak najlepiej używać dwóch broni? Moja wojowniczka ma atuty Walka Dwiema Broniami i Oburęczność oraz wybrane do użycia domyślnego dwie bronie w łapkach, ale jak patrzę na jej akcje bojowe, to wartości obrażeń są niskie jak na dwie bronie, do tego niezłe na tym etapie.

Pewnie po drodze jeszcze jakieś problemy wyłapię, póki co, to tyle. Zaczynam tęsknić za grywalnością i prostotą jedynki, ledwie ją skończyłam (a w kwestii walk chyba równie wymagającej i cieszącej zamiłowanie taktyczne).

Pozdrawiam.
Gość_Guest*,
hmm tak " mało kumatej" odpowiedzi na temat mnicha to bym się nie spodziewał. Mnich musi latać bez zbroi i tarczy i walczyć w zwarciu pięściami. Jak chcesz go ubrać to:
1)karwasze kup im lepsze tym lepiej dla mnicha (one zastąpią zbroję)
2)załatw sobie dobry toporek albo strzałki do walki na odległość (mój mnich na dystans przez pół gry walczył "styliskiem ponad ostrzem" a potem był chyba w kulduhar toporek działający jak błyskawica, znaczy że bił wszystko na drodze od mnicha do celu), odpuśćłuki i kusze bo to go tylko osłabia
3)mnich to jedna z najsilniejsych klas w grze (do tej grupy wchodzi jeszcze druid, czarodziej i czarownik). Po dojściu do 20poziomu zatrzyma na sobie każdego wroga i jest najlepszą możliwa przynętą (nie ruszajądo obszarówki kolegów ze wzglęgu na ulepszony odskok i odporność na magię)
Termit,
dzięki za odpowiedź
Almonaster,
Mnich... Hmmm... Szczerze mowiac mnichem nie gralem i wiele nie pamietam o tej klasie.
Jak dobrze pamietam to mnich najlepiej czuje sie w lekkiej zbroi. Osobiscie polecam zbroje od tego goscia od statku powietrznego co sie tak rozbija zawsze za skorupy robi bardzo fajne zbroje, w tym lekkie z KP +6 albo +7
Jesli chodzi o bron to juz sam musisz wybierac, ale ja dalem na mojemu czarodziejowi [łajza totalna ) kuszę. Ustawiasz go z tyłu mniej wiecej, głównych wrogow skupiasz na najlepszych, a on strzela w nich bełtami. Mozesz tez mu dac łuk. Jest to czasem dosc pomocne
Termit,
No ja w końcu dezintegracja dałem radę. Teraz jestem na 3 piętrze w oku smoka. Mam takie jeszcze pytanie w co ubrać mnicha by się dobrze bił, bo do tej pory to najgorszy z drużyny jest.
Almonaster,
No dezintegracja na niego podobno najlepsza. Ja osobiscie lalem go mieczem, malo jaki czar na niego dziala. Najgorsze bylo to, ze na 5 osob w druzynie 2 lub 3 wpadaly w panike w tym najlepszy wojownik Wiec po dosc dlugich meczarniach dalem rade.
Medivh,
Nie jest to może najczystsza sztuczka, ale... Cel uświęca środki Czyli 'Dezintegracja' do skutku.
Termit,
Dzięki. Teraz walczę ze smoczkiem tym Chahopkiem zaje sliny smoczek. Jak go zabić ?
Tokar,

Cytat

Może mi ktoś powiedzieć jak zdjąć przeklętą zbroje?


Czarem "Zdjęcie klątwy". Jeżeli akurat Twój drużynowy kapłan niema tego czaru, to musisz zagadać z byle jakim klerykiem w mieście i za odpowiednią kwotę rzuci go na kompana, który nosi przeklętą zbroje, uwalniając go od niej.
Termit,
Ja mam problem ze znalezieniem tej belladony potrzebnej do naprawy statku. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to jest i gdzie to znaleźć? Oprócz tego mam pytanie jak uwolnić te wampiry? I jak otworzyć drzwi na drugim piętrze w pałacu gdzie włożona jest gałązka do dziurki od klucza??

[Dodano po chwili]

Może mi ktoś powiedzieć jak zdjąć przeklętą zbroje?
Wczytywanie...