W marcu ma się ukazać nowa łatka do "Wasteland 3" o numerze 1.3.3, zatytułowana "Death & Taxes" ("Śmierć i Podatki"). Wraz z nią pojawi się kilka nowych elementów rozgrywki, m.in. permanentna śmierć (aka "Permadeath"), opcjonalne zwiększenie rzutów na trudne umiejętności (Difficult Skill Checks Mode) czy zmiana specjalizacji postaci.
Jeżeli chodzi o permanentną śmierć, to chyba za wiele wyjaśniać nie trzeba. Kiedy zginiesz, to na zawsze. Nie ma taryfy ulgowej i płaczu na maminym podołku. Opcja ta będzie jednak dostępna jedynie w kampanii dla pojedynczego gracza – nie da się jej włączyć w multiplayerze. Brzmi rozsądnie, bowiem czekanie po śmierci godzinami, aż reszta twojej drużyny wróci do bazy, może zakończyć się permazgonem z nudów. Należy też pamiętać, że raz aktywowanej opcji nie da się wyłączyć.
Kolejnym utrudnieniem rozgrywki ma być wykonanie rzutów na umiejętności z modyfikatorem +2, ale maksymalnym pułapem 10 punktów. Opcja ta jest całkowicie dowolna, jednak raz aktywowana taka pozostaje. Utrudni to między innymi otwieranie zamkniętych drzwi, konwersacje, hakowanie czy zwiększy wymagania do noszenia sprzętu.
W nowym patchu masz mieć również możliwość zmiany specjalizacji swojego bohatera – oczywiście pod kilkoma warunkami. Może się to wydarzyć jedynie w bazie i trzeba będzie wyłożyć nieco grosza.
Łatka zaoferuje także nowe możliwości modyfikacji postaci, jak tatuaże, blizny czy hełmy. No i oczywiście nie zapominajmy o poprawkach bugów.