Okey, bez owijania w bawełnę, bo sprawa jest bardzo poważna. Na steamowym profilu "Pillars of Eternity" pojawiły się zaktualizowane wymagania sprzętowe gry. Niestety, co stwierdzam ze smutkiem, są one zdecydowanie wyższe niż wcześniej przewidywano. Również posiadacze systemu operacyjnego Windows XP mogą pożegnać się z wirtualnymi przygodami w najświeższym tytule studia Obsidian.
class="lbox">
Wiele produkcji na silniku Unity jest dość wymagająca i wygląda na to, że duchowy spadkobierca "Baldur's Gate" nie należy do wyjątków.
Wymagania minimalne
System operacyjny: Windows Vista (64-bitowy) lub nowszy
Procesor: Intel Core i3-2100T 2,5 GHz lub AMD Phenom II X3 B73 2,8 GHz
Pamięć RAM: 4 GB
Karta graficzna: Nvidia GeForce 9600 GT lub ATI Radeon HD 4850
Wolne miejsce na dysku: 20 GB
class="lbox">
Wymagania rekomendowane
System operacyjny: Windows Vista (64-bitowy) lub nowszy
Procesor: Intel Core i5-2400 3,1 GHz lub AMD Phenom II X6 1100T 3,3 GHz
Pamięć RAM: 8 GB
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 570 lub AMD Radeon HD 7770
Choć "Pillars of Eternity" nie jest żadnym potworem wydajnościowym i spokojnie pójdzie na sprzęcie mającym kilka lat, to mimo wszystko chyba wszyscy spodziewaliśmy się nieco niższych wymagań. Zaskakujące te konfiguracje, w szczególności w przypadku zalecanego sprzętu. Całość stanowczo wydaje się mocno na wyrost.
woooow, podpisuję się pod Paździochem. Nie spodziewałem się, że będą aż tak wygórowane. No cóż, będzie się niemiłosiernie ciąć, ale powinno działać. Wiedźmin 2 chodził to "duchowy spadkobierca Baldura" nie odpali? być nie może!
Trzyrdzeniowy procesor? Mam nadzieję, że dwu wystarczy na luzie. Nie wiadomo jakiej grafiki nie chcę - ba, nie wiadomo jakiej grafiki to ta gra nie prezentuje
Fiuuu, fiuuuuu może uda mi się łapać na minimalne, chociaż mam nadzieję, że na dwurdzeniowym procesorze uda mi się zagrać
Kurde człowiek będzie chciał tu wydać swoje ciężko zarobione pieniądze, zamiast pobierać z netu, a tu dają takie wymagania :<
No nic.
..........D: mam zawał. Jak to się dzieje że gra która jest w 2D, ma małe modele a animacje nie oddziałują na siebie dynamicznie ma wymagania jak Shadow Of Mordor. Modele są ładne a lokacje piękne ale bez jaj! To nie gra która jest olbrzymia i ma się podziwiać niebo i środowisko.
Przesadzacie. Moim zdaniem całkiem optymalne mają wymagania. Trzeba pamiętać, że gra jest na środowisku Unity, a rekomendowane ustawienia zawierają (a przynajmniej z definicji powinny), antyaliasingi i inne bajery w grafice XXI wieku. A wymagania sprzętowe dla SoM nie są wcale podobne...
Wymagania sprzętowe:
Procesor: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz lub lepszy
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GTX 460 | AMD Radeon HD 5850 lub lepsza
DirectX: wersja 11.0
RAM: 3+ GB pamięci RAM
Miejsce na Dysku: 25 GB
System operacyjny: 64-bit: Vista, Win 7, Win 8
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz lub lepszy
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 | AMD Radeon HD 7950 lub lepsza
DirectX: wersja 11.0
RAM: 8+ GB pamięci RAM
Miejsce na Dysku: 40 GB
System operacyjny: 64-bit: Win 7, Win 8
Nie pozostaje mi nic innego jak poczekać na premierę gry i zaczekać na opinie osób u których gra zadziałała i funkcjonuje w miarę normalnie(chodzi mi o użytkowników dwurdzeniiwych procesorów)
Mimo wszystko sądzę że wymagania są nieco zawyżone i gra odpali się na trochę słabszym sprzęcie, pomimo zastosowania Unity nie chce mi się wierzyć żeby w podanych wymaganiach nie było pewnego (może i dosyć sporego) marginesu, no nie mogli aż tak skopać optymalizacji.
To jest gra 2D, wyglądająca jak 3D. Środowisko renderowania jest 3D, a w nim użyto wielu planów. To w ogóle niezła hybryda, więc polecam obejrzeć jakiś making of.