Mam +1 do lekkich mieczy czyli używam sztyletu.
[BGI] Ekwipunek Maga
Już jestem przytomny więc postaram się lepiej odpowiedzieć na to pytanie niż wczoraj. Mag koniecznie powinien posiadać szatę Arcymaga (zależy od twojego charakteru), Pierścień Czarów(chyba tak to się nazywało), jeśli jest to twoja główna postać to możesz też mu wlepić pierścień ochrony +2. Z broni to według mnie najlepiej używać procy (Arli Zguba Smoków), ale jeśli chcesz używać sztyletów to najlepszy będzie chyba Sztylet Jadu. Z rękawic to mogą być KP 6, jeśli masz kiepską obronę. Ale wydaje mi sie że posiadając szatę Arcymaga te rękawice nic ci nie dadzą więc polecam np. mistrzostwa albo biegłości, choć twoim wojom bardziej mogłyby się przydać. Buty są w BG cienkie ale najlepsze będą chyba Kocie Zmysły. Z naszyjników najlepszy będzie Amulet Metaczarów. Najlepszy pas dla maga to będzie chyba Pas Przebić.
Z pewnością potrzebujesz Szaty Vekny, gdyż jest ona najpotężniejszą w całej sadze, przyspiesza czary i daje dobrą klasę pancerza. Nie wiem na jakim stopniu gry jesteś, ale podam od razu ekwipunek, którego nei zdobywa się na samym początku. Pierścień Czarów i Pierścień Gaxxa to najlepszy wybór, jednak jeśli nie pokonałeś jeszcze lisza, to wybierz dowolny pierścień żywiołu. Na łapki zakładasz bransolety ochrony KP 3, co da Ci jeszcze lepszy pancerz. Na nogi dowolne buty ochrony przed żywiołami (Północy lub Uziemienia). Płaszcz możesz dać dowolny, jeśli nikt nie używa, to może być ochrony +2 (pod warunkiem, że nie masz już pierścienia). Broń, tradycyjnie Kostur Maga, na początku możesz wybrać jednak jakiś sztylet dający premie do odporności czy KP, bo na obrażenia nie możesz liczyć.
DeBe, parę spraw.
Rękawice ochrony dochodzą do KP 3, więc i tak zwiększą KP. Rękawice mistrzostwa i biegłości? A po co magowi ThaCo? Czy zastanawiałeś się co piszesz? Mag nie rzuci się do walki, tylko wspiera ją magią. Najpierw pomyśl, potem pisz.
DeBe, parę spraw.
Cytat
rękawic to mogą być KP 6, jeśli masz kiepską obronę. Ale wydaje mi sie że posiadając szatę Arcymaga te rękawice nic ci nie dadzą więc polecam np. mistrzostwa albo biegłości, choć twoim wojom bardziej mogłyby się przydać
Rękawice ochrony dochodzą do KP 3, więc i tak zwiększą KP. Rękawice mistrzostwa i biegłości? A po co magowi ThaCo? Czy zastanawiałeś się co piszesz? Mag nie rzuci się do walki, tylko wspiera ją magią. Najpierw pomyśl, potem pisz.
W takim razie przepraszam, mam problem ze wzrokiem. Najlepszą bronią dla maga w takim razie będzie Kij Uderzenia, a gdy wyczerpią się ładunki, to Kij +3. Jako rękawice proponuję siły ogra, co w połączeniu z kijem +3 da ciekawe efekty. Reszta, tak jak napisał DeBe. Jeszcze raz wielkie sorki za krytykę.
przedewszystkim powinieneś mieć
- szatę arcymaga (tak jak wyżej zależna od charakteru)
- pierścień ochrony +2
- pierścień tu nie pamietam nazwy ale wiem że chyba podwajał ilość zapamiętanych zaklęć na poz 1(albo to moze w IWD1 było:c)
-płaszcz rozmycia(nie wiem czy w BG1 jest czy moze w IWD1:P)
- na broń proponuje ten sztylecik który dawał podwojenie czarów
-buty uziemienia(przyspieszenia są dla łowcy/woja)
-orz kilka zwojów ochronnych
- szatę arcymaga (tak jak wyżej zależna od charakteru)
- pierścień ochrony +2
- pierścień tu nie pamietam nazwy ale wiem że chyba podwajał ilość zapamiętanych zaklęć na poz 1(albo to moze w IWD1 było:c)
-płaszcz rozmycia(nie wiem czy w BG1 jest czy moze w IWD1:P)
- na broń proponuje ten sztylecik który dawał podwojenie czarów
-buty uziemienia(przyspieszenia są dla łowcy/woja)
-orz kilka zwojów ochronnych
Użytkownik DeBe dnia czw, 28 cze 2007 - 21:36 napisał
Heh... ja wczoraj też się pomyliłem i zacząłem wypisywać przedmioty z BG2. Brakuje nam koncentracji.
Dobrze opisałeś ekwipunek dla maga tylko przesadziłeś z tą procą bo ona jest w BG2 ale tak to ok
Ja teraz gram magiem i ekwipunek mam taki:
-Zbroja arcymaga (zależy od charakteru jaka)
-Amulet meteczarów (Daje dodatkowy czar dla poziomu 2 co się przydaje)
-Rękawice mistrzostwa (zwiększają trak0 i zadawane obrażenia)
-Buty uziemienia (duża odporność na elektryczność 50%) często jacyś magowie walą nas z błyskawicy lub czasem zdarzy się nam że uruchomimy pułapkę z błyskawicą. Dlatego te buty są w sam raz
-Pas przebić(obrona przeciw kłującym +3) dobry przeciwko strzałom, włóczniom itp.
-Proca +3 ( W wieży Durlaga przy którymś z łóżek)
-Sztylet Długie kieł "Grabaż" Według mnie bardzo dobry sztylet. Korzystam z niego i radzę sobie z nim całkiem dobrze
-Pierścień czarów (podwaja zapamiętywanie czarów z 1 poziomu)
-Pierścień odporności na ogien (40% odporności) A często w grze jesteśmy atakowani z ognia
-Płaszcz baldurana (+1do klasy pancerza i +1 do rzutów obronnych no i odporność na magię 25%) Najlepszy płaszcz w grze według mnie
Taki posiadam sprzęt. I powiem że całkiem nieźle sobie nim radze.
No i oczywiście dodaje sobie statystyki poprzez książki. Dodają nam punkty do statystyk (np. siła, zręczność) na stałe. Te książki zwane "Grimuarem" są porozrzucane po całym BG więc szukajcie a znajdziecie
I tak to wygląda
Cytat
Z tego co wiem to są 2 takie pierścienie czarów, jeśli damy je jednemu magowi to mamy tyle czarów z 1 poziomu że nie mieszczą się w tej liście w księdze maga
Mówisz o tym podwajającym ilość czarów z pierwszego poziomu (pierścieniu czarów, czy jakoś tak)?
Jeden pierścień ma mag we Wrotach (mieście), a drugi leży koło drzewka w pomocnej dłoni.
Ale mi się wydaje że nie można mieć więcej niż jest miejsca w książce czarów (poza tym już cała się zapełnia z jednym pierścieniem na dobrym poziomie).
A co sądzisz Tamc., można mieć więcej czarów niż jest "przygotowanych" miejsc w księdze?
Nie mam gry pod ręką
.
Nie mam gry pod ręką
Jeśli się nie mylisz, ani to nie jest jakiś bug, to kurcze nie wiedziałem o tym, teraz już wiem po co są dwa te pierścienie i chyba będę obu używać, ile to będzie magicznych pocisków
.
Ale po co mieć dwóch magów w drużynie lub jeszcze barda (chyba oni mogą nosić, tylko magowie i bardowie), według mnie nie trzeba mieć więcej niż jedną postać umiejącą czary, chyba że chcesz zagrać drużyną super magiczną
.