dziki_zachód

Stalker RPG

Fajne RPG, jest tak fajną firmą, że kilka dni temu udostępniła do pobrania podręcznik do "Stalkera". Oczywiście jest oparty na "Pikniku na skraju drogi" stworzony przez Łukasza M. Pogodę. Gralibyście?

Cytat

„Stalker” to gra fabularna oparta na motywach powieści „Piknik na skraju drogi” Arkadija i Borysa Strugackich. Zapowiedziana w 1996 roku przez wydawnictwo S.R., ówczesnego polskiego wydawcę książek braci Strugackich, niestety nigdy nie została wydana. Podręcznik, przez wiele lat uznawany za zaginiony, teraz po 20 latach ujrzy ujrzał światło dzienne i zostanie został udostępniony za darmo w formie elektronicznej na licencji Creative Commons BY-NC-SA.
O grze

„Stalker” to gra fabularna, w której gracze mogą przenieść się w rządzony przez korporacje świat roku 2014. Rządy państw niewiele mają do powiedzenia. Globalne konsorcja opanowały świat poprzez władzę nad rynkiem produktów wytwarzanych z wykorzystaniem obcych technologii pozyskanych ze Stref – obszarów pozostałych po lądowaniu obcych istot, skąd pochodzą artefakty o niezrozumiałych dla ludzi zasadach działania. Apatia, konsumpcjonizm, zgoda na rządy korporacji – świat roku 2014 daje jedynie złudzenie szczęścia. Wciąż jednak zdarzają się ludzie, którzy mają odwagę podnieść głowę i rzucić wyzwanie żądnym umysłów i serc molochom: dobrzy gliniarze, uczciwi agenci rządowi, nawiedzeni kaznodzieje, przedstawiciele mediów oraz stalkerzy.

Badaj Strefy. Zbaw ludzkość. Walcz o lepsze jutro. Utrzymuj status quo. Łam monopol korporacji. Jaką rolę wybierzesz dla siebie?

„Stalker” to kompletna gra fabularna. Podręcznik zawiera między innymi:
  • opis świata roku 2014, informacje o Strefach i artefaktach oraz omówienie wpływu obcych technologii na życie polityczne, gospodarcze i społeczne; opis miasta Harmont znanego z powieści „Piknik na skraju drogi”;
  • punktową mechanikę tworzenia postaci: wykreuj postać od podstaw lub skorzystaj z jednego z 14 archetypów; na charakterystykę postaci składa się 5 głównych cech (w tym mechanika wiążąca bohatera z wpływem Stref); 24 umiejętności, od broni palnej, przez dedukcję, po znajomość Stref; wady, zalety, stygmaty Strefy; zasady pozwalające zbudować profil psychologiczny postaci;
  • autorską mechanikę, która stawia narrację na pierwszym miejscu; podstawowy test to rzut 4k6 + modyfikatory przeciwko Poziomowi Trudności – wynik po porównaniu z tabelą sukcesów i odjęciu PT daje rezultat testu; zasady pozwalają na stopniowanie sukcesów i porażek; specjalna talia kart daje graczom wpływ na świat gry, narrację i mechanikę; do wyboru są dwa sposoby rozgrywania starć: uproszczony i precyzyjny;
  • rozbudowany poradnik dla Narratora opisujący, jak prowadzić „Stalkera”, co robić i czego nie robić na sesji; porady dotyczące tworzenia scenariuszy wraz z przykładową przygodą zatytułowaną Korporacyjne machinacje;
  • informacje o życiu i twórczości braci Strugackich, streszczenie „Pikniku na skraju drogi”.



Get out of here stalker!
Odpowiedz
O nie, znowu ta nuta będzie mnie prześladować cały dniami.
Odpowiedz


Ja dzięki tobie

lol

Odpowiedz
← Ogólnie

Stalker RPG - Odpowiedź

Wczytywanie...