Jesper Kyd: Kiedyś musieliśmy bronić muzyki do gier jako formy sztuki


Jespera Kyda fanom elektronicznej rozrywki, a szczególnie growym melomanom, nie trzeba przedstawiać. Romantyczne i doniosłe kawałki z kultowego "Assassin's Creed II", nastrojowe utwory podczas przemierzania apokaliptycznego "Darksiders II" czy energetyczne nuty znane z serii "Borderlands" – mówią same za siebie. To człowiek, który zjadł zęby na tworzeniu muzyki do gier i prawdziwy weteran branży, komponujący od blisko 30 lat.

jesper kyd class="lbox">jesper kyd

W związku ze zbliżającą się obecnością twórcy na Game Music Festival 2019 we Wrocławiu, gdzie jego muzykę będziemy mogli usłyszeć podczas koncertu "Symphony of Shadows", kompozytor postanowił udzielić odpowiedzi na kilka ciekawych kwestii. Jak zmieniło się postrzeganie muzyki do gier komputerowych przez lata? Jak ewolucja branży stopniowo wpływała na styl Kyda? Czym różni się tworzenie muzyki w zamkniętym studio od nagrywania jej na żywo w wielkiej hali? Tego dowiecie się między innymi z wywiadu, który znajdziecie w rozszerzeniu wieści.

Game Music Festival 2019 odbędzie się we Wrocławiu w dniach 18-19 października. Oprócz wspomnianych kawałków autorstwa Jespera Kyda, między innymi z "Assassin's Creed II" oraz serii "Hitman", usłyszymy utwory z gier takich jak "The Banner Saga", "The Last Guardian" czy "Journey".

Odpowiedz
Jego soundtracki z Hitmana to dla mnie legenda.
Odpowiedz
← Nowości

Jesper Kyd: Kiedyś musieliśmy bronić muzyki do gier jako formy sztuki - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...