![](https://gfx.gexe.pl/avatars/av-45418.jpg)
Jakiś czas temu w serwisie Kickstarter rozpoczęła się zbiórka pieniędzy target="_blank">zbiórka pieniędzy na grę "Underworld Ascendant", będącą klasycznym RPG produkowanym przez niezależne studio OtherSide Entertainment z Paulem Neurathem na czele. Akcja tytułu ma rozgrywać się w podziemnym świecie fantasy, zamieszkiwanym przez krasnoludy, mroczne elfy i skrywające się tam przerażające istoty.
![underworld ascendant](https://gfx.gexe.pl/2015/2/17/093140.1424161900m.jpg)
![underworld ascendant](https://gfx.gexe.pl/2015/2/17/093140.1424161900m.jpg)
Produkcja ma być pewnym odświeżeniem formuły powstałej w 1992 roku "Ultimy Underworld". Podczas zabawy gracze obserwują akcję z perspektywy pierwszej osoby, a sama kampania rozgrywa się w tzw. "Sytgiańskiej Otchłani", która zaoferuje nam przeróżne pomniejsze lokacje, od miast i starożytnych świątyń zaczynając, a na zawiłych labiryntach i wielkich jaskiniach kończąc. Producenci oddadzą do dyspozycji graczy trzy rasy (krasnolud, mroczny elf i shambler) oraz trzy klasy postaci (złodzieja, maga i wojownika). Stworzeni przez nas bohaterowie skorzystają z licznych zdolności i umiejętności klasowych. Jak zapowiadają twórcy, my sami będziemy mieli duży wpływ na rozwój naszego protagonisty, co sprawi, że każdy z nich będzie mógł być unikalny i niepowtarzalny. Dodatkowo warto wspomnieć o silniku gry, który ma pozwolić na różnorodne interakcje ze światem (zatapianie jaskiń, powstrzymywanie potoków lawy).
![underworld ascendant](https://gfx.gexe.pl/2015/2/17/093155.1424161915m.jpg)
![underworld ascendant](https://gfx.gexe.pl/2015/2/17/093155.1424161915m.jpg)
Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, wiadomo już, że walki toczone będą w czasie rzeczywistym, więc kluczowe okażą się umiejętności gracza, takie jak szybkość reakcji czy spostrzegawczość i kreatywność w wykorzystywaniu terenu oraz obiektów otaczających jego herosa. To, z jakich umiejętności bojowych skorzystamy, ma również zależeć od frakcji, z jaką się sprzymierzymy.
![underworld ascendant](https://gfx.gexe.pl/2015/2/17/093211.1424161931m.jpg)
![underworld ascendant](https://gfx.gexe.pl/2015/2/17/093211.1424161931m.jpg)
Aktualnie autorzy tytułu potrzebują 600 tysięcy dolarów, by stworzyć zapowiadane dzieło. Jeżeli uda im się przekroczyć podstawowy pułap finansowy, planują wówczas wprowadzenie nowych lokacji, bohaterów i ekwipunku. Gra zapowiadana jest na listopad 2016 roku.