dlaczego jako kapłan nie mogę rzucać zaklęć: Przerażenie, Oplątanie, Zagłada? Mogę je zapamiętać ale gdy chcę je wybrać do rzucenia z okrągłego menu, są tak jakoś na szaro i zero efektu...
Prawdopodobnie dlatego, że będziesz mógł je rzucać dopiero na następnym poziomie . Jakby to określić... :? ? Powiedzmy, że w tej chwili Twój kapłan zna te czary, ale nie potrafi ich jeszcze rzucić. Taka sytuacja będzie się powtarzać praktycznie z każdym nowym levelem.
Umiejętność rzucania czarów kapłańskich zależy od mądrości, ale w tym przypadku nie ma to nic z tym wspólnego. Graleś w Baldura albo Icewnida? Tam, jak czararodziej/kapłan poznał jakiś wysokopoziomowy (dla niego) czar to zapisywał go w księdze czarów/kapłańskiej, ale jeszcze nie mógł go rzucać. Tutaj sprawa wygląda zupełnie tak samo, tyle, że czar, którego jeszcze nie potrafisz rzucać znajduje się już w okrągłym menu z małym ineksem 0 i nie jest podświetlony. Będziesz musiał poczekać jeszcze ten jeden poziom .
Miałem coś podobnego w IWD2. Grałem Łowcą i nie mogłem używać żadnych czarów (miałem tak samo jak grałem za pierwszy razem i za drugim). Do końca gry ich nie mogłem używać. Nawet czaru z pierwszego poziomu jak chociażby "Wezwanie Zwierzęcego Sprzymierzeńca I". Nie wiem czym to jest spowodowane... :?
mogę. nie mogę rzucać tych, które wymieniłem, a może jeszcze jakichś innych, bo nie wszystkich próbowałem. wygląda na to, że nie mam dostępu do czarów, które można uznać za tak jakby ofensywne. Zastanawiam się czy one nie są uzależnione od charyzmy. tę cechę mam niską, bo klasę kapłana traktuję jako poboczną wobec wojownika...
Charyzma na pewno nie ma tu nic do gadania. Kurczę nie mogę nic więcej powiedzieć bo niegdy nie grałem kapłanem. Mówisz czary ofensywne... . Może dlatego, że kółka nie otwierasz na przeciwniku . A tak na poważnie to sprawdź listę atutów i tam poszukaj coś o czarach ofensywnych. Być może coś zanjdziesz.
Spoko, jakoś sobie na razie radzę i to całkiem nieźle 8) W ogóle fajna gierka. Jak oceniacie NWN na tle innych rpg wykorzystujących AD&D? (nie grałem w Icewind Dale)
Neverwinter wychodzi bardzo dobrze na tle innych gier wedlug mnie. O IWD nie ma co gadac natomiast jest porownywalny do BG. Ale to juz rozmowa na inny temat
Jeśli ktoś gra postacią rzucającą czary objawień (kapłan, druid, tropiciel, paladyn), to aby rzucać zaklęcia danego poziomu musi posiadać taką wartość Mądrości powyżej 10. Np. żeby paladyn mógł rzucać czary 2-poziomowe, musi mieć Mądrość min. 12.