Scamper - projekt gry cRPG w klimatach dark sci-fi/post apo.



Witajcie!

Razem z grupą Star Socks tworzymy grę cRPG! Jeśli lubicie takie klimaty to bardzo serdecznie zachęcam do śledzenia Naszych poczynań, gwarantuję Wam, że się nie zawiedziecie!

Star Socks Team

Jesteśmy grupą młodych, ambitnych ludzi, których połączyła wspólna pasja - tworzenie gier komputerowych. Lubimy się uczyć i chętnie dzielimy się swoją wiedzą. Nasze projekty to szansa na zdobycie nowych umiejętności oraz zyskanie doświadczenia niezbędnego w branży gamedevu.

Tworzenie gier w naszym zespole to gwarancja świetnej zabawy, a także możliwość obcowania z ludźmi o różnorodnych talentach i specjalnościach. Wyróżnia nas niepowtarzalna i przyjazna atmosfera - doceniamy trud i wysiłek włożone w udoskonalanie projektów i wspieramy się nawzajem.

Star Socks Team tworzą ludzie z różnych części Polski oraz osoby spoza granic kraju. Pracujemy zdalnie, w takim czasie jaki nam pasuje, nad projektami, które nas inspirują. Tworzymy gry w które sami chcielibyśmy zagrać.

I Ty możesz dołączyć do nas już dziś!

Kontakt:

mail: starsocksteam@gmail.com

strona: http://www.scamper.pl

facebook: https://www.facebook.com/StarSocksTeam

No a teraz garść informacji dotyczącej samej gry!

Zespół

Działamy jako grupa zapaleńców, a doświadczenie zdobywamy głównie na własnych błędach. Tych z resztą zdążyło się przez lata trochę nazbierać. Mowa tu o latach, bo od czasu gdy zakładaliśmy koło naukowe na Politechnice Śląskiej minęło ich już około pięciu. Zebraliśmy się wówczas chcąc tworzyć gry, po czym padło najważniejsze pytanie "jak w zasadzie robi się gry?". Oznaczało to wiele dyskusji, wspólnej nauki i wspomnianych już błędów. Dziś wielu z członków zespołu pracuje w branży, a wielu innych szkoli się mając nadzieję wkrótce się w niej znaleźć.

Jak łatwo się domyślić nie mamy zewnętrznego finansowania, a programy których używamy w związku z tym to w znacznej większości OpenSource i Freeware. W dalszej perspektywie nie wykluczamy ani wydawcy, ani inwestora. Czas jednak pokaże co finalnie będzie najkorzystniejsze dla nas i projektu.

Rozgrywka

Rozgrywka nastawiona jest na fabułę i to ona pcha w świat, który ani myśli cackać się z nami. Nie zabraknie jednak też walki. Ta oparta jest o mechanikę Neuroshimy za zgodą i aprobatą twórców. System rozwoju postaci w założeniu nie jest liniowym. Gracz za otrzymane punkty doświadczenia może wykupić dowolne umiejętności. Te z kolei pomogą mu w osiąganiu celu w jego ulubionym stylu.

Tworząc, wielokrotnie przewidujemy kilka sposobów rozwiązania tego samego problemu, dzięki czemu zarówno zwolennicy rozwiązań siłowych, "na około", jak i pacyfiści znajdą coś dla siebie.

Świat

Miejsce, w którym się znajdziemy to kolonia na odległej planecie. Jest ona bardzo nowoczesna, jednak niewiele z osiągnięć cywilizacji dociera do slamsów, a to właśnie tu gracz będzie musiał walczyć o przetrwanie. W rezultacie łatwiej będzie mu o mikroprocesor niż o kawałek pożywienia.

Tworzymy mieszankę cyberpunkowych anarchistów, biedoty i rozmaitych innych frakcji, a wszyscy oni w oparach gatunku posthumanity. Mieszamy w garnku designu Fallouta, Remember Me i Borderlands, po czym posypujemy szczyptą Mass Effect.

Olbrzymią rolę w kształtowaniu się świata odegrały klasyki kina sci-fi takie jak Terminator czy Blade Runner. Nie zabrakło też solidnej dawki anime i komiksu z Ghost in the Shell na czele.

Fabuła

Ściśle mówiąc mamy do czynienia z bohaterką, a dokładniej młodą dziewczyną, która już od początku zostaje niemal sama z wielkim kłopotem. Zmuszona jest do ucieczki przed mafią rządzącą kolonią. Jedyną drogą jest zatem wydostać się poza planetę. To zadanie nie będzie łatwe, a wykonanie go będzie wymagało bratania się z jedną, a nawet kilkoma skrajnie różnymi frakcjami. Każda z nich będzie za pomoc żądała przysług, a będą one z pewnością warte tyle co życie dla naszej młodej bohaterki.

Gdy wspominamy o niejednoznacznych moralnie wyborach oznacza to, że gracz wielokrotnie stanie przed wyborem z którego żadne wyjście nie będzie wydawało się być dobrym. Choć może usiłować pozostać pacyfistą i grać czysto, nie będzie to łatwym zadaniem. Taki sposób przechodzenia zaowocuje jednak możliwością ujrzenia niespodziewanego zakończenia.

Nie będzie to oczywiście jedyne fabularne rozwidlenie. Na razie jednak nie będziemy ich zdradzali.

Platforma i premiera

PC (Win), a premiera gdy będzie gotowe []

Scamper w skrócie:

Dynamiczny taktyczny tryb walki w środowisku 3D

Niejednoznaczne i trudne moralnie wybory

Unikalny system obrażeń oparty na znanym RPG Neuroshima

Wiele diametralnie różnych sposobów przejścia gry



Q: Jaką grą jest Scamper?

A: Gra nawiązuje do najlepszych tradycji klasyki RPG. Pełna jest nietuzinkowej fabuły podpartej realizacją systemu Neuroshima w przestrzeni wirtualnej. Pozycja ta przesycona jest niejednoznacznymi i trudnymi wyborami moralnymi w świecie slumsów, pełnych narkotyków, prostytucji i mafii dokąd nigdy nie dociera słońce. Graczowi wciela się w postać młodej, zagubionej dziewczyny, której grunt pod nogami ucieka coraz szybciej. Od samego początku rozgrywki ściga ją mafia, a próba odnalezienia się w tej nieprzyjaznej przestrzeni okaże się nie małym wyzwaniem. Świat oferuje wiele różnorakich frakcji, a każda z nich może pomóc w osiągnięciu celu lub zaszkodzić. Celem jest natomiast ucieczka z planety, na której wydano już na nas wyrok, a realizacja tego celu wcale nie będzie to łatwa. W dodatku wszystko to dzieje się w dalekiej przyszłości doprawione solidną dawką cyberpunkowego Science Fiction.

Q: Jak będzie wyglądała rozgrywka?

A: Mamy nadzieję zaoferować nowe spojrzenie na znany już z wielu tytułów system turowy. Rozwiązanie jakie zamierzamy przedstawić ściśle związane jest z wdrażaną mechaniką znaną z Neuroshimy. Nie ma jednak potrzeby wymyślać koła na nowo dlatego też gracz może spodziewać się w rozgrywce rozwiązań zbliżonych do tych oferowanych przez klasykę gatunku jak na przykład Fallout.

Q: Czym wyjątkowym będzie się charakteryzował Scamper?

A: Sam system rozgrywki oraz walki planujemy jako dość niestandardowe. Gracz zmierzy się ze swoimi przeciwnikami używając dynamicznego systemu planowania walki - walkę planować będzie w takim tempie jakie sam ustali. Można się spodziewać zatem sporej ilości taktycznego planowania. Jeśli jednak ktoś nie ma na to ochoty może po prostu pozwolić swobodnie swojej postaci ostrzeliwać wroga grając w czasie rzeczywistym. W wielu wypadkach może to jednak nie wystarczyć do przetrwania.

Twórcy przedstawili niestandardowe podejście do rozdawania obrażeń względem starych systemów takich jak DnD. Dzięki temu nie ma już punktów życia które sprawiały, że niemal martwa postać wciąż walczyła bez większych problemów. W przypadku tego systemu gracz może się spodziewać coraz większych trudności w miarę otrzymywania obrażeń. Ważną sprawą jest też poziom rozgrywki, bo jak mówią twórcy tego systemu „Neuroshima nie pieści się z graczem" i takiego też poziomu należy się spodziewać w grze. Nie ma jednak mowy o tym by zapomnieć o graczach początkujących. Im również chcemy dać możliwość dobrej zabawy w naszym świecie.

Ukłonem w stronę klasyki jest możliwość przejścia gry jako pacyfista. Można tego dokonać, ale nie ma co ukrywać, że taka decyzja narazi gracza na walkę nie tyle z przeciwnikami co z jeszcze większą ilością trudnych wyborów.

Q: Kto stoi za projektem?

A: Inicjatywa stworzenia gry wyszła od sześciu młodych osób – Dawida Nitki, Wojciecha Rakszawskiego, Mateusza Jaworskiego, Małgorzaty Płatek, Edyty Świątek i Kamila Szylera. Jednakże zanim wszystko na dobre ruszyło dwie ostatnie zrezygnowały z projektu. Z czasem projekt rozrastał się coraz bardziej, dołączyło do nas wielu ludzi chętnych do pomocy. Aktualnie zespół liczy około 30 osób zaangażowanych w projekt, z których zostali wydzieleni tzw. Team Leaders.

W obecnej formie nad produkcją jako Project Manager czuwa Dawid Nitka. W czterech sekcjach znajdują się ludzie różnego pokroju. Wszystko zależy od talentu. Dlatego też w SST zaangażowani są studenci i absolwenci kirerunków takich jak Informatyka, Architektura, Grafika projektowa, Filologia i Kulturoznawstwo. Inni natomiast pomagają z racji swoich zainteresowań i umiejętności takich jak grafika 3D, muzyka, dźwięk czy teatr.

Q: A skąd w ogóle pomysł?

A: Wszystko zaczęło się niewinnie na jednym ze spotkań koła LiWO (Linux i Wolne Oprogramowanie), gdzie padł pomysł utworzenia własnej gry. Odzewu jednak prawie nie było poza tymi tylko osobami, które pomysł przyniosły na spotkanie. Powodem był konkurs pomysłów, na zajęcie dla koła na nadchodzący rok, przy czym każdy popierał to co sam wymyślił nawet jeśli był sam. Następnie mijały długie miesiące, w trakcie wszyscy mocno się zaangażowali. Na spotkaniach ustalano jak w ogóle ma wyglądać gra i jak ją tworzyć oraz jak podzielić pracę pomiędzy poszczególne osoby. Dyskusje nie były łatwe, bo każdy miał swoją wizję i nie chciał rezygnować z własnych pomysłów. Po jakimś czasie grupa uświadomiła sobie, że LiWO nie będzie w stanie zapewnić im odpowiednich warunków dla projektu gry. Członkowie przyszłego SST zorganizowali się i powołali do życia Studenckie Koło Naukowe Grafiki Interaktywnej, które oficjalnie działa na politechnice gliwickiej.

Q: Dlaczego Star Socks Team?

A: Długo szukaliśmy odpowiedniej nazwy, pomysłów było wiele jednak żaden z nich nam za bardzo nie pasował.

Kiedyś przy długim i bezowocnym poszukiwaniu nazwy kolega spojrzał pod stół i dostrzegł skarpetki w gwiazdki Dawida. Tak właśnie bezimienna grupa zapaleńców zyskała nazwę Star Socks Team.

Q: Z jakich korzystacie narzędzi?

A: Jednym z założeń jest utworzenie gry za pomocą całkowicie darmowych programów dostępnych w sieci. Wiele osób sadzi, że darmowe oprogramowanie jest gorsze czy też, że nie da się na nim pracować, a tymczasem ma nie mniejsze możliwości niż produkty komercyjne. Chcemy pokazać, że nie trzeba być molochem na rynku, by stworzyć coś ambitnego i fajnego. Coś co sprawi, że gracz spędzi sporo czasu przed monitorem.

Ale to oczywiście nie wszystko, byłoby smutno gdybyśmy Wam nie pokazali paru screenów oraz filmiku z samej mapki. Także spójrzcie proszę na to co powstaje właśnie w tej chwili. : >

Screeny:
SPOILER












Filmik:



Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej to zapraszam na Naszego Facebooka, którego podałem powyżej! Jeśli chcecie dołączyć i pomóc w tworzeniu projektu to piszcie na maila!Zapraszam do komentowania i zadawania pytań! Zarówno w tym temacie jak i na Naszym facebooku.

Subskrybujcie Nasz kanał, lajkujcie Nasz fanpage! W przyszłości będziemy potrzebować beta-testerów, możesz być jednym z Nich nie przegap tej fantastycznej okazji by wziąć czynny udział w procesie powstawania gry!

A tutaj na zachęte (oczywiście wersja ocenzurowana ):





PS. Mam błogosławieństwo Wiktul'a.

PS2:




Do usłyszenia!
Odpowiedz
No cóż, szczerze mówiąc to nie wiem jak mam odpowiedzieć. Tak sobie to wykombinowaliśmy.


Przy okazji, podrzucam soundtrack z Naszego indyka. Świetna robota. Klimat, klimat i jeszcze więcej


https://www.youtube.co...g_ZBuyElrG1pFF

Muzyka skomponowana przez Piotra Szczepaniaka.
Odpowiedz
Klimatyczne lokacje ale puste. Choćby wstępne grafiki postaci?
Odpowiedz

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Jezid dnia niedziela, 11 stycznia 2015, 23:12 napisał

Klimatyczne lokacje ale puste. Choćby wstępne grafiki postaci?



Sporo grafik/CA jest u Nas na stronie jak i fanpageu na facebooku!

Tutaj macie kobiety lekkich obyczajów:
SPOILER




Oraz Naszego Cyprysa! Faceta 'lekkich' obyczajów pracującego w Kwiaciarny (wysokiej klasy burdelu).

SPOILER


Cieszę się, że w końcu ktoś zaczął zadawać pytania Może dyskusja się rozwinie!


Parę ważniejszych dla fabuły postaci wraz z krótkim opisem podrzucę Wam już niedługo!
Odpowiedz

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Salek dnia sobota, 10 stycznia 2015, 23:44 napisał

No cóż, szczerze mówiąc to nie wiem jak mam odpowiedzieć. Tak sobie to wykombinowaliśmy.


No właśnie szkoda że nie poszliście w grafikę z rzutu izometrycznego bo gra traci dużo Na zmianę pewnie i tak jest za późno

(taki fallout wciąż bardzo dobrze wygląda w rozdzielczości 1200, wymagań praktycznie nie ma żadnych)

No i walka turowa w 2d pasuje jak ulał, nie widzę za bardzo walki turowej w 3d

Atworki wyglądają zajebiście , mam nadzieje że questy poboczne będą bardzo ciekawe, jak w falloucie, oraz będzie brutalna rzeczywistość.
No i że będą jakieś super-hiper futurystyczne giwery, oraz będzie czuć że to jest daleka przyszłość.





EDIT:

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Salek dnia piątek, 16 stycznia 2015, 18:03 napisał

A grałeś kiedyś w X-COM'a? : >


Nie ;d
Odpowiedz

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik dunio1 dnia poniedziałek, 12 stycznia 2015, 21:16 napisał

No właśnie szkoda że nie poszliście w grafikę z rzutu izometrycznego bo gra traci dużo Na zmianę pewnie i tak jest za późno

(taki fallout wciąż bardzo dobrze wygląda w rozdzielczości 1200, wymagań praktycznie nie ma żadnych)

No i walka turowa w 2d pasuje jak ulał, nie widzę za bardzo walki turowej w 3d


A grałeś kiedyś w X-COM'a? : >

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik dunio1 dnia poniedziałek, 12 stycznia 2015, 21:16 napisał

Atworki wyglądają zajebiście , mam nadzieje że questy poboczne będą bardzo ciekawe, jak w falloucie, oraz będzie brutalna rzeczywistość.
No i że będą jakieś super-hiper futurystyczne giwery, oraz będzie czuć że to jest daleka przyszłość.


Dzięki, niedługo wrzucę tutaj więcej ciekawych artworków/CA, także będzie na co popatrzeć!

Oczywiście, że będą :>
Odpowiedz
Zatem może przed szczegółami dotyczącymi rozgrywki, fabuły, jej długości itd. - nastawiacie się bardzej na rozgrywkę taktyczną, h&s-ową (vide Shadworun czy wcześniejszy Icewind), czy na wielopłaszczyznowego tasiemca niszczącego mózgi pokroju Tormenta?

[Dodano po 2 minutach]

(pozwoliłem sobie dodać spoilery do grafik, co by się strona nie rozjeżdżała )

[Dodano po 6 minutach]

Winszuję soundtracku - wyborne ambienty, godne porównania z VtM: Bloodlines
Odpowiedz
No i patrzcie, myślałem, że gram tylko w mainstreamowe gry, a tu taka niespodzianka, że na widok waszego indyczka aż mi ślinka pociekła. Czekam z niecierpliwością i życzę jak najlepszych wyników, bo pazerny jestem
Odpowiedz

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Wiktul dnia środa, 21 stycznia 2015, 03:55 napisał

Zatem może przed szczegółami dotyczącymi rozgrywki, fabuły, jej długości itd. - nastawiacie się bardzej na rozgrywkę taktyczną, h&s-ową (vide Shadworun czy wcześniejszy Icewind), czy na wielopłaszczyznowego tasiemca niszczącego mózgi pokroju Tormenta?


Myślę, że będzie troszkę ze wszystkiego, dostępna będzie opcja dynamicznej pauzy dla ludzi, którzy lubią wszystko przemyśleć! Ale dla tych, którzy wolą szybszą akcję mogą po prostu pozwolić swojej postaci ostrzeliwać wroga w czasie rzeczywistym! :>

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Wiktul dnia środa, 21 stycznia 2015, 03:55 napisał

[Dodano po 2 minutach]

(pozwoliłem sobie dodać spoilery do grafik, co by się strona nie rozjeżdżała )


Dziękuje!

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Wiktul dnia środa, 21 stycznia 2015, 03:55 napisał

[Dodano po 6 minutach]

Winszuję soundtracku - wyborne ambienty, godne porównania z VtM: Bloodlines


Również uważam, że muzyka to prawdziwy majstersztyk!


Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Kapciowaty dnia czwartek, 22 stycznia 2015, 21:44 napisał

No i patrzcie, myślałem, że gram tylko w mainstreamowe gry, a tu taka niespodzianka, że na widok waszego indyczka aż mi ślinka pociekła. Czekam z niecierpliwością i życzę jak najlepszych wyników, bo pazerny jestem


Haha, dzięki za taką 'soczystą' opinię! Niedługo wrzucę troszkę więcej materiałów! Również zachęcam do kupienia CD-Action 10 lutego (taka mała niespodzianka) :>
Odpowiedz
Troche dziwnie, jedynie grafiki pracowników burdelu...
Tak, jakby to miała być gra porno czy coś .
Urwę ci leb i zrobie sobie z niego pacynkę! - Powiedzial błagającym głosem Jacek Mistrz Broni.
Dalej do ich gardel wyrznac ich! - Pokojowo oznajmiła Dalejdoich Mniszka.

Dzie syngatrura daleja? No wziol i znik (...tradycyjnie wziął i znikł...), muwie wam to zprawka szatanskih mocuw.
Odpowiedz
Haha, faktycznie

U mnie niestety sesja pełną parą, na pewno niedługo (parę dni), wrzucę parę postaci. Zapraszam również na Nasz fanpage na facebooku tam można znaleźć już postać Ullrichta wraz z krótkim opisem!
Odpowiedz
Na jakim etapie w ogóle jesteście? Dopiero zaczynacie czy jesteście w zaawansowanym stadium gry?
Odpowiedz
No cóż, odpowiem bardzo dyplomatycznie mówiąc, że stadium na którym jesteśmy to niestety nie to stadium na którym chcielibyśmy już być aczkolwiek myślę, że jeszcze w tym roku uda Nam się trochę pograć (przynajmniej mamy taką nadzieję!)

Jeśli kupicie CD-akszyn 10 lutego to będziecie mogli przeczytać zapowiedź Scampera!
Odpowiedz

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Dalejdoichgardelwyrzanacic dnia poniedziałek, 2 lutego 2015, 16:40 napisał

Troche dziwnie, jedynie grafiki pracowników burdelu...
Tak, jakby to miała być gra porno czy coś .


Też tak pomyślałem, ale mimo to trzymam kciuki!
Odpowiedz
Bardzo porządnie zapowiadający się projekt, życzę powodzenia. Nie krytykujcie też silnika, na którym powstaje gra, to że jest to gra indie nie oznacza, że nie może posiadać solidnej grafiki 3D, a ta tutaj prezentuje się naprawdę bardzo dobrze, jest klimat!

Odpowiedz
Zauważyłem, że kobiety lekkich obyczajów mając więcej ubrań niż panowie.

Tak poważniej to gra zapowiada się całkiem porządnie. Trzymam kciuki i życzę sukcesu minimum jak Issac albo jak Darkest ostatnio.
Odpowiedz
Bardzo dziękuję za miłe słowa, mam nadzieję, że będziecie śledzić Nasze poczynania!

A tutaj Zapowiedź Scampera w CD-Action!

SPOILER


Niedługo pojawi się również cały CA Czarnej (główna bohaterka), oraz NIEZIEMSKI(serio!) mood concept!
Odpowiedz

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Niblla dnia środa, 11 lutego 2015, 23:02 napisał

Zauważyłem, że kobiety lekkich obyczajów mając więcej ubrań niż panowie.


Przecież od zawsze panowie więcej odsłaniają
Odpowiedz
Tak ale gdyby kobieta była bez koszulki a facet ubrany to byłby szowinizm a takto jest ok
Odpowiedz
← Inne cRPGi

Scamper - projekt gry cRPG w klimatach dark sci-fi/post apo. - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...