Cykl pisania newsów o większość ambitnych i rozbudowanych modów jest dość podobny. Zaczyna się od informacji, w której opisujemy rozpoczęcia prac nad modem, który wedle zapewnień twórców ma być drugim nadejściem Jezusa Chrystusa. Przez następny kilka miesięcy pojawia się coraz mniej nowych aktualizacji, aż w końcu mod i jego twórcy znikają w zakamarkach internetu. Jednak w życiu testera czasami pojawiają się chwilę, dla których warto żyć. Jedną z nich jest mająca miejsce 10 grudnia bieżącego roku premiera "Kronik Myrtany" niezwykle ambitnego moda, o którym pisaliśmy rok temu.
Marvin przybył do Archolos, aby uciec przed wojną i hordami orków plądrujących kontynent. Niestety szybko się okazało, że życie w nowym mieście jest niewiele lepsze od życia w Myrtanie. Bogaci są skupieni wyłącznie na bogaceniu się, paladyni i podległa im straż miejsca wprowadza coraz bardziej restrykcyjne prawa, a fale uchodźców zalewają miasto. Poprzez ulice największego miasta w serii "Gothic", winnice, farmy, wioski, kopalnie i klasztory Marvin będzie musiał walczyć, kłamać i oszukiwać, aby przetrwać w nowym, nieprzyjaznym świecie.
Mod zaoferuje nam:
- Profesjonalny dubbing
- Pełna zgodność z uniwersum serii Gothic
- Ponad 60 godzin rozgrywki
- Złożona fabuła ze zwrotami akcji i sekretami do odkrycia
- Ponad 170 zadań z wieloma sposobami ich ukończenia
- Wielowymiarowe postacie z wiarygodnymi historiami i osobistymi celami
- Zapierająca dech w piersiach ścieżka dźwiękowa skomponowana wyłącznie na potrzeby projektu
- Około 200 losowych zdarzeń, w które może wplątać się główny bohater
- Nowy system wytwarzania przedmiotów: alchemia, gotowanie i pisanie magicznych zwojów
- Dopracowana ekonomia oraz zrównoważone statystyki przedmiotów opracowane wspólnie z fanami gier Gothic
- Rozbudowany system podróży z opcją wyboru pomiędzy magicznymi teleportami, łodziami i karawanami najemników
- Ponad 100 nowych zbroi i broni z unikalnym wyglądem