Zauważyłem więc, w szczególności, wiele wątków próbujących naśladować specyficzną lub może niezbyt specyficzną niezachodnią tradycję muzyczną lub zrozumieć, dlaczego muzyka z określonej tradycji brzmi w ten sposób. To wspaniale! To niesamowite, że ludzie są ciekawi i podekscytowani muzyką z różnych kultur i regionów, i to niesamowite, że ludzie szukają nowych pomysłów, które mogliby wnieść do swojej muzyki. Jednak chcę też być szczery, że wiele z tych wątków jest również skrajnie przesiąkniętych ignorancją i ksenofobią z pogranicza rasizmu, co moim zdaniem jest nieco problematyczne. Nie chcę nawet twierdzić, że jestem tu ekspertem - chociaż mam doświadczenie w niektórych tradycjach muzycznych Azji i Pacyfiku, szczególnie muzyki hawajskiej, z odrobiną rzeczy, takich jak indonezyjski Gamelan, bębnienie Taiko, chińska muzyka ludowa, nie jestem etnomuzykologiem ani ekspertem w dziedzinie dziedziny związane z muzyką świata. Jednak czuję się komfortowo, wskazując, że wiele z tych tradycji muzycznych ma ZNACZNIE więcej niż „hurr durr muzyka azjatycka to major pentatonix amirite?” Jestem pewien, że nie jestem jedynym, który uważa, że tego rodzaju redukcjonistyczne postawy są szkodliwe i poniżające dla szerokiej gamy tradycji występujących w różnych częściach świata. I oczywiście zauważyłem wiele komentarzy na ten temat, więc nie jest to bynajmniej krytyka ogólnego toku dyskusji. Ale biorąc to pod uwagę, chciałbym rozpocząć więcej dyskusji na temat muzyki świata https://100001.onl/. Oprócz omówienia samej muzyki, chciałbym skupić się na zagadnieniach związanych z badaniem muzyki z innych tradycji, a także na tym, jak możemy traktować kultury muzyczne, które nie pasują do naszych zachodnich paradygmatów.